25 ian. 2009

Din secretele campaniilor electorale: astazi Felix Tataru, Basescu si "Cele trei maimute intelepte"














Cele trei modele de afise electorale folosite de Traian Basescu in campania referendumului pentru demitere din 2007, il reprezentau pe acesta acoperindu-si urechile, ochii sau gura, alaturi de sloganul: "Să nu aud? Asta vor ei", "Să nu văd? Asta vor ei" şi "Să nu vorbesc? Asta vor ei". Unul din afise este mai sus.
Priviti acum cele trei maimute de mai jos:











Ati facut legatura intre afisele de campanie si maimutele. Ce reprezinta ele? Un simbol al intelepciunii.
Cititi despre cele trei maimute intelepte AICI.
Sculptura originala de pe usa altarului din Nikko, Japonia, AICI.
Statuete japoneze de bronz AICI.
"See no evil, hear no evil, speak no evil" - "spun" ele. Si se numesc: Mizaru, Kikazaru si Iwazaru
In China, de unde isi au originea, intalnim la Confucius fraza: "Look not at what is contrary to propriety; listen not to what is contrary to propriety; speak not what is contrary to propriety; make no movement which is contrary to propriety"

Felix Tataru nu a preferat varianta cu patru maimutele pe care o puteti vedea AICI. Sau AICI. Probabil pentru ca pe langa cele trei, a patra, Shizaru, intruchipa principiul "nu face rau!". Cum ar fi fost ca sa apara Basescu si in a patra postura pe un afis electoral si sa intrebe: "Sa nu fac rau?" :))

Maimutele se stie ca sunt printre cele mai active, inteligente, curioase, pline de fantezie si de inventivitate animale. Aproape ca nu au stare. O maimuta care nu vede, nu aude si tace ar parea...evident, culmea intelepciunii. Basescu insa, in campanie, cerea voie sa nu fie intelept. Sa fie guraliv ca o maimuta, curios sa vada totul ca o maimuta, sau ... sa auda/asculte TOTUL... (Oare cu ajutorul serviciilor?)
Ma amuza faptul ca la un moment dat, la cateva luni dupa referendum, Pavel Lucescu scrisese in Cotidianul un articol intitulat: Basescu? O maimuta care se incheia asa:

"P.S. Singura legatura dintre acest text si titlu, facut ca sa-l vinda, e o fraza pe care am citit-o acum cincisprezece ani intr-un zodiac chinezesc. Cica daca ai de-a face cu o "maimuta" si ai rau de viteza, coboara la prima."

Interesant, nu?



Punish the monkey
Asculta mai multe audio Muzica »

25 de comentarii:

Lucia Verona spunea...

Vaaaaaaaaaai! Eroare de interpretare, Lilick :)
A patra maimuţă înseamnă altceva decît a nu face rău... dar tot cu f începe :) )))))))))))))))

Anonim spunea...

Lilick, ti-am mai dat un motiv de scanat. Vezi la mine, raspunsul la Magureanu. Site-ul PD e de pomina! Intai am crezut ca ai gresit tu la tastat, cand ai scris anul, apoi am verificat si am vazut ca asa scrie.
Foarte misto chestia asta cu maimutele!

Anonim spunea...

Felix tataru e ruda cu Felix motanu ?Oricum ce sacrilegiu de lez-majestate ...nu trebuiau sa fie maimute , putea sa fie si boc in locul lor

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

Adica: "Sa nu fuck rau?" :))))Hihi!


@Simona

Da. Ma bucur ca ai postat cu Magureanu ca sa mai cercetam putin in trecut. Mai iese una-alta la lumina. :)

@Mos Califar

Asa mi s-a parut si mie:)) Pacat ca nu am toate trei pozele cu Basea. Dar fac eu rost. :))

Anonim spunea...

Grupul de 3 maimute :))) se numeste Omerta. Legea tacerii la mafioti. Unii spun ca semnifica si justitia.
Nashpa...

madalina ionescu spunea...

ceva asemănător cu ce scrie aici dramoleta ştiam şi eu despre maimuţele alea, adică sunt un simbol pentru membrii mafiei - să nu spună, să nu audă, să nu vadă. dar probabil că derivă de la originea orientală de care scrii tu.

Anonim spunea...

@ Lilick ,
Cele trei mai mute decat Piratul dupa o zi de Chivas...
Lucia Verona are dreptate :
Intelesul pildei celei de a patra maimute nu este " nu face rau !" ci " e rau ce faci !", adica nu-i frumos sa te joci cu putza ! Toti parintii au grija de acest aspect si de aia s-au inventat jucariile ( probabil ca Traianel n-a prea avut parte de ele ). Cum ar fi fost sa-i fi intrebat pe romani : - Sa nu ma joc cu putza ?!
Mi-e si groaza sa-mi inchipui ce -ar mai fi urlat multimea blonda...
Radu Humor

Anonim spunea...

Si care e secretul? ca din timpul campaniei a fost evident backgroundul simbolic.

Lilick Auftakt spunea...

@Dramoleta, Madalina


Am citit ceva pe net despre "Audi, Vidi, Tace" and the Three Monkeys

Lilick Auftakt spunea...

@Radu Humor,

Hahaha! Si sa si faca gestul de a arata spre... Hihi! :))

Lilick Auftakt spunea...

@Anonim

Eu nu am gasit niciun articol in ziar despre felix tataru, basescu, maimute..Tu? Da-mi te rog, link.

Lilick Auftakt spunea...

Aici un banc cu maimuta Basescu:

http://www.gandul.info/politica/bogdan-olteanu-spune-la-radio-bancuri-cu-maimuta-basescu.html?3928;2378349
:)))

Anonim spunea...

Lilickule draga,
eu ma intrebam care ar fi secretul revelat de postul tau. Stiam cu totii ca Felix a facut campania pentru Base si era foaaaarte evidenta sursa de inspiratie. Daia nici nu s-a comentat, in perioada aia au fost alte elemente mai subtile pe vizual la tvr si antena1.

Lilick Auftakt spunea...

@Anonim

Ca Basescu e o maimuta asta era clar, nu? Asta voiai sa spui. Da, stiu! Dar nu s-a scris asta explict. De aceea am vrut sa SUBLINIEZ!

Anonim spunea...

heheheeee

Anonim spunea...

Uite aici poza din precampanie made by Ziua, pacifism curat, hehhe
http://iosub.files.wordpress.com/2007/04/vacaroiu.jpg

Lilick Auftakt spunea...

@Anonim

Merci dar o stiu de cativa ani. :)

Anonim spunea...

Te cred pe cuvant. Tot stim cate ceva de mai multi ani, heheee

Ionut POCLID spunea...

Am fost coleg de clasa cu nevasta lui Felix Tataru hahahah. Imi aduc aminte ca l-am, pomenit in emisunea mea de joi dar sa mor eu daca mai stiu in ce context...imbatrinesc mincati-ash

Lilick Auftakt spunea...

@Ionut

Pai de unde e nevasta lui? :)

Ionut POCLID spunea...

Pai e din Botosani, si se numeste Nadia cu numele de fata Paramanov

Lilick Auftakt spunea...

@Ionut

Aha. Am inteles. :)

Ionut POCLID spunea...

pls sterge-mi virgula de dupa "l-am"

Lilick Auftakt spunea...

@Ionut

Nu pot sa editez acolo. Doar sa sterg de tot. Dar se vede ca e din greseala pusa. Si ai mai specificat si tu. Da-o incolo de virgula. :)

Anonim spunea...

cred ca ,cele trei reprezinta mai profund.... REACTIA ROMANILOR !