27 apr. 2009

Victor Rebengiuc - interviu


"Ce constat este că avem un Guvern de diletanţi care încearcă tot felul de măsuri, fac experimente pe spinarea noastră, fără să aibă idee ce trebuie să facă de fapt şi prin asta induc panică în populaţie. Noroc că perspectiva mea de viaţă nu mai e foarte vastă. Nici nu sunt parlamentar ca să pot asigura copiilor mei un trai îmbelşugat după un singur mandat. Eu am acelaşi „mandat” de vreme îndelungată, de 50 de ani de teatru, dar n-am putut să fac mai nimic din punct de vedere al bunăstării materiale. Lor le ajunge un mandat de patru ani ca să devină bogaţi cu tot neamul lor. În schimb, li se pare excesiv să încaseze cineva şi pensie, şi salariu. (...)

- Apropo de vot, cu cine aţi mai vota, de fapt? Există o zonă a intelectualităţii care s-a aliat total preşedintelui Băsescu, de exemplu – cum vi se pare?

- Cred că au renunţat deja. Cea mai puţină încredere o am în cei mai proaspăt veniţi pe scena politică. Dar, privind înapoi spre aceşti 20 de ani, poţi spune că aproape toţi cei care fac parte din administraţie, Guvern, Parlament, intră acolo ca să se îmbogăţească, ei şi familiile lor. Nu-i interesează scopurile reale pentru care se află acolo, se ocupă de propria bunăstare, iar asta mă scoate din sărite. (...)

- Dacă ar fi să refaceţi gestul simbolic făcut la TVR imediat după 89, gestul oferirii sulului de hârtie igienică celor care au nevoie să-şi şteargă urmele afirmaţiilor făcute, cui l-aţi oferi?

Toată clasa politică ar avea nevoie azi de hârtie igienică, dar mai ales ultimii, care au promis marea cu sarea şi acum dau din colţ în colţ, dând vina pe criza internaţională şi pe guvernarea anterioară ca întotdeauna. E prea mult circ, asta e incredibil!
Perspectiva acestei ţări aşa se vede acum: la nivel de bârfă şi de mahala, nu se discută nimic esenţial pentru viitorul ei. Iar problemele esenţiale nu sunt abordate cum trebuie, pentru că aceia care ar trebui să fie responsabili de ele sunt ei înşişi în panică. După toate semnele, acest Guvern nu ştie să ţină volanul în mână, parcă nici n-a făcut şcoala de şoferi. Or fi dintre cei care au luat carnetul pe mită, în Argeş."

Cititi mai mult in Gandul.

10 comentarii:

Mos Califar spunea...

Exceptional. l-am twitterit dimineata si am uitat de el, bine ca mi-ai adus aminte...Mare actor, mare caracter.

Lilick Auftakt spunea...

@Mos Califar

Da. Excelent. :)

hendrix spunea...

Nu pot sa nu fiu de acord cu marele actor! Are mare dreptate cand se refera la acest guvern de diletanti, care ,,fac experimente pe spinarea noastră, fără să aibă idee ce trebuie să facă de fapt şi prin asta induc panică în populaţie.'' Absolut corect!
Putea fi mai nuantat cand acuza toata clasa politica din ultimii 20 de ani. Nu cred ca si liberalii merita sa fie bagati in aceeasi oala cu fesenistii! Sper ca a fost doar rezultatul unei stari emotionale si nu rezultatul unei cumpaniri serioase.
Pacat ca indemnul adresat la lovilutie celor ce-au mancat necomestibil pe timpul comunistilor n-a fost ascultat! Mai mult, numarul mancatorilor de rahat s-a inmultit exponential. Oare ar ajunge hartia igienica existenta pentru cati mancatori de rahat exista? Ma tem ca nu!

[D][S][N] spunea...

Excelent!
Dar cati asculta ? Aici e problema.

Lilick Auftakt spunea...

@Hendrix

Ceea ce ii diferentiaza clar pe liberali, e ca ei nu si-au angajat "gandaci de elita" care sa le cante operele politice "grandioase", asa cum au facut pedelistii&Basescu, si ca au avut bunul simt sa nu promita marea cu sarea prin campanii.

@DSN

Cand spune acolo "cred ca au renuntat deja" referindu-se la intelectualii care il mai sustin pe Basescu, se refera la multi dintre actori de exemplu. Stie el mi multe. Nu, nu se refera la gasca imbuibata care ii canta ode.
Cei din urma ar trebui separati clar de restul.
O sa il asculte si altii, cu conditia ca vorbele lui sa fie cat mai mult citate. Cat se poate...

mihai4 spunea...

Am impresia asa cum il cunosc eu,ca va face si el pasu spre Radu.Rebengiuc si Pintilie,doi oameni pe care ii ador.In 2000 la sprijinit pe tanaru ala frumos, Cosmin sau cum il chema.Pe pariu Lilick. http://www.youtube.com/watch?v=LFpEha2E2D4

alina gorghiu spunea...

Nici nu mai stiu ce sa zic, doamna Andronescu invoca in direct binefacerea adusa de psd-pdl fata de toate categoriile sociale...intra aici profesorii, actorii etc. Cam tot ce misca in tara asta, raul, ramul, e protejat si ajutat de majoritatea aflata la guvernare. Vezi de ce mi se pare o ipocrizie politica facuta de unii?

Lilick Auftakt spunea...

@Alina

Pai da.

M-am uitat pe internet la o parte din sedinta, mai exact de cand a vorbit Bogdan Olteanu. In sala era jale si la vot la fel. Imi pare rau ca nu am putut sa te vad si pe tine, dar cred ca dau ei ceva la tv.

INCERTITUDINI spunea...

MARE OM!

Lulutza spunea...

Din pacate, am citit comentariile, iar boborul pedelist, rimator pe "Gandul", nu s-a dezmintit si a improscat cu toate zoaiele posibile in Victor Rebengiuc... Nu a scapat bietul om de nici una dintre "gratularile" obiective si argumentate cu care eram obisnuiti multi dintre noi pe "Coti". RIP, Coti, ca vad ca baloseniile oranj s-au mutat pe la alte publicatii. Ceea ce nu inseamna ca au devenit mai putin peremiste sau fasciste...

Nici macar nu au observat limacsii oranj ca Rebengiuc a ridicat in slavi ICR-ul si l-a absolvit de orice pacate. Nici macar nu au luat in seama ca Rebengiuc a dat patalama de iresponsabil guvernului Basescu/Boc?, nu de infractor sadea, asa cum era mai aproape de realitate.

Sper sa citeasca si dl. Rebengiuc si sa vada ce patesti daca ai neobrazarea sa critici politica (economica) inteleapta a marelui cirmaci.