Potensi Energi Terbarukan Yang Ada di Indonesia
-
*Potensi Energi Terbarukan Yang Ada di Indonesia* – Energi terbarukan di
Indonesia akan meningkat jika negara terus memanfaatkan energi panas bumi.
Indon...
2 ian. 2009
Foarte de acord cu Andrei Plesu. Voi?
In ultimul articol din Adevarul Andrei Plesu scrie despre doua tipuri de necredinta. Ma opresc la cel de-al doilea tip, si il citez:
"A doua specie care mă indispune e cea care practică extrema opusă. Apare, din când în când, la televizor şi vorbeşte patetic despre „neam”, despre „credinţa omului simplu” şi despre Iisus Hristos. Mă frapează, de fiecare dată, subtonul de impostură, falsul acestui tip de discurs, semidoctismul lui, încântat să manipuleze grandilocvent cele mai obosite locuri comune ale retoricii naţionale: noi care am suferit, noi pe care „ei” vor să ne distrugă, noi care suntem creştini de două mii de ani, noi care nu ne dăm bătuţi, noi care doinim, jelim şi învingem, noi. Totul asezonat cu câteva citate prost asimilate şi cu un fel de sfătoşenie şugubeaţă, pastişând, fără har, stilul Petre Ţuţea.
Fiinţa fragedă a credinţei, umbra discretă a smereniei lipsesc cu desăvârşire din acest tip de vorbire. Vorbitorul nu „crede”. Ştie. Se ascultă pe sine cu plăcere, se pune în scenă, ridică mereu în sus un deget pedagogic, e ales de îngeri să ne dea curaj şi înţelepciune. Nu e preferabil cheful cinstit al cetăţeanului „de rând”?"
Am putea spune ca Plesu "ataca" un personaj ce isi face aparitia din ce in ce mai des pe ecranele televizoarelor in ultima vreme. In fapt ataca un tip de fals profet pe care il intalnim adesea in diferite imprejurari ale vietii, dar care si-a consacrat ca spatiu de desfasurare studioul OTV. Ce parere aveti?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
68 de comentarii:
Bine ca nu-l ataca pe Patapievici , as fi intrat in "panick attack".Dar cum orb la corb nu-si scoate ochii, nici homosexualii nu striga unul dupa celalalt.Ei striga in schimb dupa "inamicul public".
Si astazi, in articolul filozofului care ieste, Andrei al lui Pleshu a gasit de cuviinta sa arunce cu tzucalul plin de urina dupa Dan Puric.
Cand Centrul Cultural Roman expune pornografie infantila , sub obladuirea lui Patapievici, toata "crema de buze " a neamului tace complice.
Cand apare unul care reaminteste de natie si credinta se umfla muschii pe parazitii care condamna "atitudinea antisociala"( mai rau ca Brucan/Brukner in anii 50).Resuscitarea sentimentului national si al moralei crestine deranjeaza cercurile selecte ale homosexualitatii preventive,in acord deplin cu influentele mozaice pe care Plesu le soarbe la cafeaua de dimineata.
Daca n-ar fi frecventat clubul de la Trocadero , astfel ar fi gandit putin mai hetero.
A incercat sa iasa din starea de condom consumat in care-l aruncase Basescu...
