14 iul. 2008

Cartarescu descopera "erori" strategice la Cotroceni...













Am citit EVZ de vineri, editia tiparita, iar azi am recitit si eu online articolul lui Cartarescu la care au facut referire mai multi blogeri (Raluca, Petria...etc). De cand l-am citit pe hartie am trecut usor peste pasajele care exprimau un pupincurism fantastic, ca doar m-am obisnuit cu asta, insa m-au indignat la culme alte pasaje pe care le redau mai jos:

" Acum, ca să judecăm drept (căci, în ciuda a orice veţi zice, n-am fost niciodată altceva decât un om care, după puterile lui, caută adevărul), trebuie să privim lucrurile şi dintr-un alt unghi. Fără să comită o eroare propriu-zisă, Băsescu a comis de la-nceput o eroare strategică de cea mai mare importanţă. Lovind permanent, nu fără motive, în Tăriceanu şi liberali, el şi i-a îndepărtat şi le-a determinat migrarea şi mai rapidă către stânga decât ar fi fost înclinaţi în mod natural. Un politician care nu ştie că politica e arta compromisurilor sfârşeşte prin a rămâne singur. Prins în clinciul războiului cu liberalii, Băsescu a uitat că scopul suprem pentru care a fost votat împotriva lui Năstase, în 2004, a fost distrugerea puterii pesediste. PSD-ul a avut astfel timp să răsufle, să-şi scoată din cap gărgăunii reformişti, să redevină ce-a fost şi mai mult încă. (...)
Privind lucrurile din această perspectivă, mi se pare acum că liberalii ar fi trebuit păstraţi cu orice preţ în tabăra portocalie, cu orice preţ însemnând cu toate compromisurile cât de cât neînjositoare. În definitiv, s-a guvernat cu conservatorii şi cu mereu nesigurul UDMR, de ce nu s-ar fi putut tolera chiar şi pătaţii liberali?"


Adica acum doi ani cand eu sau multi ca mine scriau exact asta, ca telul lui Basescu ar trebui sa fie distrugerea PSD nu PNL si ca prin aceasta "strategie" Basescu nu va face decat sa le intareasca pozitia pesedistilor noi eram facuti prosti, fraieri...etc. Acum, dupa ce "baronii" au fost votati cat se poate de democratic, se dumireste si Cartarescu. Si nu numai el. Pentru ca nu e singurul care, vai, observa aceasta eroare. Pardon? Eroare? Pai cine ii tinea hangul lui Basescu atacandu-i non-stop pe liberali? Nu insusi el, Cartarescu? Nu a facut si el parte din grupul care a pus toate tunurile pe liberali la comanda de la Cotroceni?

De unde se vede ca nu orice scriitor care isi baga nasul in politica are flerul si mintea lui Paler.

15 comentarii:

Realitatea lui Petria spunea...

Noi suntem proştii, ei bubuie de intelighenţie...

Anonim spunea...

@Alex


Macar "bubuitorii de intelighentie" confirma acum ca nu liberalii sunt cei care au tradat, ci, cum scrie negru pe alb Cartarescu, Basescu a lovit de la inceput si permanent in Tariceanu si liberali. Chiar nu inteleg ce ar fi vrut Cartarescu. Nu destul a stat o vreme Tariceanu sa o ia pe carca de la Basescu fara sa zica pas? Trebuia sa astepte ca PNL sa fie inghitit de PD asa cum isi dorea Basescu?

Anonim spunea...

Cartarescu incearca sa insinueze acum ca liberalii trebuiau sa fie doar tinta urmatoare pentru Basescu & Nutzi - cuplul imaculat care conduce PDL...

Adica, daca tot a vazut ca nu sint capabili sa-i faca una cu pamintul simultan si pe pesedisti si pe penelisti, miorlaie si el o criticutza, ca nu pot sa-i spun critica.

Si totusi, eu zic ca este o imensa performanta sa aduci la 30%, in numai 4 ani, un partid care avea inainte de 2004 sub 8%... Mai ales ca este in continuare un partid de nulitati zgomotoase, care nici ele nu stiu prea bine ce orientare politica au, in afara de visele de putere, de parcari, borduri, parcuri imobiliare...

Anonim spunea...

Nu ar fi de mirare ca "bomba" pregatita de Basescu inainte de alegerile parlamentare sa fie inregimentarea in PDL, cu acte in regula, a lui Cartarescu, Liiceanu, Patapievici, Mungiu, TrU si cine s-o mai gasi printre ei doritor de dregatorii...

Sa vezi ce-o sa se mai cocosheasca Nutzi atunci spunind: "colegii mei de partid, Cartarescu, Liiceanu, Patapievici, Mungiu, TrU..." :)

Anonim spunea...

Sorry. Cand vad poza lu' Patapievici, TRU sau cartarescu m-apuca tremuriciul, drept pentru care nu pot sa mai citesc nimic ... :)

Anonim spunea...

@Lulutza

O buna bucata de vreme, vreo doi ani adica, Basescu s-a luat numai de liberali. :)


@Moshcalifar


O sa gasesc poze cu ei de cand erau in fasa si o sa le pun, ca sa te pacalesc. :)

Realitatea lui Petria spunea...

Lilick, perfect de acord.

PS. Am o rugaminte- Nu mă ajuţi să popularizez crima ecologică de la mine din oraş...? Apelez la toţi prietenii ca afacerea să nu fie îngropată la nivel local...

Anonim spunea...

@Alex

Trimite articolul tau aici:
attila.korodi@mmediu.ro;
Consiliul-Cetatenilor@yahoogroups.com; bucuresti@yahoogroups.com; anti_poluare_romania@yahoogroups.com; salvati_padurea@yahoogroups.com; pr_ong@yahoogroups.com; ngolist@yahoogroups.com

Anonim spunea...

@Lilick : pune pozele alea la niste papusele de care nu mai ai nevoie. Inteapa papusele cu multe ace de diverse marimi. Da si un acatist, doua cand ai drum la biserica (sponsorizez ) :)

Realitatea lui Petria spunea...

Lilick, doar la ministru am reusit. Restul e-mail-urilor s-au intors. Poate nu-s bune adresele.

Anonim spunea...

@Alex

O sa incerc eu sa le pun direct pe grupurile respective.

Anonim spunea...

@moshcalifar - propui sa ne apucam de strategii voodoo? :)

Anonim spunea...

Toti lingai lui POP EYE nu is decit de 10% din ce putea Paler!

Imi e dor de el... :(

Anonim spunea...

@Paul

Da. Si eu incerc sa fac comparatii de fiecare data..Dar nu exista comparatie de fapt. :(

Anonim spunea...

A compara e un mod de lucru a mintii umane! Asa ca e firesc sa faci asa ceva...

O Paler nu era perfect! Dar eu nu cred ca apuc sa mai constat aparitia cuiva de talia lui...