13 oct. 2011

La catafalcul lui Ion Diaconescu

Ieri, pe la ora 18:00, am fost la PNTCD, impreuna cu prietenii Vasi, Tibi si Marius, sa-i aducem un ultim omagiu liderului taranist Ion Diaconescu. Sediul din Rosetti e primul sediu de partid in care am intrat, imediat dupa revolutie.

Nu mai fusesem acolo din noiembrie '95. Va mai aduceti aminte coada aceea, intinsa pe cateva strazi? Unde or mai fi toti oamenii care asteptau ore intregi, cu crizanteme si lumanari in maini, sa ajunga la catafalcul Seniorului Coposu? Azi nu mai erau. Lume foarte putina...

Inaintea noastra stiu ca mai trecusera pe la sediu sa lase coroane si buchete de flori Varujan Vosganian, Lucretiu Tudoroiu si Alex Marin. Apoi Andrei Chiliman. A mai fost si Radu Stroe, pe care l-am vazut cand pleca. De altcineva de la PNL nu mai stiu, desi e foarte posibil sa mai fi fost si alte persoane.

Am scris in Cartea de Condoleante. Vasi, in numele grupului nostru monarhist "Regele este Patria". Eu, in numele "Clubului Bloggerilor Liberali". Stiam ca multi dintre colegii nostri au vrut sa vina, dar nu au avut posibilitatea. Unii merg insa azi, la inmormantare.

Ion Diaconescu parea vegheat, de-o parte si de alta, de Corneliu Coposu si Ion Ratiu. Amandoi parca il priveau din portretele ce stateau agatate in stanga si in dreapta sicriului.

Poate ca unora o sa va para straniu, dar am simtit multa liniste si pace uitandu-ma la chipul alb, frumos, destins, al liderului PNTCD, in sicriu. Sunt sigura ca, atunci cand il priveam, era deja intr-o lume cu mult mai buna.

Nu a durat insa mult starea de bine pe care chipul sau de sfant mi-o transmisese. Imediat cum am iesit afara am auzit de la reporteri: "Vine Basescu! Deschideti camerele!" In primul moment am gandit: "Cat tupeu!". Si chiar nu stiam cum sa reactionam. Tibi insa a zis sa plecam. Si el a si facut-o aproape instantaneu. Noi, restul, am mai ramas cateva minute.

Nu avea rost insa sa stam mai mult. Nu stiu cum am fi reactionat atunci cand l-am fi vazut pe presedinte... Vasi are inca remuscari pentru ca, la ultima intalnire face-to-face cu Basescu, nu i-a "spus" mai multe. Iar acum nu era locul si momentul sa faca completari. Decenta nesfarsita a celui de-abia trecut la cele vesnice cerea, de asemenea, decenta. Insa nu pot sa va ascund ca, ajunsa acasa si citind ce s-a mai intamplat dupa ce am plecat, nu mi-a placut la nebunie reactia ferma a Roxanei Iordache si a lui Marius Ghilezan. In definitiv nu ar fi ei, daca nu ar fi asa. :)

8 comentarii:

Popateapa spunea...

Dumnezeu să-l odihnească

ADRIAN spunea...

Am fost la acea lunga coada la Corneliu Coposu. Ion Diaconescu va ramane o figura importanta in istorie. Din pacate nu a fost croit pentru a tine in mana un partid asa ca pentru mine ramane mai curand impresia ca a fost voinovat ca nu s-a tras din prim plan la momentul potrivit ca sa ramana ca un arbitru si garant pentru partid. Ar fi trebui sa fi lasat din timp fraiele altcuiva mai in verva. I-a lasat pe niste netrebnici sa faca praf un partid istoric. Din pacate. Fie-i tarana usoara, el a fost totusi un om bun.

Anonim spunea...

L-ati Avut Langa Voi!