Plesu despre Tutea: ,,neinvinsul Petre Tutea, taran imperial, gentilom valah cu o gratie inefabila a ideilor'' - pasaj citat in cadrul unui interviu cu Petre Tutea (1990, revista Europa nr.9/1990, director...Aurelian Pavelescu ). Redau cateva pasaje: S.S.(Sorin Serb) : Care credeti ca ar fi rostul intelectualilor acum in aceasta perioada? E o intrebare banala desigur, insa e important sa stim... P.T.(Petre Tutea): Mai m-a intrebat poetul Ion Alexandru, care a fost aici, la mine, cum trebuie sa se comporte in momentul de fata, un scriitor roman. In primul rand, sa fie crestin. Sa nu-i cada masca divina pusa de Biblie. Adica sa nu devina animal. Am mai spus eu odata la Televiziune. Fara Dumnezeu, omul ramane un simplu animal rational si ganditor care vine de nicaieri si merge spre nicaieri. Si-al doilea am spus, pentru ca niciodata crestinismul nu a fost atat de absolut ca acum. Stiinta si filozofia sunt oloage fata de religie. Filosofia nu mai poate sa concureze cu stiinta, stiinta aproximeaza la infinit, numai crestinismul cu adevarul sau absolut si unic sta dincolo, extramundan si suveran. Niciodata nu am fost obligati noi romanii, mai mult, sa fim romani. Nu ? S.S. : Marian Munteanu a fost intrebat de un reporter unde a fost batut. Iar el a raspuns : ,,In Romania''. Cum e posibil ca in Romania sa se petreaca asa ceva, dupa ce a parut o vreme ca am castigat prin sacrificiul tinerilor, dreptul, altminteri uman, la democratie ? P.T. : Cum e posibil aceasta monstruozitate care e bolsevismul? Si unde? In Rusia! In Rusia mistica, Rusia de tarani si boieri. Dumneavoastra spuneti: cum e posibil? Eu as intreba,,de ce''. Ei bine, vedeti si dumneavoastra: e posibil. Ar trebui sa spun : de ce sunt posibile fenomenele patologice in viata sociala ? Si eu va raspund ca nu stiu. S.S. : Si cred ca nimeni nu stie. P.T. : Nu stie nimeni. Ca , la intrebarea ca de ce se intampla un fenomen in Univers, de cand a aparut omul pe Pamant nimeni nu a putut raspunde la intrebarea asta. Niciodata. Eu sunt pentru explicatia filozofului francez Malebranche. Ati auzit, nu ? Exista o singura explicatie si aceasta e transcendenta, pentru ca e legata de cauza cauzelor, adica de principiul unic al lucrurilor: Dumnezeu, care e cauza si principiu iar restul asa-ziselor cauze naturale sunt pentru Malebranche, cauze ocazionale. V.M.(Vlad Macri): Credeti ca Marian Munteanu a instigat la violenta ? P.T. : Astea au fost alegeri? Fals...fals electoral. Cum sa fii multumit daca dupa 45 de ani alegem tot comunismul? Dar de aici, la violenta...Comunismul e anarho-sindicalist. S-a vazut si in campania electorala. Nu cred ca Marian Munteanu a incitat la violenta. [...] M.G.( Mihai Gheorghiu):Ne indreptam cumva spre dictatura ? P.T. : Toti cei care sunt la putere nu se indreapta spre dictatura pentru ca o fac. In civilizatiile maturizate, actele non-violente au violenta lor. N-ati vazut cum gesticuleaza aia in Hyde Park, in Londra ? Si apoi sa stiti, toti progresistii sunt infractori la ordinea naturala. Ce vreau sa zic...actiunea non-violenta este un principiu trezitor. Suntem un popor somnolent, iar daca prin actiune n-ai trezit lupul cel mare...El stie ca poporul e adormit si indobitocit de jumatate de secol comunist. Iar ,,despotul intelept'' uzeaza de declasarea populara. Nu exista... asta o spune Curzio Malaparte, nu exista revolutie, ci doar tehnici insurectionale de preluare a puterii. revolutiile sunt anarhice... [...] '' . 1990-2009 De la Tutea , la OTV (Lorin-special guest star) . No more comments.
Dintr-un interviu mai vechi, am retinut urmatoarea replica:
Reporter: Se duc tinerii la biserica?
Artanu'(ex Timpuri Noi): Da, pentru ca e cool.
Cateodata ne lipseste Parintele Galeriu. Poate, nu numai cateodata.
Oarecum pe aceeasi tema.
