25 iun. 2008

Intrebari...










Pe diverse bloguri se pun tot felul de intrebari legate de actualul presedinte Traian Basescu, dar si de un alt eventual viitor presedinte. De exemplu la Cristian Teodorescu sau la Roxana Iordache.

As vrea sa pun si eu o intrebare (de fapt mai multe) care ne-ar ajuta intr-un fel sa ne lamurim pe marginea "cazului Basescu". Exista multumiti de Basescu. Asa cum exista si nemultumiti. Dintre nemultumiti multi l-am votat. Intrebarea este pentru nemultumitii care l-au votat asadar: va mai aduceti aminte cum, de ce, sau in ce moment v-ati schimbat optiunea in ceea ce-l priveste? De ce nu-l mai sustineti? Ce v-a nemultumit atat de mult incat sa-i intoarceti, la figurat, spatele? In ce context l-ati mai vota totusi?

Update: @Lulutza mi-a trimis o poza cu..banuiesc..tot ce s-a ales ea votandu-l pe Basescu. O sa pun poza mai jos ca sa vedeti si dumneavoastra. E o cutie de chibrituri.



18 comentarii:

agaX spunea...

Intrebare fparte grea, lilick.
Nu l-am bifat pe Basescu printre cei simpatizati de mine cam niciodata. Stiu inca de pe vremea cind democratia romaneasca se "construia" in gara la Craiova ca Basescu este unul "de-al lor".
A fost simpatic pe alocuri? Da. A facut citeva miscari care sa il deosebeasca sau individualizeze fata de ortacii lui traditionali? Si aici am un raspuns afirmativ.
Mi-a dat el vreodata o fapta solida, irefutabila - cum se zice intre marinari :) - sa il scot din pool-ul (asta-i in engleza) lui politic originar si sa il inalt la un alt nivel, orice alt nivel in mintea mea? Raspunsul meu, evident subiectiv, este un categoric nu.
Eu cred ca Basescu are o calitate noncalitate definitorie: are incredere numai si numai in propriul lui interes. Nu e automat criticabil, dar pentru un lider politic mie mi se pare prea putin.
Nici nu vreau sa intru in ce "ginduri" are pentru liberali. De fapt, desi poate suna cam a vorba goala ce am scris aici, nu cred ca e foarte criticabil, pentru ca, cum altfel decit cu vorbe goale poti vorbi despre o vorba goala?

Bibliotecaru spunea...

Există mulţumiţi de Băsescu, dar nu asta e important, ci faptul că cei nemulţumiţi de Băsescu nu sunt încă mulţumiţi de un alt candidat eficace. Criza politicii româneşti atinge exacerbarea tocmai pentru că partidele nu mai au cadrele necesare asigurării alegerilor.
Într-o primă perioadă s-au rulat specialiştii creaţi de comunism. Aceştia au fost controversaţi şi "decapitaţi" politic. Nimeni nu s-a gândit să crească noi membri de partid reali. Cei veniţi din zona de tineret a partidelor nu au o cultură politică, nu au o conştiinţă politică şi, de cele mai multe ori, nu au nici expertiză. Iată că această problemă s-a acumulat şi totul s-a agravat. Înainte de 1989 posturile politice erau ocupate de un partid. Acum există 5 partide care pot emite pretenţii, deci global politica ar trebui să aibă permanent pregătite 5 rânduri de politicieni gata să ocupe spaţiul politic. Partidele nu pot acoperi astăzi, real, toate posturile cu cadre de partid, decât în jur 20% din poziţiile politice. Iată adevărata cauză a coaliţiilor.
Poate că ar fi nevoie ca România să facă şcoli care să pregătească politicieni pentru Parlament, pentru Primărie, pentru Preşedinţie, pentru Consilii, pentru grupul de experţi ai partidului...
Şi poate ar fi nevoie ca partidele să se comaseze într-un partid de stânga şi unul de dreapta, pentru a nu risipi resursa umană. Crudul adevăr este că România are nevoie astăzi de peste o jumătate de milion de candidaţi. E cam mult.

Anonim spunea...

L'am votat pe Basescu in 2004. In circa 6 luni am ajuns sa ma departez treptat mai ales datorita atitudinii grupurilor de presiune din mass-media care'l sustineau si'l sustin fara limite. (vezi TrU dar si corala telectuala) La vremea aceea inca nu'i dibuisem demagogia si populismul si nici derapajele de la constitutie. Marlanelile nu erau atat de frecvente, ori nu erau popularizate. Mi s'a parut suspecta sustinerea celor ce astazi cu oarece simpatie ii denumim tucalarii lui Basea.

