16 mar. 2010

Vina de a fi liberal? Si eu sunt liberal!

Foarte important textul lui Radu Portocala, pe care vi-l recomand cu multa caldura. Am ramas pe ganduri si am recitit de cateva ori un pasaj in care scrie despre "vina" de a fi liberal, singura vina de care se face vinovat Dinu Zamfirescu, cel alungat fara scrupule din fruntea INMER:

"Dispariţia INMER este gravă din punct de vedere politic, pentru că ea vădeşte dorinţa actualelor autorităţi româneşti de a subordona partinic şi controla toate instituţiile statului. Dinu Zamfirescu a fost demis nu din motive de incompetenţă şi nici pentru a se realiza vreo economie, ci pentru că este liberal. Această “vină” a unui om atrage după sine dispariţia unei întregi instituţii de cercetare."

Va imaginati ca atunci cand unui om nu i se poate imputa nimic, in afara de apartenenta in cadrul unui partid, care a mai cunoscut candva, in istorie, "vinovatia" de a exista, inceputul sfarsitului e aproape. Insa asta ar putea sa ne revolte de-ajuns incat sa spunem, asa cum nu am facut-o poate niciodata: " Si eu sunt liberal". Fiind astfel alaturi de oameni precum Dinu Zamfirescu sau Marius Oprea. Pentru a intelege si mai bine mesajul pe care vreau sa-l transmit, cititi va rog la Codrin Scutaru pe blog.

Putem sa transformam acel "Eu sunt Spartacus", evocat de Codrin, in "Eu sunt liberal"? Poate ca aceste cuvinte, repetate, nu ii vor deranja prea mult, pentru inceput, pe cei care fara ideologie, fara doctrina, fara niciun alt crez decat puterea si banul, stau acum in fruntea bucatelor. Dar la un moment dat, cand strigatul nostru va fi prea puternic, nu-si vor mai putea astupa urechile. Pentru ca... asa cum incheie Codrin " Forta prieteniei darama orice zid... chiar si puterea lor!"

P.S. - Citind textul Iuliei Huiu mi-am dat seama ca nici ea nu face altceva decat sa declare: "Si eu sunt liberal". Demisia ei de la INMER e exact in acelasi spirit.

13 comentarii:

Shadow spunea...

@Lilick

Eu zic ca si articolul Iuliei e bun de adaugat la discutia de mai sus. Nu de alta dar se refera la modul "stiintific" de a "studia" a lui tismaneanu.

"Programul de cercetare" = "cuvantarea domnului Traian Basescu"

http://iuliahuiu.blogspot.com/2010/03/despartirea-mea-de-iiccmer.html

Lilick Auftakt spunea...

@Shadow

Si eu eram exact cu gandul la postarea ei, am si felicitat-o, si am si distribuit textul ei pe facebook. Nu stiu cum de am publicat inainte sa adaug textul ei. Merci muult! :)

DANGA Marius spunea...

Uite Lilick aici: http://mariusdanga.blogspot.com/2008/12/fiori-pe-sira-spinarii.html cum ne vrea Basescu pe noi liberalii - internati undeva, intr-un spital de exterminare. Si la motivul internarii sa scrie simplu: liberal.

william spunea...

in cazul asta, si eu pledez vinovat ... mi se pare insa cam kafkian procesul asta ...
aici am ajuns... in chestiunea aceasta, si-'au adus aportul' (sic!) mari spirite ale tarii (liiceanuu, patapieevici, cartarescuu,..), astfel incat noi sa traim plenar intr-un spatiu atat de cultural (prima tara kafkiana din Europa) :)
PS: am glumit cu 'marile spirite'.. cei enumerati de mine sunt doar focuri din paie murdare, numele lor vor cadea curand in uitare... ca si ale stapanului lor de altfel

Anonim spunea...

Stateam azi la o discutie cu tinerii liberali. Cei de 18-20-22 de ani, cu semnatura inca uda pe adeziune.

Stii care a fost concluzia?

Vina nu e la "a fi liberal". Vina e la ce au reusit sa faca liberalii. Mai exact nu au reusit.

