16 dec. 2012

Ce va face Basescu luni. El impotriva clasei politice.

Pentru inceput, stim ca a chemat partidele la aceeasi ora la consultari. E pentru prima data cand se intampla asta. Unii s-au mirat dar, din cate observ, Constitutia nu interzice acest lucru. Potrivit Constitutiei, primul-ministru este desemnat de Presedintele Romaniei in urma consultarii partidului care are majoritatea absoluta in Parlament ori, daca nu exista o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate in Parlament. (art. 103.1)

Basescu probabil va respecta Constitutia la litera, asa cum a si promis. Dar asta nu inseamna ca e neaparat corect. Prin urmare, nu va lua in considerare faptul ca alianta USL, care are majoritatea in Parlament, e asimilata partidelor, asa cum ar trebui interpretata corect Constitutia, coroborata cu Legea Partidelor. 

Va spune ca niciun partid nu are majoritatea si va consulta... toate partidele. Cum nu scrie nicaieri ca acestea trebuie sa vina separat, le va consulta in bloc.  

De ce ar face Basescu asta? Pai in primul rand nu va exista o alta propunere de prim-ministru decat Ponta. Din declaratiile partidelor asa reiese, deci probabil vrea economie de timp. Apoi, ce e cel mai important, cu siguranta vrea din nou sa se delimiteze de toata clasa politica (iata, incapabila sa ofere altceva mai bun decat Ponta). 

Sunt aproape sigura ca asta va zice in discursul de la desemnare si va ridiculiza din nou Parlamentul, cum stim. Probabil il va asemana cu Marea Adunare Nationala. Poate va vorbi si despre blatul generalizat. Vezi Doamne, el singur impotriva "monstrului". 

E singurul discurs pe care il mai poate avea Basescu si, cu siguranta, numai pe tema asta va marsa doi ani de-acum incolo. In rest, coabitare. O coabitare nu neaparat cu Ponta ci, asa cum probabil ne va lasa sa intelegem, una "neplacuta", cu toata clasa politica. Cine il mai crede? 

10 comentarii:

George spunea...

Daca USL-ul ar vrea sa-i dea o lectie, ar trebui sa vina intr-o formatie de 5 persoane, cate 5 pentru fiecare partid component. Nu stiu de ce banuiesc ca nu va proceda asa...

ADRIAN spunea...

Nu stiu ce va face dar eu am o mare stare de lehamite pe care i-am exprimat-o lui Varujan Vosganian in urma cu 5 minute cam asa:

"Domnule senator, din pacate nu pot sa glumesc cu asa ceva, anume varsarea de sange. Asta este convingerea mea, ca acest teritoriu numit fraudulos tara si aceasta populatie numita prin supralicitare popor nu au niciun viitor in lipsa unei revolutii adevarate si nu precum cea in care am fost implicat si eu in 1989. Nu cred ca exista vreo sansa fara o miscare radicala care sa rada tot si care, in mod evident, nu are cum sa apara in acest context mamaligos. Nu mai am nicio incredere in nimeni si in nimic. Nu exista justitie la absolut niciun nivel si nici macar iluzia ca ar exista conceptul de dreptate. Exista o caricatura de sistem de sanatate si in ultima vreme am in jurul meu cateva exemple de oameni tineri care au murit sau sunt aproape de moarte din cauza indolentei incompetente a sistemului. Mai grav, nu exista onoare si ma tem ca USL va demonstra asta din plin. De fapt a demonstrat-o deja cand nu a facut alegerile anticipat asa cum ceruse lumea. A mai demonstrat-o cand l-a lasat cu totul in offside pe Ioan Ghise nemiscand cu adevarat un deget ca sa corecteze mizeria post-referendum. A mai demonstrat-o cand ne-a bagat in fata tot felul de caractere dubioase pe care le-am propulsat nemasurat in parlament. O dovedeste cu mizerii din astea precum intelegerile pe sub masa cu Basescu si cu UDMR.
Nu am nicio asteptare. Ba chiar am mari regrete pentru ca m-am intalnit cu Basescu intre rafturi la Carrefour si din cauza grabei, a surprizei … nu stiu de ce, am fost excesiv de politicos si m-am limitat sa-i zic doar ca e mai odios decat Ceausescu in loc sa-i fi dat cu o conserva in cap. Ce pot sa mai zic? Doresc USL o coabitare placuta, calduta si profitabila caci prostime sa inghita exista."

Augustin Radescu spunea...