Ulterior modul in care a inceput sa 'l toace pe Tariceanu si PNL numai pt simplul fapt ca nu a vrut alegeri anticipate, felul in care vedea oligarhi, mafioti si hoti oriunde numai la el si partidul lui, explozia populista si caracterul infect m'au lecuit de personaj. Modul in care'si rescrie trecutul , tupeul, ipocrizia si minciuna de care da dovada la tot pasul, m'au facut sa'l detest.

Stiam ce le facuse taranistilor, insa odata ajuns presedinte am crezut ca se va schimba. Evident m'am inselat.

In mod cert n'as mai vota cu el indiferent de cine ii va fi adversar.

offtopic sau nu, am gasit articolul asta in bursa, se dovedeste a fi a lui Radu Sarbu, pt mine o mare dezamagire.(am lasat si eu un comentariu)

http://www.pntcd.ro/node/34535/206#comment-206

Lilick Auftakt spunea...

Multumesc pentru primele raspunsuri @agax, @bibliotecaru, si @bogdan. Foarte interesante! Doar analizam deocamdata, nu comentam. Fiecare cu analiza lui, cu perceptia lui. Bineinteles ca si Traian Basescu ar putea sa foloseasca parerile si opiniile voastre ca feed-back.

@bogdan

citisem si eu acel articol...e destul de comentat pe marginea lui.

Anonim spunea...

offtopic continuare:

Uite ca dezamagirea referitoare la Radu Sarbu incepe sa se mai estompeze.

O explicatie ar fi aici:
http://www.gardianul.ro/2007/09/06/eveniment-c2/paszkany_si_radu_s_rbu_au_fost_audiati_din_nou_in_cazul_polus_-s100606.html

si mai ales aici:

http://www.totiromanii.ro/Arpad-Paszkany-mai-uscat-si-mai-curat+2825

Anonim spunea...

Sau si mai clar aici:

http://www.ziua.ro/prt.php?id=228720&data=2007-10-31

Anonim spunea...

@Bogdan

Am citit acolo unde ai dat primul link. Am citit si comentariul tau.
Parerea mea in legatura cu fostii pntcd-isti e urmatoarea. In "zona" aia lucrurile inca nu s-au linistit. Exista resentimente, frustrari, lupte care se dau intre ei la modul personal. De aceea le va fi inca foarte greu sa revina in "divizia A" a politicii foarte curand. Se acuza unul pe altul, se urasc...Nu si-au gestionat bine infrangerea. Au personalitati puternice. E greu azi sa gasesti macar doi penetecedisti de frunte care sa faca un tandem victorios si sa se inteleaga ca fratii. In detrimentul partidului, bineinteles. Frustrarile si resentimentele probabil l-au facut si pe Radu Sarbu sa scrie ce a scris.

Anonim spunea...

Recunosc ca in perioada 1996-2000 eram mult prea ocupata pentru a ma uita la TV si a afla cum sapa Basescu guvernul din interior, ca un adevarat... haiduc.

In 2000 nu l-am votat pe el ca primar al Bucurestilor, pentru ca nu aveam incredere intr-unul din "partidul lui Petre Roman".

In 2004 insa m-am lasat pacalita si l-am votat si la primarie si la Cotroceni... Avea o "imagine buna" prin presa, ii tineau partea o multime de jurnalisti pe care-i citeam si respectam. Altfel, eu am votat intotdeauna doar oamenii din PNL si PNT, asta este!

"Ruptura" mea de Base s-a produs destul de tirziu, pentru ca iar nu am mai avut timp (nici chef) sa ma uit la stiri si habar nu aveam de derapajele lui verbale, de "retrocedarea" Parcului Bordei, de autoimproprietarirea cu imensul apartament din Mihaileanu...

Din momentul in care a inceput sa... umble numai cu "oligarhii" in gura, m-a pierdut definitiv. A ajuns pentru mine un... nou tribun Vadim si tot ce a urmat nu a facut decit sa-mi confirme dezamagirea.

Am fost mai atenta la ce si cum spun membrii "partidului prezidential", chiar si suporterii infocati ai lui de pe forumuri si chiar m-am ingrozit. Nu pot fi niciodata adepta unor astfel de extremisti. Nu mai spun de faptul ca mi se par cam prostanaci, in agresivitatea lor fudula... :)

E nevoie sa mai spun ca nu mai votez niciodata vreun pedelist?

Anonim spunea...

@Lilick - o sa fac o poza si cu cealalta "spaga electorala", aia de la Nastase... :)

Lilick Auftakt spunea...

@Lulutza

Merci. De-abia astept sa mi-o trimiti. :) Eu nu am primit nimic nici de la Basescu nici de la Nastase. :(

Anonim spunea...

Karina, in primul rand nu vrei sa te muti cu arme si bagaje pe wordpress? Habar nu am unde comentez. Niciodata nu mai gasesc. :)) Pe wordpress este mult mai simplu.

