17 ian. 2009

Pro sau contra mariaje gay?









Stire: "PE recomandă ţărilor UE, inclusiv României, să accepte mariajele gay." Cum credeti ca vor reactiona autoritatile romane? In 2008, Boc spunea ca nu ar casatori homosexuali nici pentru o zi. Credeti ca acum, daca ne impune acest lucru UE, o sa se suceasca micutul? Sa nu uitam ca in 2004 presedintele statului spunea ca in Romania sunt 20% homosexuali. O aberatie, normal.

Update: Mic sondaj la sugestia lui..Liviu: sunteti pro sau contra poligamie? cu argumente...

33 de comentarii:

Anonim spunea...

Exemplu tipic de non-subiect.

Daca ma intrebati pe mine, din partea mea sa se casatoreasca daca vor, dar sa nu aiba voie sa adopte copii.

In alta ordine de idei, de ce sa nu legalizam poligamia? Imi poate da cineva un argument serios?

Lucia Verona spunea...

Nu mă deranjează mariajele, dar mi-e groază de previzibila reacţie a "opiniei publice" de la noi, care va fi de un fundamentalism primitiv sau primitivism fundamentalist sau aşa ceva.

Lucia Verona spunea...

Cum a fost la cafea?

Lilick Auftakt spunea...

@Liviu

Nu ma deranjeaza nici pe mine casatoriile atea, dar nici nu ma intereseaza. Cu poligamia e ok. :)


@Lucia

Asa e. In legatura cu cafeaua: a fost excelent. Cu specificatia ca nu am fost la intalnirea cu toti, pentru ca nu puteamn, ci separat..Daca vreti, ne intalnim si noi maine..Ti-am scris pe mail dar..nu mi-ai raspuns.

Anonim spunea...

Pai am zis ca e non-subiect.

Eventual e bun de deviat atentia 'poporului' de la adevaratele probleme.

Daca tot e pe diversiuni, eu propun tema poligamiei - pana acum nu mi-a oferit nimeni argumente solide impotriva :)

Anonim spunea...

@Liviu

Cred ca cel mai puternic argument impotriva poligamiei e ca pentru fiecare nevasta primesti, la pachet, si cate o soacra :))

Lilick Auftakt spunea...

@Liviu

Pai exista vreo dovada ca omul nu s-a nascut poligam? Nu cred... :)

Anca spunea...

Cred ca din cauza micului Boc multe femei se vor reprofila...

PS: Imi pare rau ca n-ai venit azi la cafea.

Lilick Auftakt spunea...

@Draghi

Hahaha!

@Liviu

Am bagat sus un sondaj. Sa vedem ce ni se raspunde.

Anonim spunea...

N-am vrut decat sa va arat ce usor e sa lansezi un non-subiect care sa sfarseasca prin a fi aprins dezbatut :)

Lucia Verona spunea...

Nici pro, nici contra. Nu poţi fi pro sau contra fenomenelor naturale.
Poligamia există, e o stare naturală, ca să zic aşa.
Sigur, nu sunt de acord cu forma instituţionalizată, care are o serie de inconveniente, inclusiv cel cu soacrele.

Lilick Auftakt spunea...

@Ancuta

Vezi ca te pandeste alta invitatie in curand. Eu nu spun nimic ca nu am voie sa dezvalui..Surprise! :)))

Anonim spunea...

Poligamia exista, e legalizata la unele popoare si nu-i ceva impotiva naturii, e impotriva moralei crestine.

Homosexualitate si zoofilia sunt impotriva naturii, sunt devieri "până la patologic a unor tendinţe sau instincte datorită unor tulburări psihice" (dex).
Pentru unii reprezinta un mod de a-si demonstra ca sunt moderni, fara prejudecati, sunt "cool".

Eu consider homosexualitatea o boala, si o bola nu o etalezi, nu o incurajezi, o faci sa fie discreta si o tratezi. Nu sunt pentru condamarea homosexualilor, cum era in comunism, dar nici pentru legiferare si tratarea bolii sau a curentului ca fiind ceva normal.
Ar trebui interzisa in public si amendati daca se etaleaza, daca fac parada de ea.
Cei cu dezabilitati fac parada de handicap?

Anonim spunea...