Voi posta un comentariu pe care l-am facut pe blogul Roxanei Iordache. De ce fac acest lucru? Simplu, deoarece am vazut cata valva s-a facut pe motiv ca la funeraliile lui Ion Diaconescu, in momentul in care unul dintre groparii PNT, si aici il numesc pe Basescu, s-a prezentat cu condoleante, scris in carte + crizanteme, “OPOOZITIA” formata din liberali (au iesit din sala), sau au strigat “Traiasca Regele” (Roxana Iordache), pe cand adevaratii taranisti (Vezi poza) au stat la vorbe (pe principiul “politica, suntem niste curve) cu anticristu’. L-au avut in mana si cu tot respectul pentru decedat, puteau sa-i intoarca spatele macar. Priviti pozele si spuneti ce vedeti.

“@Bre, All (sac!): am si eu un comenatriu aditional de facut la gestul d-nei Roxana. De ce il fac? Pentru ca mi se pare ca lui Basescu i se potrivea un HUO, SAU MOARTE DICTATORULUI! sau si mai bine apostrofarea facuta la plecare, decat chestia cu “Traiasca Regele”. A fost buna si asta, dar ce credeti voi ca a inteles “maiestatea sa basescu, din forma de protest a Roxanei ?”. Mai ales ca am citit si cum au procedat liberali, la Lilicka pe blog, in momentul in care anticristul s-a prezentat cu “condoleante” la unul din liderii autentici ai unui partid pe care el s-a straduit sa il ingroape, Ca sa nu deranjeze, au protestat plecand .
L-ati avut in mana si nici macar “huo” nu i-ati zis. Este adevarat, suntem civilizati si nu facem panarama la priveghi pe motiv de “Panarama”, dar sa protestati plecand si s-o lasati doar pe Roxana sa strrige “Traiasca Regele”, deghizata sub palarie, este deja penibil. Mai bine faceati precum Dudu, care l-a condus la masina, sau precum Lilicka si liberalii care s-au retras strategic.
Asta ca sa nu zic de taranistii care apar in poza cu Basescu.

Bre, eu am o vorba: sa fiti iubiti ! De data asta nu o folosesc si o modific putin: Bre, alde, nea, sa va traiasca Basescu deoarece il meritati!”

Lilick Auftakt spunea...

Cum adica... am lasat-o pe Roxana? Roxana si Ghilezan nu venisera inca atunci cand noi am plecat. Deci comentariul e inutil. :)

Anonim spunea...

@Lilicka: cu tot respectul, atat ai inteles din ce am vrut eu sa transmit?
sa fii iubita
marcus

Anonim spunea...

"Nu a durat insa mult starea de bine pe care chipul sau de sfant mi-o transmisese. Imediat cum am iesit afara am auzit de la reporteri: "Vine Basescu! Deschideti camerele!" In primul moment am gandit: "Cat tupeu!". Si chiar nu stiam cum sa reactionam. Tibi insa a zis sa plecam. Si el a si facut-o aproape instantaneu. Noi, restul, am mai ramas cateva minute."
Pai de ce Lilicka, nu ati ramas sa i-o spuneti de la obraz, ca doar nu v-ar fi arestat? Ne batem in bolggerit, dar cand avem unica ocazie sa i-o tragem anticristului, ne carabanim. Eu, Lilicka te respect, sincer sa fiu nu stiu ce faci, dar imi place faptul ca te dai revolutionara. Pai, daca tot te dai, HAI sa si o facem! :)
Imi esti draga si sa fii iubita
marcus
PS Daca nu ai auzit de mine prin mediile in care te simti bine, nu-i bai, dai pe marcus si acolo sunt!

Lilick Auftakt spunea...

Pentru ca Vasi are probleme cu inima si l-a mai luat o data salvarea la un miting intr-un context asemanator, cand s-a enervat pe Basescu. Ai inteles?

Lilick Auftakt spunea...

Nu ca ma dau, Marcus. Eu am fost anul trecut la 14 manifestatii in strada. Pe tine nu te-am vazut la niciuna.