Legat de Basescu eu nu fac parte din categoria celor al caror raspuns il soliciti intrucat in inteligenta mea nemarginita :)) mi-am dat seama cum este inca de cand era Ministru al Transporturilor si nici picat cu ceara nu l-as fi votat.

Bogdan Iorga spunea...

Pe Basescu l-am votat la insistentele amicului D., care-mi susura ca, optiunea 0 (zero) nu e, de fapt, o optiune.
Amicul D. poate confirma aceasta stare de fapte, dupa cum si Lilick stie.
Cu un masochism caruia ii lipseau doar harnasamentele si costumul din latex negru, in martie 2005, cind Adevarul dezvaluia matrapazlicul prin care Matrozul, ce a esuat de la cirma Primariei taman la pupa Cotrocenilor, isi trasese casuta linga Foisorul de Foc, am sunat, semi-indignat, semi-incintat de confirmarea dubiilor mele, la amicul D.
Convorbirea cu D. a fost conviviala si, dupa aceea, pret de mai bine de jumatate de an nu ne-am mai sunat.
Asadar, ce sa iti raspund, Lilick?
Ca si pe Oprescu, l-am votat pentru a nu iesi cel'lalt. Deci, nu pentru ca as fi fost convins de privirea sa patrunzatoare, strategic aruncata, simultan, si spre slanina sondajelor dar si spre faina intereselor personale.
Iar de votat... Doamne-fereste, sper sa nu fiu din nou pus in aceasta sitatie...

Lilick Auftakt spunea...

@Victor


Mie mi se pare wordpress-ul mai complicat si blogspotul mai simplu. :)

Dar stii cum e si cu platformele astea de blog: Ca intre fanii nokia si cei sony ericcson. Sau cei coca-cola versus pepsi cola. Fiecare lauda produsul pe care il cunoaste mai bine si cu care s-a obisnuit. :)
Si eu il stiam pe Baselu' dar am votat in 2004 cu o idee. Precum scrie si @bogdan Iorga mai jos.
Ma rog, eu m-am implicat mult mai mult. Chiar direct in Guerilla Digitala. Pe vremea aia nu existau bloguri, insa existau cateva forumuri si un grup yahoo "basescu presedinte" care reusise sa stranga cam 8000 de membri, ceea ce era enorm pentru o comunitate virtuala. Acum nu stiu cine ar mai strange atatea persoane care sa lupte pentru o cauza. Iar cauza era: "anti nastase si anti-psd"
Bineinteles ca nici mie nu mi-a luat mai mult de cateva luni ca sa sesizez ca ceva scartaie, ca am fost tradati, mintiti abject, si cam tot ce scriu Lulutza sau Bogdan si inca altele pe deasupra.
De aceea noi poate suntem cei care il contestam si cel mai tare. Pentru ca i-am acordat un vot pe care si l-a castigat mai mult pe o idee sprijinita de PNL, un partid greu la momentul ala in comparatie cu neinsemnatul pe atunci PD-L.
Ma bucur ca atunci nu a castigat Nastase, dar PNL trebuia sa fie mai atent cu cine intra in cardasie.

CRadu25 spunea...

@lilik: Din pacate, in 2004, Basescu a fost pentru mine optiunea "raul mai mic". Asa ca nu se pune problema "distantarii" de Basescu, pentru ca nu l-am agreat niciodata. Dar constat cu tristete ca in Romania clasa politica nu este in stare sa scoata la inaintare o alta persoana, capabila sa-l concureze pe Basescu, asa ca, probabil, in 2009 TB va defila "en fanfare" prin alegerile prezidentiale (Nastase nu este credibil si sa stii ca si eu ma bucur ca n-a fost ales in 2004 presedinte). Mi-as dori ca la alegerile viitoare sa votez o persoana pe care sa o sustin real (cum a fost cazul lui Andrei Chiliman), nu una care este "raul cel mic". Dar sperantele sunt slabe...

Anonim spunea...

Ei, @Radu, ce faci? Ai disparut dupa campanie..

Participa si tu la discutie aici:

http://roxanaiordache.wordpress.com/2008/06/25/cine-il-poate-bate-pe-traian-basescu/

E important!

Anonim spunea...

Karina, referitor la cutia cu chibrituri: cine l-a votat s-a ars. Dar noi, care nu l-am votat, ce vină am avut?:)

Anonim spunea...

@Roxana


Cutia inca mai are chibrituri in ea dupa 4 ani. :) Culmea!
Trebuie sa cautam preventiv "pompierul".

CRadu25 spunea...

M-a pregatesc de concediu asa ca am avut infiorator de mult de lucru. Dar am raspuns detaliat pe blogul Roxanei