Am vazut mai demult, pe un post de televiziune, un interviu cu Ioan Gyury Pascu. Discutie pe teme de generale, perfect prilej de dezvaluire a unui Weltanschauung personal.
Am ascultat si m-am infiorat. Talentatul actor si cantaret debita, pe un ton bolovanos si folosind o exprimare agramata, un intreg repertoriu de platitudini si lozinci de-a gata, usor nationaliste si usor frizeresti, un fel de imbinare intre un Funar mai 'soft' si un Paunescu cu mai putin talent. Ai fi zis ca nu face decat sa interpreteze unul din zecile de roluri de la Divertis, dar nu, omul era chiar el, asa gandea, asa se exprima nu un personaj satirizat, ci insusi artistul.
Deh...
@Marius
Homosexuali? :) Cred ca ai ramas setat pe Bogdan Olteanu. Nu putem totusi sa analizam un text fara sa calomniem gratis autorul?
@Riddick
O mare diferenta.
@Mihai
Lipseste celor care l-au cunoscut..In rest..
@Liviu
Da. Cred. Nu l-am vazut dar te cred, si tocmai de aia nu voiam neaparat sa scot in evidenta un singur personaj, pentru ca sunt destui. Iar in perioada asta de criza (mai mult morala) s-ar putea sa apara ca ciupercile.
Se refera la Dan Puric?
Am vazut si eu o parte din emisiunea lui Turcescu cu Dan Puric. Poate Dan Puric este sincer in ceea ce spune, dar in opinia mea, il dezavantajeaza vocatia. Poate nu a reusit sa ma convinga pe mine pentru ca sunt atee.
Dar cunosc cazuri de oameni, asupra carora, desi merg cu regularitate la biserica si nu ies din cuvantul Domnului, efectul un soliloc Puric este mult mai eficient decat cuvantul unui preot intr-o biserica. Impresia care mi-a lasat-o este totusi a unui actor care interpreteaza un rol. Cu foarte mult talent cei drept.
Andrei Plesu gireaza de ani buni Binele si reprezentantii sai pe teritoriul României. Imi amintesc de destoinicul Basescu, descoperit în Dilema anilor ´90.
Nici Andrei Plesu nu crede. El stie. Dar mai stie vorbi astfel încît vorba dînsului sa proiecteze umbra discreta a smereniei. Diferenta dintre vorba si fapta lui Andrei Plesu e starea în care se afla România.
Faptul ca Dan Puric a intrat în atentia lui Andrei Plesu înseamna ca a treia Românie exista, se manifesta, conteaza. Al treilea nu va inlatura domnia aratarii cu doua fetze*, dar o va demasca din cînd în cînd. Cred ca asta e suficient pentru a NU ne pierde energia în confruntari false, sterile.
* manifestarea autohtona: partidul de dreapta, conservator si popular PD-L si cel de stînga, social si democrat PSD.
Mesajele transmise cu talent cu patos, mesajele care ne incita, ne exalta sentimentele, nu toate contin valori.
Eminescu a fost un talent in forma de exprimare, dar a debitat destule idei extremiste.
Paunescu se exprima cu talent, dar caracterul e de jigodie.
Parerea mea este ca exista incompatibilitate intre artisti si politica, pentru ca artistul prin natura lui este putin exaltat, e pasional, altfel nu s-ar putea exprima, pe cand politica cere sa fi moderat, detasat, echilibrat, sa nu lasi sentimentele sa te domine.
Ar fi ideal daca mesajele valoroase concepute de politicieni responsabili ar fi transmise cetatenilor prin intermediul talentului artistilor.
TRU este un exemplu de artist in slujba politicienilor, dar el se lasa utilizat pentru interese meschine nu pentru idei nobile.
Ce este asa de rau sa fii nationalist?
Ce este asa de rau sa vorbesti despre credinta?
De ce sunt deranjati unii atunci cand un roman incearca sa vorbeasca semenilor lui despre valorile eterne ale umanitatii?