Plec de la observatia ta, absolut corecta „…din cate observ, Constitutia nu interzice acest lucru”
Ea contine, in sine, toata splendoarea cacatului in care ne-am scufundat in momentul in care Basescu a ajuns, cum o fi ajuns, presedinte.
Orice tara civilizata, de oameni cu scaun la cap, pleaca de la prezumptia ca presedinte al tarii nu poate ajunge DECIT un om cu frica lui Dumnezeu, cu bun simt, cu dragoste pentru tara lui si cu respect fata de legi.
Nimanui, acolo, nu-i trece prin cap sa scrie in Constitutie ca presedintele nu are voie sa treaca pe linga o biserica tinind mina in buzunar, sa traga vinturi in CSAT sau sa rada jumate de Johnny inainte de o intilnire oficiala cu un alt sef de stat. Ar fi, evident, inutil si caraghios.
De aceea constitutiile acestor tari au citeva pagini si rezista, in timp, zeci sau sute de ani.
Pentru unul ca Basescu, Constitutia ar trebui sa fie un fel de roman fluviu in zeci de volume, in care 97% sa reprezinte capitolele “Presedintele nu are voie sa ...” si “Presedintele este obligat sa ...” Si, cu siguranta, nici asa n-ar fi suficient!
De-asta (dar nu numai!) Basescu ar trebui sa ne lase! Si daca nu acum, atunci cind?

Lilick Auftakt spunea...

@Augustin, da, da, ai dreptate. In plus e o sfidare, o jignire, o magarie la adresa noastra, a celor care am votat aceste partide.

Lilick Auftakt spunea...

@Adrian, da, o sa coabiteze.

@George, USL nu poate sa faca acelasi lucru, sa trateze aceste consultari in bataie de joc.

Micawber spunea...

Ma bucur ca ati revenit cu postari de actualitate.

Mie mi se pare mai putin important ce va face acum Basescu, mai important e ce va face USL. Si nu e vorba neaparat de mari gesturi dramatice, ci de o activitate tenace si sustinuta care e necesara pentru demantelarea regimului Basescu.

De pilda, ce-ar fi sa se umble nitel la serviciile secrete, sa li se taie din buget, sa li se schimbe nitel legile etc.? Garantez ca ar fi actiuni mai eficiente, chiar daca aparent mai putin spectaculoase, de contracarare a puterii excesive a individului de la Cotroceni.

Emigrant spunea...

Mvaaaai, deci o dilema sofisticata, de o mare complexitate: ce va face luni basescu mondial?
Deci, pe moment poate descoperiti ce-au cautat aprigii si neinduplecatii sai inamici ponta si antonescu la cotroceni la miez de noapte.
Sau poate nu va intereseaza, avand in vedere ca TOTI sunteti aceeasi mare gasca de interlopi.
In frunte cu basescu mondial.
Hai sictir voua TUTUROR!

George spunea...

Pt. lilick

In primul rand, sunt dator cu o corectie, am vrut sa spun "... nu cate 5 pentru fiecare partid component...". In al doilea rand, cel care-si bate joc de aceste consultari este chiar Traian Basescu, asa ca... ar fi justificat un raspuns pe masura.

Lilick Auftakt spunea...

Micawber, nu am sperante prea mari nici de la USL in ceea ce priveste problemele pe care le ridici legate de taierea bugetelor serviciilor. Din contra, ele se maresc.

Emigrant, esti plictisitor cu placa asta.

@George, da, Basescu isi bate joc. Ponta nu trebuie sa faca la fel.

Emigrant spunea...

''Cu timpul, o să urc câte o treaptă, câte o treaptă. Ţinta mea este Antonescu preşedinte, eu preşedinte în PNL. În 2014, desemnez eu, eu fac guverne. Asta este ţinta mea.
Nu trebuie să ştie că nu trebuie să o vânez eu. Trebuie să zică el: eu plec, te rog, ai grijă, îţi las un bun de care să ai grijă cu sfinţenie. PNL-ul trebuie să rămână pe o mână puternică. Dacă rămâne pe mâna lui Tăriceanu, se alege praful. Cum s-a mai ales.''

Am schimbat placa cu niste citate proaspete din membrul PNL in comisia juridica a camerei deputatilor.
E mai bine asa?
Nu sunt sigur, asa ca ia de-aici, ca de obicei:
HAI SICTIR, DISTRUSILOR, TOTI SUNTETI ACELASI CACAT USCAT, ACCEASI GASCA DE INTERLOPI!