Indiferent de conditii, context etc., liberalii nu au reusit sa comunice eficient cu electoratul.

Cel mai bun exemplu este momentul referendumului. Pentru 2%, pentru cateva zecide mii de voturi, a fost validat. Si uite situatie azi: cele doua puncte ne-negociabile, ca asa le-a cerut poporul.

Ne-negociind numarul de camere sau de parlamentari ajungi sa negociezi in schimb fundamentele democratiei.

Nu negociezi numarul de parlamentari dar comisionul la contract il negociezi cat mai mare.

Salvezi 20 de milioane de euro la cheltuielile cu parlamentul si nu vezi sutele de milioane din comisioane.

Poate aici e vina de a fi liberal. De la liberali se astepta mai mult.

Iar din cauza insuccesului in ceea ce aveau de facut liberalii in relatia cu electoratul trag toti ponoase azi. Inclusiv cei care il sustin si azi pe Basescu, dar o duc mai rau ca ieri si mai bine ca maine.

Spor!

Roxana Iordache spunea...

@Lilick. Eu nu sunt Spartacus. N-am fost niciodată sclav. :)

@atitudini. Ai dreptate. Iluzia "protestului paşnic", a "opoziţiei constructive", a revoltei "moderate" e cheia eşecului. Prin asemenea atitudine se legitimează adversarul.

Lilick Auftakt spunea...

@Roxana

Nici eu. :)

Lilick Auftakt spunea...

@Atitudini

Da, asa e, poate. Cum zici. Adica sigur. Insa se va face si in PNL o selectie. Si o vor face chiar votantii, sustinatorii mai radicali. Liberalii care nu reusesc sa raspunda asteptarilor nu vor mai avea parte de aceeasi sustinere. Pana acum Crin comunica cel mai bine si raspunde cel mai bine electoratului. Au avut sanse si altii sa o faca... Sa vedem, sa vedem.

Anonim spunea...

Toata dreapta romaneasca autentica trebuie sa dea mai mult.
Mergeti acasa la familii, mergeti la servici si spuneti ca sunteti liberali sau taranisti. Au sa va injure, ok, spuneti ca asta credeti.
Subconstientul lucreaza. Mai sunt 3 ani pana la alegeri.
Ca iara alegem guta dup-aia...

Cristina Coldea, PNTCD Cluj

Lilick Auftakt spunea...

@Cristina

Asa ar trebui sa facem toti. Sigur. :)

Anonim spunea...

Ich bin ein berliner, mai degrabă.
Tot eşti tu filogerman(ă). Deşi n-a spus-o un liberal, mi-o asum.
Orice mijloace sunt permise în dragoste şi-n război.
Dacă ei trişează, mint, fură, şantajează, corup, lovesc pe la spate, sub centură, în time out,
fac orice, oricând şi oriunda, nu văd de am accepta ca mieii duşi la tăiere!
Eu, unul, o ţin oablă:
Carthago delenda est, adică arestaţi-l odată că nu se mai poate!
Fuck the bastard!

Lilick Auftakt spunea...

@Toni

Hahaha! Ce-mi plac comentariile tale. Din cauza unora ca noi (si ma refer la toti sustinatorii liberali care posteaza pe internet) se tot impiedica Basescu de nuca tare care e PNL. Si ma refer doar la fruct, ca altfel PNL e un copac cu radacini adanci. Dar frunctul si esenta lui sunt tari rau... :)))

Anonim spunea...

Să ştii că mă chiar chinuiam c-o nucă de cocos, nu prea ştiu cum s-o sparg, să nu-i pierd sucul...
În fine,
Mă bucur că-ţi plac vorbele mele, chiar mă bucur, dar şi mai mul m-aş bucura să ştiu că nu le plac limbriscoizilor!
Nu cred eu că se încumetă vreunul pe teritorii inamice, unde sunt mine anti-personal şi nisipuri mişcătoare la tot pasul, dar măcar ăia aflaţi în misiune să-şi dilate niţel ficatul...
Cât de cât, desigur, nu ca...
Hai că-i dovedim!
Spiritul nostru e incomparabil mai liber ca al lor!