16 sept. 2011

Datoria lor e sa incerce. Dar noi?

Va mai aduceti aminte ce spunea Traian Basescu acum cateva zile la Scoala de vara a PDL?

"Dincolo de a va revopsi, de a va rebrandui, cel mai puternic argument este ce le propuneti romanilor. Eu nu cred ca o simpla rebranduire face ca oamenii sa spuna 'a, nu mai e PDL, sunt altii'. Nu pacaliti pe nimeni(..)"

Era un mesaj (a se citi "ordin") adresat celor din partid care incercasera, inclusiv in cateva randuri de alegeri partiale, sa schimbe culoarea partidului sau sigla acestuia. Tineti minte, nu? Ancore, sirene, noduri marinaresti... Basescu si-a dat seama ca nu e de ajuns. Nu va imaginati nicio clipa ca PDL si basescienii fara carnet nu ii vor urma orbeste "sfatul" de la Scoala de Vara si nu vor incerca sa faca mai mult decat o simpla rebranduire. Basistii sunt o secta si se inchina unui singur zeu. Si eu cred ca demiterea lui Lazaroiu e o simpla cacealma, asa cum scriu Horatiu Buzatu sau Bogdan Duca. Un nou inceput, nicidecum un sfarsit.

Bine, bine! Datoria lor e sa incerce orice ca sa se salveze. Sa mai recupereze din electoratul pierdut. Sa se camufleze intr-o noua constructie politica ampla. Problema mea insa nu sunt ei. Ci noi, restul. Opozitia. Privim cu destula detasare nasterea unui monstru fara sa incercam sa-i taiem din start capul. Ba chiar, cu ajutorul unor "realitati" si "antene", ii ajutam sa-si faca imagine. Astazi, la cele doua televiziuni asa-zis de opozitie, "sarmanul" Lazaroiu aparea ca o victima a PDL.

Acum, putin despre Miscarea Populara... Am citit zilele trecute ca unul dintre ONG-urile care ar putea sa se implice in proiect ar fi Asociatia pentru Reformarea Sistemului de Impozite si Taxe (ARSIT). Imi vine sa rad. Pai aceasta asociatie ar conlucra in cadrul acestei mari constructii politice in sprijinul guvernarii Boc care a marit taxele mai mult decat oricine altcineva! Ar lucra in sprijinul guvernului Boc care vrea sa ingradeasca dreptul la protest! Nu i-am vazut pe cei de la ARSIT printre ONG-urile care s-au sesizat zilele trecute pe tema asta. Misiunea unui ONG nu implica si protestul?

Nimeni nu stie mai bine decat Basescu sa joace un dublu-rol. Sa fie si la putere si in opozitie simultan. Sa aiba mesaje diferentiate pentru grupuri sociale antagonice. La fel si "urmasii" lui. Ce mi-e Lazaroiu, ce mi-e Dan Diaconescu... Ambii se pozitioneaza chipurile impotriva puterii. Ambii se folosesc de cate o poveste (Alba ca Zapada sau Elodia) cu care vrajesc electoratul naiv. Ii diferentiaza doar faptul ca se adreseaza unor categorii diferite de electorat. In rest, servesc la acelasi stapan. Insa pentru toate aceste strategii trebuie sa avem un mesaj dur, o pozitie clara, pentru oameni inteligenti, nu glumite. Nu ne putem permite sa pierdem electorat, prin greseala de a nu fi informat de ajuns.

8 comentarii:

radu spunea...

Excelenta analiza, Lilick. Si eu cred exact acelasi lucru, am si postat pe diverse bloguri.
Problema e ca si Opozitia sa dea sistematic mesaje in sensul asta.
Labaroiu trebuie distrus ca imagine pe doua directii:
1) Laba egal clona basista, disident simulat in vederea unei viitoare majoritati prezidentiale.
2) Laba egal ministru-catastrofa, care a zis ca bogatii sunt cei cu venituri peste 8 milioane, si care a avut drept consilier o bestie dezaxata. (cum e turcul, si pistolul, tel maitre, tel valet).

Anonim spunea...

http://cristianedensuniverse.blogspot.com/2011/09/take-me-to-limit-mr-president.html

Eu am vrut sa stau cuminte dar nu ma lasa astia. Pe vremea lui Tariceanu imi vedeam de ale mele, chiar si pe vremea lui Iliescu aka Ilici... si alea erau activitati criminale cum ar fi liceu, facultate, servici... deh, vina mea ca nu fac parte din nici un clan tuciuriu si sunt roman.
Good to be back! O sa fie o mare distractie pe net acum, mai ales dupa ce m-am relaxat o perioada cu niste carti, filme si seriale tare distractive!

radu spunea...

Numai cine nu vrea sa vada nu vede ca, proaspat intors de la marele licurici, atlantistul nostru nr. 1, omul din Atlantis, a dat semnalul inceperii lucrarilor la proiectul viitoarei majoritati prezidentiale a lui basecu de dupa 2012. Labaroiu a primit insarcinarea de a se ocupa de organizarea MP, inregistrata la OSIM de Ioana basecu. Viitorul presedinte al MP se anunta a fi Mihail Neamtu, care tocmai a plecat din functia de secretar stiintific al IICCMER si lanseaza manifeste pt. noul partid pe blogary. Becali, prost cum e, a dat deja de gol proiectul "de dreapta", cu UNPR, DD si cine-o mai fi. Ba chiar a zis ca va sustine ca Miscarea sa se numeasca "Totul pt. tzara".
Mie mi se pare corect. Miscarea legionara e cel mai bun nume posibil pt. adunatura asta basista. Sau, si mai bine, Adunarea pt. basecu sau Alianta fascista.

Lilick Auftakt spunea...

Pana una-alta, asocierea lui Becali cu Miscarea respectiva (si sa nu uitam niciodata ca din 2007 Sever Voinescu scria ca el trebuie cooptat) ii discrediteaza total. In ceea ce priveste "legionarismul" lui, nu pot decat sa ma amuz. Au ajuns toti borfasii din gasca lui Nicu Ceausescu sa se creada acum de dreapta.

Cârcotaşu spunea...

Da, prezenţa lui Jiji discreditează, dar chiar şi aşa, aia cu "dacă am 500 de milioane de €, într-un an vă câştig alegerile, pac-pac!" e pe bune şi-i şi adevărată!

Lilick Auftakt spunea...

Da, dar nu are. :)

Cârcotaşu spunea...

El n-are, da' PDL-u'... !?

Lilick Auftakt spunea...

Banul este cel mai important. Iar Alba ca Zapada poate sa mimeze ca se rupe de PDL, dar nu poate sa mimeze ca se rupe de Basescu, orice ar face.