21 feb. 2011

Andrei Chiliman: "Bucurestenii ofera cea mai mare incredere aliantei dintre PNL si PC"

Andrei Chiliman: "Legea Capitalei cu care vine Elena Udrea nu e altceva decat o metodă de a pune mâna pe toţi banii Bucureştiului, 2,5 miliarde de euro anual, bani pentru camarila economico-politică pe care o are PDL-ul. Descentralizarea e soluţia. Eu cred că în Bucureşti lucrurile au început să meargă după 2001-2003, când s-a facut o descentralizare de atribuţii către sectoare, ale căror bugete au devenit de sine stătătoare, permiţând diverşilor primari să facă ce aşteptau de multă vreme cetăţenii: consolidarea şcolilor, grădiniţelor şi liceelor. Uitaţi, singurele şcoli nemodernizate din Bucureşti au rămas cele din administrarea Primăriei Generale. Sunt 108 la număr. Asta arată lipsă de interes. Aşa-zisa lege a Bucureştiului nu este altceva decât o centralizare a deciziei de distribuire a banilor. În plus, impune numirea unui soi de directori pentru sectoare de către un grup politic. Astfel, orice decizie politică face ca cel numit să raspundă în faţa celui care l-a numit."

A.C.: "N-am nimic personal cu Elena Udrea, ea are ceva cu bucureştenii şi parcă a declanşat un razboi personal cu ei. Aceast proiect de lege este un exemplu de conflict cu bucureştenii tocmai pentru că afectează dezvoltarea oraşului. De asta am solicitat un referendum."

A.C.: "PDL-ul fuge de referendum ca dracul de tămâie."

A.C.: "Cred că aş fi un foarte bun primar general. Sunt născut în Bucureşti şi cunosc foarte bine problemele oraşului. Nu mi-am pus însă niciodată problema candidaturii la Primăria Generală pentru că atunci când mă apuc să fac o treabă vreau s-o fac serios. Pentru ce mi-am propus în sectorul 1, în 2008, îmi trebuie două mandate. Vreau ca părţi din sector să ajungă să semene cu fotografiile din oraşe vestice."

A.C.: "Noi facem o sondare a intenţiilor bucureştenilor pe diverse probleme, în fiecare an. Sondajele acestea sunt confidenţiale, dar pot să vă spun că la ora actuală bucureştenii oferă cea mai mare încredere alianţei dintre PNL şi PC, care s-a detaşat destul de clar faţă de următorul competitor, cu 8-9 procente mai precis. PDL-ul e pe locul al treilea, la 17 procente de al doilea partid din sondaje. PDL-ul este foarte jos pentru că n-a ştiut cum să guverneze, iar noi am crescut pentru că ne-am adresat celei mai dinamice părţi din societate şi am susţinut programe care vizează revenirea economică. De-acum încolo pregătim alegerile locale alături de PC."

A.C.: "Nu avem încă această chestiune (nota : proiecte comune cu PSD) pe tapet şi nu avem a discuta ce vom face cu PSD-ul. PNL şi PC îşi pregătesc candidaţii pentru consiliile locale şi cel general şi pentru primăriile de sector şi cea generală."

Mai mult in Romania Libera.

Ultimul punct, referitor la PSD, ar fi foarte bine sa-l rumege putin si pedelistii care s-au apucat sa o caricaturizeze pe Alina Gorghiu. Nu de alta dar, la sub 10%, cat au ei in sectorul 5, sunt la propriu niste caricaturi. Si s-ar putea sa il roage chiar ei pe Vanghelie sa le dea o mana de ajutor.

Un comentariu:

radu spunea...

Doamne-ajuta! Daca e adevarat ce spune, incep sa fiu mai putin pesimist.