Plesu Andrei este si el "in trend" (urasc englezismele in limba romana dar acum n-am ce face): globalizare, tampirea popoarelor, ecumenism(decadenta morala).
Mai avem duhovnici dar sunt izolatipentru ca apara cu strasnicie ortodoxia.
Asupra Parintelui Iustin Parvu au avut loc doua tentative de asasinat.
In loc sa-l citesc pe Plesu prefer sa citesc cartea Parintelui Arsenie Papacioc " Singur Ortodoxia".
Va rog respectuos nu mai incurajati prin postarile dvs. manifestarile antiromanesti. Si mai ales pe cele impotriva credintei care promoveaza valorile umanitatii.
Aparent, Plesu catalogheaza, in realitate reia o problema veche, cea autenticitatii. Iar dincolo de reguli, autoritati in materie, personalitati exceptionale, scenografii mediatico-religioase, ramane forma cea ma simpla de exprimare, disponibila tuturor, celebrarea populara.
Filozofia lui a avea chef, cum ar spune Noica, e o solutie romaneasca, este mai mult decat o dorinta, o trasatura de caracter, are deschidere, sugereaza compatibilitate, e un corolar al tolerantei, e transmisibil si mai ales, cum sugereaza un titlu al unei carti "Cheful nu se organizeaza, vine de la sine" de Mariana Gorczyca.
@Alex Petria
Se refera la el, dar nu e doar el vizat...
@M. Rotariu
Da. Bineineles ca e vorba de talent, dar oamenii nu trebuie condamnati. De exemplu ii inteleg pe cei departe e tara (vezi Marius Mina) care sunt incatati sa auda asa ceva.
@Anonim
"Al treilea nu va inlatura domnia aratarii cu doua fetze"
Cine e "al treilea"?
@Gheorghe
Multumesc. Ca de obicei exprimi foare clar si rational o idee. :)
@Anonim
"Ce este asa de rau sa fii nationalist?"
Nationalismul tinde catre extremism si de aceea e periculos. Romanii nu sunt cu nimic mai buni dar nici mai rai decat alte popoare.
Si nu e nimic antiromanesc cand spun asta: ca suntem normali, oameni obisnuiti. Nu suntem nici "alesi" nici cei mai nenorociti.
@Anonim
Despre "celebrarea populara" - foarte interesant ce spui.
"Nationalismul tinde catre extremism si de aceea e periculos. Romanii nu sunt cu nimic mai buni dar nici mai rai decat alte popoare.
Si nu e nimic antiromanesc cand spun asta: ca suntem normali, oameni obisnuiti. Nu suntem nici "alesi" nici cei mai nenorociti. "spunea lilick
Sa definim termeniicf. DEX
NAŢIONALÍST, -Ă, naţionalişti, -ste, adj., s.m. şi f. 1. Adj. Care propagă naţionalismul, care are la bază sau susţine naţionalismul, referitor la naţionalism. 2. S.m. şi f. Adept al naţionalismului. [Pr.: -ţi-o-] – Din lat. nationalista, fr. nationaliste, it. nazionalista, germ. Nationalist.
NAŢIONALÍSM s.n. Doctrină politică bazată pe apărarea (uneori exagerată) a drepturilor şi aspiraţiilor naţionale
Cf . definitiei nationalistul nu tinde spre extremism. aceasta este doar interpretarea unora.
Ce inseamna sa fii normal in Romania?
Sa aperi drepturile homosexualilor?
Sa pledezi pentru ecumenism care vrea sa distruga ortodoxia?
Sa aperi sectele care au aparut ca ciupercile dupa ploaie?
Sa dai girul unei secte periculoase care-si vede de treaba nestingherita de nimeni?( Ma refer la MISA)
Ce inseamna obisnuit?
Sa te imbeti de Revelion sa nu mai stii de tine?
Sa spargi sticle?
Sa lasi in urma ta munti de gunoaie?
Sa te ghiftuiesti cu sarmale si salata boeuf si sa nu simti cum se cuvine spiritul Craciunului?