OK, daca tot dezbatem non-subiecte... :D

Strategia de supravietzuire a lui Homo Sapiens e monogamia seriala, nu poligamia. Probabil e asa pentru ca femeile depind de barbat dupa ce nasc un copil. Asta ar duce inevitabil la o poligamie de tip un mascul, mai multe femele. Deci la o asimetrie care nu numai ca probabil ar fi inacceptabila cultural, dar probabil si nefiabila din p.d.v. biologic.

Ma grabesc, tre sa plec acum, continui, eventual, cand revin despre homosexualitate. Doar scurt: Gheorghe, nu e vorba despre o boala ci, probabil, despre o reactie normala la suprapopulatie. De aceea subscriu la pozitia lui Liviu. Casatorie OK, copii nu.

Marius Mina spunea...

Impotriva mariajului cu mici exceptii...daca basescu l-ar lua pe Boc si de navasta , parca m-as mai calma.
In rest ....undeva pe o insula .. se simta perfect.

Anonim spunea...

U.E. nu poate impune asa ceva. Oricum, le-as interzice categoric sa adopte/creasca minori. Poligamia poate la mormoni sau musulmani.

Anonim spunea...

Micutu nu are "coloana", el va face ce-i spune seful ca "este bine pentru interesul tarii".

Lilick Auftakt spunea...

V-am citit foarte atent. Interesante opiniile, argumentele..
Eu nu stiu daca @Liviu a scris despre o poligamie institutionalizata. Cred ca el pur si simplu vrea sa fie acceptata. Dar poate ne lamureste...Gheorghe e intransigent si spune ca homosexualitatea e o boala. Si Marius si Riddick cred ca tind spre aceeasi concluzie. @Draghi aduce niste argumente foarte interesante. Noi, femeile, suntem ca de obicei mult mai intelegatoare. Se vede si din comentarii. Hihi!

Constantin Gheorghe spunea...

Problema nu e dacă legalizăm sau nu căsătoriile homosexuale, pentru că intră la capitolul ăsta şi lesbienele, ceea ce, măcar estetic, îndulceşte pilula. Problema este dacă nu cumva aşa ştergem linia de separaţie dintre bine şi rău, lăsăm oamenii fără repere. Duc lucrurile la absurd, dar de ce, în timp, n-am accepta căsătoria unui Jiji al viitorului cu miora lui preferată?
Cât despre ce ne poate cere UE să facem în domeniu, am mari îndoieli că şi-ar bate singură cuie'n talpă. Mai degrabă e dorinţa unora să vadă implicată UE în acest domeniu, dar un nou scandal cu polonezii le mai trebuie celor de la Bruxelles!
PS: punem pariu că Biserica noastră ar pune batista pe ţambal, dacă interesele o cer?

Anonim spunea...

Statistic se nasc cu putin mai multe fete decat baieti, respectiv 51 la 49%.
Daca un barbat ar avea mai multe femei, numarul femilor ramase libere vor corespunde la un numar mai mare de barbati liberi, si ca sa poata echilibra situatia matrimoniala, ar fi normal sa se admita si reciproca, o femeie sa poata avea mai multi barbati.
Daca un barbat nu e capabil sa intretina o femeie, poate se asociaza doi sau trei.

Religia crestina a stabilit ca norma, ca-i echitabil raportul una la unu.
Religia musulmana a mers pe ideea potentei financiare, cine poate intretine 2-3 femei cu copii aferenti sa le intretina.
Monogamia si poligamia nu sunt biologice sunt elemente culturale.

Atractia sexuala e biologica si este preponderet intre sexe diferite. Feromonii nu actioneaza intre barbati sau intre femei, sunt diferiti. Cei emanati de barbati atrag femeile si invers.

Exceptia e considerata anormala.

In psihiatrie nu exista o granita intre normal si anormal, intre sanatos si bolnav.
Toti oamenii au pasarele, unii au un stol, unii se trateaza altii nu.
Problema cu normalitatea si boala in cazul homosexualitatii e relativa.
Am spus si eu ca unii o fac ca sa braveze, dar nu la ei m-am referit cand am spus ca o consider o boala.
Daca nu-i boala este o anomalie.

Anonim spunea...

Mei - scopul casatoriei este tocmai asigurarea unei securitati pentru urmasi si educarea lor.

Fara urmasi casatoria nu-si mai are logica.
Fara urmasi se poate trai in concubinaj si cand relatile se racesc se formeaza alte cupluri.

Anonim spunea...

Eu n-am zis ca vreau poligamie, am zis doar ca nu vad un motiv serios pentru care ea n-ar fi permisa (dincolo de tabuuri religioase sau culturale).

Daca legalizam casatoriile homosexuale, de ce nu si poligamia? Daca e sa fie libertate in domeniul acesta, de ce sa nu fie deplina? Atata tot. Ii las pe cei mai invatati ca mine sa se pronunte, eu nu raspund, doar intreb.

Lilick Auftakt spunea...

@Constantin Gheorghe


Chiar nu stiu ce a spuna de biserica noastra. Ma tot intreb s eu daca la o adica ar accepta sau nu.


@Gheorghe

Imi pare rau sa te dezamagesc la capitolul statistica. In ultimii ani in Romania s-au nascut multi baieti. Sunt orase, cum ar fi Clujul, in care s-au nascut cu 300 de baieti mai mult decat fete. Aceasta tendinta se vede mai ales in orasele mari unde mamicile sunt din ce in ce mai informate, merg la medic, si afla ca exista posibilitati de a prestabili sexul copilului. Stiu un caz in care o tipa si-a invatat toate colegele de serviciu sa faca baieti. Si toate au acum baieti. Asta e desigur o nebunie.
http://www.sanatatea.com/art/mama-si-copilul/1611-cum-sa-concepi-baiat-sau-fata.html
http://www.adevarul.ro/articole/2006/in-cluj-se-nasc-mai-multi-baieti-decat-fete.html

Lilick Auftakt spunea...

@Liviu

Pai vad ca pana acum nu s-a gasit un motiv serios. Doar daca nu consideri a fi serioasa problema soacrelor. :)

Anonim spunea...

Scuze am inversat cifrele statistice. Baietii sunt mai multi decat fetele la nastere de cand se fac statistici.

O confirma si articolul din link.
"În lume se nasc mai multi baieti decât fete - în medie, 106 la 100".

Statistica de care vorbeam eu este la nivel mondial, nu la Cluj.
Si daca admintem o usoara abatere, concluzile nu se schimba, cele doua sexe sunt aproximativ egale ca numar.

Anonim spunea...

1. Vad ca homosexualitatea ati definit-o, asa ca nu ma mai bag. Daca Biserica va accepta, n-au decat sa dea lege sa-i si casatoreasca. Dar, asa cum a zis si Liviu, sa se interzica sa adopte copii. Daca-i boala, copilul adoptat nu va deveni homo. Ci, atunci cand va fi mare si va intelege, isi va dispretui taticii (sau mamicile, dupa caz)si se pot produce adevarate drame. Cat va fi mic, un astfel de copil va avea de suferit oprobiul altor copii, proveniti din familii mixte. Nu va putea intelege de ce alti copii au mama si tata, iar el creste cu doi barbati in casa.
2. Si fara o lege a poligamiei, exista o gramada de barbati si femei care au relatii paralele cu mai multi parteneri. Le zic amante sau amanati. Nu cred ca e cineva speriat de lipsa legii poligamiei ca sa renunte la "harem". Si daca se va o asemenea lege, de acceptare a mai multor neveste sau soti, pana la urma tot de intelegerile barbat-femeie depinde ce formula de convietuire aleg.

Lilick Auftakt spunea...

@Simona

Mi-am adus acum aminte ca stiu un cuplu de homosexuali (cadre universitare) care cresc un copil. Unul dintre "parinti" e unchiul copilului si l-a infiat de la sora lui deoarece atat ea cat si tatal natural au grave probleme ce tin de domeniul psihiatriei. Copilul e bine ingrijit si educat de noii parinti, care evident ca nu isi pot oficializa relatia si nici nu o fac publica. Probabil nici copilul nu intelege inca ce se petrece intre cei doi. Nu stiu ce se va intampla cand va intelege..
Oricum, voiam sa spun ca exista cazuri in care doi homosexuali cresc copii, fara ca legea sa accepte asta.

Anonim spunea...

Problema bisericii, mai ales a celei orthodoxe, cu homosexualitatea e traditia care ii cere sa casatoreasca doar cupluri heterosexuale. Atata timp cat in ziua de azi casatoriile se pot incheia si laic, nu inteleg de ce trebuie insistat pe casatoriile homosexuale religioase.

