8 sept. 2008

Liviu Cangeopol revine - azi despre "Comandamentul pomenii"














"Uneori contează cauza, alteori, mijloacele. Câteodată, niciuna. Atât de bine au fost transpuse idealurile intelectualilor ceauşini în clonele lor democrate, încât nu mai înţelegi ce vor, decât goana după bucăţica lor de mămăligă bugetară. Printre avocaţii de sezon ai ICR am depistat indivizi care şi-ar vinde şi mama pentru o excursie în Filipine ori o bursă în Spania şi care îi dispreţuiesc atât pe artiştii grafitieni expuşi, cât şi pe securiştii savanţi. Nu e normal ca acum să sară ca un câine credincios în apărarea lor, de dragul profitului de mâine? Nu ar trebui să fie, cu niciun chip, dar uite că se întâmplă.
E o crimă să-ţi trădezi prietenii, să-ţi torni colegii, să devii o lichea pentru un pumn de bilete de tren. Dar e o cumplită greşeală strategică să-ţi abandonezi crezul artistic de dragul unei instituţii care mâine s-ar putea să cadă în mâinile unui creator aflat în slujba unui partid rival, căruia să-i placă primitiva pictură flamandă şi somnolentul Brahms, nu doar şmecheria iute şi prestigiul academic cu gust rânced de dosar secret."


Articolul intreg in Curentul

Articolul precedent AICI.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Ahhhh, credeam cand am vazut "pomeni" ca e cu duduia Nuti si asta, dar daca scrie-n Curentul slabe sperante ;)

Lilick Auftakt spunea...

@moshCalifar

Azi sunt doua comandamente ale pomenii: unul la Nutzi si altul la Patapievici. Eu m-am infipt la asta al lui Pata, ca e "prietenul" meu. Dar vezi la mine in blogroll. Intra pe poarta catre rai. Se dau si acolo sarmale. :)))

Anonim spunea...

A plusat cu 1000 bazaconiu sa se afirme si el intr-un fel. Mai sincer nu pot sa citesc acolo, prostia in stare pura ma enerveaza.In plus aceeasi gasca de 3 activisti e zilnic, plictiseala crancena.

Anonim spunea...

Da. Sa-i vad cum o sa traga ei,dragutii, la campania lui Vadim si Jiji. Can't wait!

Anonim spunea...

Excelent articol, ca in totdeauna. Tare de tot! Tine-o asa Lilick


DanS

Lilick Auftakt spunea...

@Dan S

Multumesc. Asa voi face. :) Mi-am propus sa urmaresc tot ce apare nou in legatura cu Liviu Cangeopol.