27 sept. 2011

Licitatia de la Opera

Am fost astazi la Opera sa vad obiectele care au apartinut candva Casei Regale. Am auzit ca s-au nascut tot felul de discutii pe internet si trebuie sa fac cateva precizari. Nu, niciunul din aceste obiecte nu mai apartine demult Casei Regale, care nu are astfel nicio legatura cu licitatia organizata de Artmark. Obiectele sunt in proprietatea unor colectionari particulari. Si sunt superbe!

Ceva dragut... O reclama inedita a magazinelor Radivon, furnizoare ale Casei Regale, sub forma unei foi de ziar, scoasa cu ocazia zilei de 10 Mai 1901, care are pe prima pagina un editorial despre aceasta zi, programul manifestatiilor din Bucuresti, si o poezie scrisa chiar de patron prin care anunta ca, datorita crizei (ah, din nou criza), va renunta la unul dintre magazine, luand exemplu de la Parlament si de la ministrii care fac economii (sic!), dar si de la inteleapta Coroana care s-a supus de asemenea la reduceri.

"(...)
Parlamentul si ministrii
Fac mereu economii,
Pentru ce eu as mai tine
Astazi doua pravalii

Chiar Coroana cea-nteleapta
La reduceri s-a supus
Voi urma si eu exemplul
Ce ne vine chiar de sus

Si din doua magazine
Am sa fac unul si bun
Pe cel vechi, cu tot avutul
In cel nou il mut acum
(...)"

Parca si criza era mai vesela si mai optimista pe-atunci, nu? :)

P.S. - De pe site-ul ArtMark aflu ca aceasta reclama inedita s-a vandut cu 300 de euro.
Despre alte obiecte si pretul la care au fost adjudecate aici.

Niciun comentariu: