23 iun. 2011

Mesajul Lui Crin Antonescu catre Majestatea Sa Regele Mihai

Majestate,

Vă scriu în numele tuturor românilor, republicani sau monarhiști, care-și iubesc țara și își respectă istoria. Ați fost jignit încă o dată și am fost cu toții jigniți încă o dată de către un apatrid moral, care se află astăzi, vremelnic și din ce în ce mai abuziv, în fruntea statului român. În numele tuturor compatrioților mei care Vă respectă ca pe un simbol al istoriei noastre,Vă cer eu iertare pentru această agresiune stupidă și ticăloasă. Suntem alături de Majestatea Voastră pentru ceea ce ați reprezentat și reprezentați,din respect pentru istoria și demnitatea României.

Crin Antonescu Președintele Partidului Național Liberal

Majestății Sale Regele Mihai I al României

29 de comentarii:

Marius Delaepicentru spunea...

Mă mir că a avut timp de scris. De obicei, la ora asta se trezeşte.

Lilick Auftakt spunea...

Si eu ma trezesc la ora asta, insa azi-noapte am scris, am trimis materiale.. etc. Poate si Antonescu a scris azi-noapte. Vreo problema?

Arogantu' spunea...

Sint curios daca UDMR, oastea generalului de intendenta Oprea, citiva pedei cu urme de bun-simt se vor ralia mesajului lui Antonescu.
De PSD nu ma indoiesc ca o va face ...
Oare CUTRA care raspunde la numele 'cristoiu' a ajuns chiar asa de jos incit sa taca precum orice CIRPA calcata-n picioare de stapinul ei ?

Constantin Ioan BRINCUS spunea...

Majestatea Sa Regele Mihai I al României a dat dovadă de un comportament excepțional de merituos în exercitarea unui serviciu remarcabil pentru cauza Națiunilor Aliate în lupta lor împotriva Germaniei hitleriste. În iulie și august 1944, Națiunea sa, sub dominația unui regim dictatorial peste care Regele nu avea control, aliindu-se cu agresorii germani, el, Regele Mihai I, a reușit să dea țel, direcție și inspirație forțelor interne, necoordonate până atunci, care se opuneau conducerii dictatorului. În culminarea eforturilor sale, pe 23 august 1944, deși capitala lui era încă dominată de trupele germane, el personal, din propria lui inițiativă, și în completă nepăsare pentru sigurața lui personală, a dat semnalul pentru o lovitură de stat ordonând gardelor palatului său să aresteze pe dictator și principalii lui miniștri. Imediat apoi, într-o inspirată proclamație către țară adresată la radio, el a declarat țării decizia lui de a scoate România de sub jugul nazist și a chemat Armata să se întoarcă împotriva trupelor germane, și să ucidă, captureze prizonieri sau să-i alunge din țară. Puși în fața acestui frontal și puternic act din partea suveranului lor, răspunsul poporului român și al armatei române a fost imediat și din toată inima, cu rezultatul că, în doar câteva zile, cea mai mare parte a teritoriului României a fost eliberat de sub controlul nazist, și linia principală a rezistenței germane pe frontul de Sud-Est a fost alungat mai mult de cinci sute de kilometri spre Nord-Vest. Prin judecata lui superioară, prin ascuțimea acțiunii sale și prin înaltul caracter al cârmuirii sale personale, Regele Mihai I a adus o contribuție extraordinară la cauza libertății și democrației.

Harry Truman, Președintele Statelor Unite ale Americii, 1946

Constantin Ioan BRINCUS spunea...

“Pare un lucru extraordinar ca Mihai implineste varsta de optzeci de ani!
Pentru ca il cunosc de la inceputul vietii mele – si pentru ca l-am vazut la, practic, toate sarbatorile familiei noastre de la Incoronarea mamei incoace – cred ca am o mica idee despre ceea ce a trebuit sa indure de-a lungul vietii sale.
Inima mea se sfasie pentru Mihai si Ana cand stiu prin ce teribile incercari si necazuri au trebuit sa treaca.
Inima mea a suferit, de asemenea, pentru romani, ale caror vieti, traditii si bunastare au fost brutal sfaramate pentru un numar de ani.
In fata acestor orori si alienari de neinteles, Mihai nu s-a lasat niciodata cuprins de amaraciune sau de razbunare. El si-a pastrat intotdeauna umanitatea sa de om de stat, valorile lui de civilizatie si linistea sa intelegatoare. El a ramas, pentru multi romani, o lumina de speranta in intuneric si conationalii lui pot acum, in sfarsit, sa vada adevarul care a fost innegurat atatia ani de minciuni si propaganda.
Fii binecuvantat, Mihai, si la multi ani!
Cu drag, varul tau,
Charles”

Shadow spunea...

@mariusica de la hiroshima

Antonescu are dreptul sa se odihneasca. El nu a ramas repetend la istorie. Doar "drojdierii" se scoala de dimineata ca sa inceapa sa bea si sa abereze "filozofic" si "istoric".

PS. Pardon am uitat ca dl Marius are "corespondenta privata" cu borfasul de la 3 coceni.

Marius Delaepicentru spunea...

Blogger Constantin Ioan BRINCUS spunea...
Pare un lucru extraordinar ca Mihai implineste varsta de optzeci de ani!(...)"

Şi mai extraordinar mi se pare că v-a stat ceasul acum 10 ani şi încă nu aţi observat. MSR Mihai I împlineşte pe 25 octombrie 90 de ani.
Însă nu asta e problema mea. De pildă, nu aş fi chiar atît de tranşant în privinţa meritelor personale ale monarhului citat, deşi îl recunosc de rege* (în ciuda actului de abdicare prin care a devenit notarul republicii populare).

În rest, nu aş cataloga nici ieşirea prezidenţială drept lezmajestate, din moment ce oficial MSR Mihai I nu mai este rege.

Istoria? Hm! Istoria e curva perfectă. Satisface orice năzăreală, orice chiul.

-----------------
* e o slăbiciune a mea. Consider că (cu o Constituţie clară) monarhia este mai potrivită, fără să neg meritele republicii. Doar tirania îmi displace. (Nu-mi veniţi cu refrenul: "dictachioru" că nu prinde.)

Lilick Auftakt spunea...

@Marius, Regele Mihai I nu mai este rege din punctul tau de vedere si al comunistilor. Din punctul meu de vedere ESTE Rege, asa cum e si pentru Casele Regale europene, pentru lumea civilizata, care il numeste asa.

Lilick Auftakt spunea...

@Marius, si uita-te mai bine pe cine citeaza Costi Brancus. E un mesaj de acum 10 ani!

Cetateanul Popescu spunea...

Nu ştiu cine e primul comentator, dar comentariul său în acest context mă face să cred despre el că:
a) e... lipsit de inteligenţă: să te preocupe lenea lui Antonescu, care e unul dintre liderii opoziţiei (aşadar fără responsabilităţi legale în stat, dincolo de calitatea de parlamentar) fără a sesiza demenţa puterii actuale e semn de slăbiciune de glagorie;

b) e credul: să iei de bune toate zisele băsiştilor, nediscriminatoriu şi fără a le trece prin filtrul minţii proprii e semn de intelect slab (şi am încercat să fiu diplomat în exprimare)

Dar eu mai cred şi că zisul nomine odiosa nu e nici prost, nici credul. Eu cred că ştie ce face şi o face ştiind că poziţia lui e intenabilă. Ca atare, în mintea mea el este

c) un jeg moral: să faci – fie şi inconştient – jocul băsist, să le repeţi mizeriile mincinoase sau să încerci conştient să deplasezi accentul de pe un subiect stringent către detalii picante poate, dar fără impact în tabloul general, e semnul unei decăderi morale individuale care se apropie periculos de alienarea mentală.

Lilick Auftakt spunea...

@Cetatene, nu e el subiectul, dar eu i-as reprosa ca e foarte superficial. :)

Marius Delaepicentru spunea...

Mulţumesc, Lilick. Poate ar fi mai bine să setezi cu mai mare largheţe permisiunile pentru balize html. Nu de alta, dar nici blockquote, nici link-uri nu ne lasă platforma să aplicăm. De unde şi confuziile.
Uite, pentru a-ţi da seama că şi tu eşti cel puţin la fel de "superficială" (ştiu, sunt mojic), deşi nu era nimic de marcat cu balize, ai citit pe dos. Îţi propun să reciteşti propoziţia simplă: ...deşi îl recunosc de rege*..., apoi să indici negaţia. Mulţumesc.
Nu, nu încerca să îmi editezi comentariul pentru a "ajusta" realitatea. Am hardcopy la el. :D Scuză-mi paranoia. Nu vreau să fac notă discordantă.

@Cetăţeanul Popescu. Vă mulţumesc pentru "profiling". În bobi aţi încercat?

radu spunea...

@Lilick, ma mir ca il gazduiesti pe blogul asta pe un porc basist ca Marius Mistretu Delaepicentru! Locul lui e cu viermii din spam! Sa-si faca harakiri in Jasponia lui unde isi face chip cioplit din tartitza dementului de basecu!

Lilick Auftakt spunea...

@Marius, de ce? Tu asa faci? Iti editezi comentariile? Nici nu mi-a trecut prin cap vreodata.

Lilick Auftakt spunea...

@Marius, sincer, nu stiam ca esti monarhist. De fapt, nici acum nu inteleg daca esti sau nu. Te cam contrazici. Nu te-am vazut semnand pe liste care cer restaurarea monarhiei, nu te stiu prezent la manifestari monarhiste, in grupuri monarhiste, scriind despre monarhie.. etc. Ba inca stiu ca aduci omagii prezedentialismului, sustinandu-l pe Basescu neincetat. Oficial, neoficial, Regele e Rege si Basescu e un mascarici. Sa tii si la Rege si la Basescu care l-a jignit e o contradictie.

Lilick Auftakt spunea...

@radu, ei, cateodata incepe sa mi se faca mila de cei care intr-o zi n-o sa mai stie pe unde sa scoata camasa de rusine.

Lilick Auftakt spunea...

Marius,
"din moment ce oficial MSR Mihai I nu mai este rege." - Eu pentru asta ti-am atras atentia. Corect se spune: "nu mai este sef de stat"

Marius Delaepicentru spunea...

Oficial, nu mai este rege. Cum să îi zic şef de stat, cînd partida pe care cu zel o susţii, deunăzi argumenta televizual şi aplomb că, pentru România, noţiunea de şef de stat nu există? :) Nu există legal termenul de şef de stat, aşa cum nu există nici cel de şef de scară.

Iar dacă am rezerve privind succesul restaurării monarhiei în România, este pentru că ştiu ce fel de camarilă s-ar forma în jurul monarhului. Este suficient să văd cum Andon (Sergiu Andon) a virat de la Fir-ai al nibii majestate! la Casa Regală îmi aduce o rază de speranţă. Nu am încredere în plutocraţi. Sunt mai scîrboşi decît tiranii.

Altfel, dacă vrei neapărat de la mine un punct de vedere teoretic, uite-l aici:
dilemaveche.ro/sectiune/tema-saptaminii/articol/focuri-serve-salve-monarhie-o-dezbatere-mihnea-maruta-cristian-ghin#comment-9588

Adaugă-i cele cuvenite (http://www.) în faţă, ca să îl poţi vedea.

Marius Delaepicentru spunea...

Despre "disonanţa cognitivă" de care mă suspectezi:

Obişnuiesc să ascult dezbaterile din Dietă la radio NHK. La deschiderea fiecărei sesiuni parlamentare asistă protocolar şi Împăratul. Om bătrîn, cu gesturi lente şi mersul uşor tîrşit. La un moment dat, în răstimpul în care Împăratul a intrat în sală, şi pînă s-a aşezat în prezidiu, un deputat din sală i-a dat şi ghes: Hai, mai repede, moşulică!
Aşadar, în ţara etichetei scrobite, a gesturilor ritoase, o insolenţă de felul celei relatate NU este considerată lezmajestate, deşi Împăratul este continuatorul unei dinastii aproape bimilenare şi în vigoare.

După cum îţi dai seama, libertatea de expresie este totală. Pe Preşedinte îl pot trage de mînecă pentru limbaj, dar, simt că nu este treaba mea. Rămîne ca poporul să stabilească ce se cuvine şi ce nu. Eu nu suspectez poporul de prostie, nu îl dădăcesc constituţional şi nu pot avea nici trufia şi oportunismul să-i cer iertare Regelui în numele poporului.

Marius Delaepicentru spunea...

Anonim radu spunea...

@Lilick, ma mir ca il gazduiesti pe blogul asta pe un porc basist ca Marius Mistretu Delaepicentru! Locul lui e cu viermii din spam! Sa-si faca harakiri in Jasponia lui unde isi face chip cioplit din tartitza dementului de basecu!

Iată o altă ilustrare a libertăţii de expresie. :D
Dacă mai caut pe firul acesta mai găsesc şi alte drăgălăşenii resentimentare.

Încă mai susţineţi că e "dictatură"? :D

Lilick Auftakt spunea...

@Marius, te incapatanezi degeaba. MR Regele Mihai este si ramane Rege toata viata, indiferent daca tu sau altii nu intelegeti acest lucru si il etichetati cu mojicie "fost". Actuala Constitutie nu accepta termenul de sef al statului pentru presedinte, dar asta nu inseamna ca ea trebuie sa iasa definitiv din uz, din limba romana. Conform Constitutiei, presedintele reprezinta statul, dar organismul suprem este Parlamentul. Avem insa voie sa vorbim la modul general despre sefi de stat/de state, nu? Deci, daca esti monarhist, nu ii vei spune niciodata Regelui, "fost rege" ci, daca te referi la istoria Romaniei, se accepta sa il numesti "fost sef al statului".

