22 dec. 2010

21 decembrie - Nu am uitat...

Ne-am strans aseara la Arhitectura, in jur de 30 de persoane, sa povestim... Sa ne aducem aminte cum am trait fiecare zilele Revolutiei, cum am perceput evenimentele, cum le-am reevaluat in timp, ce concluzii am tras, ce ar mai fi trebuit sa urmeze si de ce anumite idealuri de atunci nu s-au finalizat niciodata...

Am gasit cladirea arhitecturii "pazita" de masini ale fortelor de ordine. Din loc in loc jandarmi... In timp ce stateam in sala, la un moment dat am tresarit. Din strada se auzea scandandu-se: "Jos comunismul!" In Bucuresti, cativa tineri strigau iar, dupa 21 de ani, "Jos comunismul", ca pe-un colind al renasterii noastre.

N-am putut sa nu ma gandesc ce-ar fi fost daca... Daca in momentul in care in Piata Palatului Ion Iliescu se adresa pentru prima data, din balcon, multimilor, cu "Stimati tovarasi...", iar in piata se striga "Fara comunisti!", cineva ar fi avut inspiratia si forta sa strige de exemplu "Regele Mihai", iar mesajul sa se transmita, sa se amplifice, sa cuprinda tara.

Dupa doua ore de povesti am iesit in Piata si am aprins cateva lumanari. Pentru toti cei morti, sau vii, care au crezut sau mai cred inca-n libertate, in democratie, intr-un stat de drept.

Niciun comentariu: