6 iun. 2011

Iata cum impiedica guvernul Boc accesarea fondurilor europene pentru infrastructura.

Am participat saptamana trecuta la dezbaterea "Cum sa imbunatatim rata de absorbtie a fonurilor europene", organizata de catre Ramona Manescu, la Bruxelles. O intalnire foarte interesanta, la care au luat parte parlamentari si primari PNL, dar si Achim Irimescu, ministru consilier in cadrul Reprezentantei Permanente a Romaniei la Bruxelles. In cadrul intalnirii au fost prezentate masurile liberale in vederea imbunatatirii capacitatii de absorbtie a fondurilor europene, masuri elaborate de comisiile PNL.

Am ascultat povestirile primarilor liberali impiedicati de catre autoritatile de la Bucuresti sa acceseze fonduri europene, iar astazi va prezint unul dintre cazuri. Senatorul liberal de Bihor Cornel Popa se adreseaza direct comisarilor europeni, printr-o scrisoare deschisa:

"Văzând indiferența și insolența cu care ne tratează Guvernul Boc, amânând la nesfârșit demararea lucrărilor la centurile Ștei (pentru zona Beiuș - Ștei – Vașcău) și Aleșd (Aleșd Sud și Aleșd Nord), săptămâna trecută am trimis câte un memoriu comisarilor europeni Andris Piebalgs (Dezvoltare) și Johannes Hahn (Politică Regională), cerându-le să analizeze situația și să ne prezinte un punct de vedere.

Către Comisia Europeană,
Domnului Comisar European, Johannes Hahn
Domnului Comisar European, Andris Piebalgs

Stimate domnule comisar,
Profit de această ocazie pentru a vă felicita pentru activitatea pe care o desfăşuraţi în cadrul Comisiei Europene. Tocmai acest lucru m-a încurajat să mă adresez dumneavoastră într-o problemă de reală importanţă pentru statul român, membru cu drepturi depline al Uniunii Europene.
Este vorba despre fondurile puse la dispoziţia României pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de transport, încă din perioada de pre-aderare, dar care nu şi-au atins scopul nici până astăzi, din motive care îmi sunt străine.
Concret, în anul 2008 s-a aprobat finanţarea de 70% din partea U.E. pe programul FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională), la două dintre centurile ocolitoare din judeţul Bihor: Ștei (pentru zona Beiuș - Ștei – Vașcău) și Aleșd (Aleșd Sud și Aleșd Nord). Din păcate, banii nu au fost folosiţi, deși termenul de începere a lucrărilor era martie 2011.
Am încercat să aflu termenele exacte de începere a lucrărilor şi graficele preconizate, ca şi alocarea de fonduri din partea guvernului. La interpelările mele din anii 2009 și 2010, răspunsul dat de fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a fost că “lucrările vor începe în luna martie 2011”. Anul acesta, când am adresat o interpelare pe aceași temă actualului ministru, Anca Boagiu, răspunsul a fost “anul 2013”. Aşadar, doi miniştri, două răspunsuri diferite, o singură problemă.
Este evident că orice întârziere sau nerespectare a acordurilor de finanţare determină urmări grave, în special deteriorarea continuă a tronsoanelor vizate. Mi-e teamă, însă, că acestea îi lovesc cel mai tare pe locuitorii din localităţile respective şi pe cei care tranzitează zona. Este lucrul pe care l-am subliniat cel mai des în intervenţiile mele în cadrul Parlamentului României.
Cum nu am găsit înţelegere la autorităţile române, m-am văzut nevoit să mă adresez dumneavoastră, să vă informez şi să vă atrag atenţia asupra unei probleme naţionale a României, pentru că experienţa judeţului Bihor, pe care îl reprezint în Parlament, se repetă şi în alte zone ale ţării.
În speranţa unei atente analize a celor prezentate, vă mulţumesc anticipat şi aştept răspunsul dumneavoastră.

Cu aleasă consideraţie,
Senator Cornel Popa
"

2 comentarii:

niku_elektriku spunea...

escursia nu'i "mita"electorala?

sa'tzi fie de bine!

ia'le escursia si voteaza cum vrei tu :))

si ceapistii din poza cine's?

(bai, cum poa' sa semene totzi astia, indifernt de partid!)

Lilick Auftakt spunea...

Ce mita electorala, bre? Eu votez cu PNL din 90. Crezi ca trebuie sa ma plateasca cineva pt asta? :)) Cei din poza sunt cativa primari din Bihor si in centru senatorul Popa, tot din Bihor.