Poligamia ar duce la o asimetrie in societate. Atata timp cat doar femeile nasc copii, si nu se pot descurca singure cu cresterea lor, ele au nevoie de un barbat care sa le intretina cel putin in aceasta perioada. Au nevoie de atentia lui nedistribuita. Ar mai fi ceva de spus si despre diferentza intre afectiunea masculina ("persoana") si cea feminina ("functia"), dar asta e un alt exemplu tipic de "non-subiect" :P

Poligamia e acceptabila in islam, si in alte culturi razboinice in care un numar mare de barbati mureau in lupta. Acolo intr-adevar avea sens iar intre timp a devenit traditie.

Desigur ca in extrem se pot gasi exemple in care cupluri homosexuale cresc mai bine un copil decat cupluri heterosexuale. Intrebarea e insa cum e daca privim lucrurile statistic. Cum se dezvolta copiii care nu au un model masculin si un model feminin suficent de diferentiate?

Desigur fiind un fenomen natural (am spus mai sus de ce cred eu ca e), homosexualitatea trebuie tolerata. In acelasi fel trebuie tolerata si homofobia majoritatzii, la fel de naturala si legitima.

CRadu25 spunea...

Hai sa-mi dau si eu cu parerea, ca tot nu ma pricep :).

1. Homosexualitatea: In general nu ma deranjeaza, atata timp cat nu interfereaza cu mine. Am avut surpriza ca, fiind in Olanda intr-o suburbie a Amsterdam-ului, sa intru cu un amic intr-un club gay (evident, din greseala). Ne-am dat seama doar ulterior, dupa ce comandasem bauturile, despre ce e vorba, dar tipii din jur au fost discreti si nu au incercat "agatamente", asa ca ne-am vazut de treaba si asta a fost tot. Nu m-a afectat, nu m-a deranjat. Asa ca, daca asta vor, este fix treaba lor. Cat despre oficializarea unei astfel de legaturi, sa zice m ca nu sut tocmai de acord. Pentru ca nu mi se pare normala oficializarea unei anomalii. Si cand zic "anomalie", nu ma refer la boala sau defecte genetice. Zic "anomalie" prin prisma obiectivelor unui cuplu - in principal perpetuarea speciei. Asa ca un cuplu homosexual este, din acest punct de vedere, o anomalie. Si nu vad necesitatea unei oficializari/legalizari. Punct! Cat despre adoptie sunt total impotriva. Desi copilul s-ar putea bucura de o educatie si o viata mai buna decat intr-un cuplu hetero (exemplul dat de @Lilick este unul absolut OK), totusi cand va ajunge la adolescenta acel copil este aproape imposibil sa nu fie marcat de "cei sapte ani de acasa". Asa ca n-are sens sa deformezi (involuntar) orientarea sexuala a copilului din start.

2. Poligamia: Pentru mine, personal, multumesc frumos, nu. Nu ca ar fi scris in codul genetic uman ca este monogam (ca mormonii sau mahomedanii sunt exemple clare ca nu-i asa), dar am o sotie si-mi ajunge. Gelozia (de ambele parti), diferentele din gandire, preocuparile (dincolo de sex) ale unui mariaj poligam (nu conteaza care este unul si care mai multi) mie mi se par dezastroase. Deja in cupluri exista diferende si certuri, daca mai intervine si un al treilea deja cred ca e jale. Si nici nu suntem mahomedani, la care haremul nu sufla in fata "stapanului". Argumentul cu soacra nu tine la mine, ca lui soacra-mea sa-i dea Dumnezeu sanatate ce femeie de treaba este! :)

Oricum, un non-subiect bine venit, care ne mai abate un pic gandurile de la politica, criza si alte porcarii. Sanatate multa, @Lilick!

Lilick Auftakt spunea...

@CRadu25
Ma bucur ca ai mai aparut si tu. Imi spunea un amic ca treaba asta cu poligamia...tine si de varsta. In sensul ca un barbat isi dorese din ce in ce mai putine femei pe masura ce inainteaza in varsta. Oare cum gandesc femeile?

CRadu25 spunea...

@lilick: Nu stiu, ca nu-s femeie :). Dar poate ne spui tu...

Anonim spunea...

@CRadu25

Cred ca femeile sunt mai..monogame. :))

potenta spunea...

eu unul total contra
nu pot fi de acord cu nefirescul
buna ziua