14 iul. 2010

Liiceni si maimutoi

Orice baba devine o mare filozoafa, in gumari si cu broboada, atunci cand pomeneste de clasa politica. Ea se exprima scurt si clar: "Toti e la fel, maica! Toti e la fel!".

Mi-am adus aminte de aceasta "cugetare" cand am citit ieri interviul aseptic al d-lui Gabriel Liicenu. Ce zice in interviu? Practic nimic! Isi promoveaza cartea si induce ideea ca toti politicienii sunt oameni rai, niste adevarate maimute si in genere... la fel.

"(...)aş spune că, la noi, politicienii sunt în mai mare măsură asemănători decât diferiţi. Partidele (diferite) din care fac parte nu mai contează. Ele sunt simple măşti. În spatele lor sunt aceiaşi indivizi, mânaţi cu toţii de interese personale, care se "servesc" unii pe alţii à tour de rôle, care joacă cu toţii un joc al lor, unul care n-are nimic comun cu "jocul" ce poartă numele de "istoria României".

Ma marginesc la cateva comentarii scurte si va intreb: ce filozof l-a promovat asiduu, in ultimii ani, tocmai pe maimutoiul sef? Care politician a purtat mai multe masti decat oricare altul? Cine joaca un joc al lui si numai al lui? Cine n-are nimic in comun cu "jocul" pe care ar trebui sa-l joace astazi Romania? Cine?

P.S. Sa mai ascultam totusi si alte opinii:


Asculta mai multe audio Politica

5 comentarii:

Florin Matei spunea...

Cum dracu' se aseamănă atât de profund părerile ţaţelor cu gumari şi broboadă cu cele ale filozofului uns (din proprie iniţiativă)? Lilick, crede-mă, mi-e indiferent ce colportează în scris filozoful ăsta.

Paratraznetul Fanica spunea...

aceasta logica falacioasa, de a uniformiza clasa politica, este in cazul babelor rezultatul inculturii politice (de unde inabilitatea de a distinge nuante). Pe Liicheanu in schimb nu-l suspectez de incultura, ci pur si simplu de rea-vointa. Mizeaza pe incultura politia a celor care il citesc si care astfel vor crede ca rezoneaza cu el.

Lilick Auftakt spunea...

@Florin,

Eu eram curioasa. Credeam ca zice ceva profund. Cand colo... :))

@Paratraznetul Fanica,

Am o poza mai veche pe care voiam sa o pun aici: http://1.bp.blogspot.com/_X-zo5DnZ-Ps/ST_ipJ_7liI/AAAAAAAABgI/vn3xiohSuFw/s320/Liiceanu.jpg

Dar mi-a fost teama sa nu se faca confuzii legate de titlu. :)))

Paratraznetul Fanica spunea...

@ Lilick - hahhaah! buna poza!

Vania spunea...

Sunt dificile întrebările! O fi Armand Călinescu?...