Nu ma gandeam ca acum trebuie sa dau lectii cuiva despre cum sa se adreseze, fara sa jignesca, atunci cand vorbeste despre Regele Mihai. Dar asta te da de gol ca nu esti monarhist.

Dictatura? Daca mascariciul autoritar vrea sa isi spuna si dictator, da.

radu spunea...

@Lilick, Marius porcul basist (subliniez) prefera tirania plutocratilor. Perfect. Si legionarii preferau asta, era chiar expresia lor, la fel si Antonescu. Ion Antonescu, ca sa nu fiu inteles gresit. :) Eu prefer plutocratia. Bine macar ca recunoaste ca basecu e tiran. Mie mi se pare ca numai o bruta cu suflet de sclav poate sa prefere un tiran.
Hai ca ne-am pierdut prea multa vreme cu asta de la epicentrul cutremurelor. Daca tot e in corespondenta electronicacu basecu, poate face si un videochat erotic cu udrea. Ceva imi spune ca il admira pe Carol II si pe Elena Lupescu. Ii are acum in varianta de balci, sa se bucure de ei.

Lilick Auftakt spunea...

Oricum, chestia asta ramane memorabila: "În rest, nu aş cataloga nici ieşirea prezidenţială drept lezmajestate, din moment ce oficial MSR Mihai I nu mai este rege." - Deci pentru Marius Delaepicentru lezmajestate nu este decat daca Regele este in functie, in fruntea statului. In rest, il tratam cum vrem. Nu-mi vine sa cred...

@Marius, sper macar ca ai inteles ca Mihai I uns Rege ramane Rege pentru toata viata, chiar daca nu se mai afla in fruntea statului si a fost obligat sa abdice. Macar atat... Lasa-i pe comunisti sa zica altceva.

Lilick Auftakt spunea...

@radu, eu cred ca Marius poate fi reeducat in spirit monarhist. Sa vedem... Sper.

neinfectat de ipocrizie spunea...

@nenea de la epicentru
Nu cred ca alimentele contaminate radioactiv ti-au afectat gandirea, totusi poate din alt motiv logica ta seamana cu betele de combustibil nuclear dupa fisiunea nucleara, e usor indoita.

Ce a afirmat idolul matale (un neadevar istoric, acuzatii gextrem de grave dar neprobate de complicitate la genocid si apologia dictaturii fasciste)nu e mai putin grav pentru ca Regele nu mai e Rege.

Lilick Auftakt spunea...

@neinfectat, pupinbasismul contorsioneaza logica. Si, serios, poate sa fie grav. :)

Shadow spunea...

@mariusica de la "picentru"

Unde ai vazut tu scuze cerute "in numele poporului"? Sunt facute "textual" in "numele tuturor românilor, republicani sau monarhiști, care-și iubesc țara și își respectă istoria.".

Cum nu este cazul matale e clar ca nu si-a cerut nimeni scuze in numele dtale.

Cat despre exemplul "Hai, mai repede, moşulică!" care ar trebui sa argumenteze o asa numita "libertate de expresie".

ma scuzi aia nu e nici "opinie" nici "expresie" si da este "trista" pt "monarhia bilenara". Deh au se pare si japonezii "basecii" lor. Sa nu uiti sa-l votezi pe "glumetul ala".

Marius Delaepicentru spunea...

Lilick, îţi mulţumesc pentru amabilitatea de a-mi găzdui comentariile.

Iartă-mă pentru îndrăzneală, însă, ţinînd seama de ora la care a fost expediată, eu am oarecari îndoieli că preşedintele PNL, dl. Crin Antonescu a scris şi semnat scrisoarea către Rege.

Rugămintea mea este ca, ţinînd seama că ai oarecare trecere în departamentul de comunicare al partidului, şi că nu este nimic secret, să îmi faci favoarea de a posta o fotocopie a scrisorii cu pricina. Ţi-aş fi recunoscător.

Îţi mulţumesc.

Marius Mistreţu
Hiroşima

Lilick Auftakt spunea...

Nu inteleg ce vrei, Marius. Fotocopie? E o scrisoare deschisa. Doar nu crezi ca noi avem tupeul sa facem schimb de depese cu Regele care sa il oblige la vreun raspuns. O gasesti in forma asta pe alte bloguri.