Cheful care-ti bea mintile?
@Anonim
"Doctrină politică bazată pe apărarea (uneori exagerată) a drepturilor şi aspiraţiilor naţionale"
Si nu e exact ce am spus eu? Daca ne ferim de acel ceva "uneori exagerat" care se reflecta in discursurile pronationaliste gaunoase, e ok.
In rest, nu stiu de unde ai scos ca eu as fi pus ca sunt normale lucrurile pe care le enumeri. Ei vezi? Asta inseamna sa exagerezi. Ti se da o lectie in direct.
Anonim 11:01
"Al treilea" este individul care se sustrage binomului cu autori colectivi. Este individul cu sinele bine conturat care refuza sa intre în schematismul steril: "cei buni" împotriva "celor rai".
Acest "al treilea" are libertatea de a-l citi pe Andrei Plesu cîntarindu-i spusele.
Lipsita de curaj este asocierea depreciativa a lui Dan Puric cu personajul colectiv caracterizat drept "prima specie de necredincios". Individul constient de sine este ocultat smechereste dedesubtul unei pseudo-anonimitati dispretuitoare denumite "a doua specie" reprezentata, pentru a putea fi condamnabila, de Dan Puric.
Ca sa vezi, deja comentatorii au identificat "artistul" cu vorbe aprinse dar nu întotdeauna valoroase...
@lilik "Ca de obicei exprimi foare clar si rational o idee."
Fara talentul si pasiunea specifica artistilor.
@Anonim (15:35)
Multumesc pentru precizari.
@Gheorghe
Haha! Se poate sa fie corect ce spui. Dar precum poate ai observat prefer exprimarile mai putin patimase si.."artistice".
@Anonim dixit "De ce sunt deranjati unii atunci cand un roman incearca sa vorbeasca semenilor lui despre valorile eterne ale umanitatii?"
Valorile pe care un roman talentat le considera eterne, pot fi valori, dar prin exagerare devin periculoase. Nu tot ce emana unii "mari cunoscatori" sunt valori. O persoana de valoare poate debita ineptii intr-un domeniu pentru care nu are aptitudini.
@lilick - am sesizat ca apreciezi mai mult rationalul decat talentul.
Din cauza asta si postez pe blog-ul tau.
NAŢIONALÍSM n. Atitudine care are în vedere, în primul rând, apărarea drepturilor şi aspiraţiilor naţionale (însoţite, în anumite împrejurări, şi de xenofobie). [Sil. -ţi-o-]
Drepturile sunt una si aspiratile altceva. Suprematia rasei ariene era o forma de aspiratie.
Sunt de acord cu patriotismul dar nu si cu nationalismul.
PATRIOTÍSM s.n. Sentiment de dragoste şi devotament fată de patrie şi de popor, statornicit în decursul istoriei.
Patriotismul se cultiva si la americani, exprima un sentiment de mandrie si solidaritate, dar nu implica ura, sau un sentiment de superioritate fata de alti.
Cel mai intelept cedeaza. Omul nu se schimba decat din interior.
Dar ce lectie in direct mi-ati dat?
Pana la urma interpretarea este subiectiva.
Si nu mai faceti pe codana care nu stie in ce Romanie traieste.
Eu apar valorile traditionale in care cred si in care se loveste sistematic de la revolutie incoace.
Ramaneti sanatoasa cu opiniile dvs. si cu victoriile "in direct".
@karina , Plesu este cunoscut in cercurile "High class" si "High Heels" ca o doamna respectabila cu barbison.Olteanu se poarta mai trendy, si prefera "anonimitatea" pina la un punct(G).
Andrei Plesu avea dosar ptr relatii sexuale interzise .Clubul de la Trocadero ,amintiri din studentie.
Faptul ca ii repugna nationalismul crestin , nu ma mira. El e de cu totul alta confesiune.La fel ca fi Mihai Razavan Ungureanu(omul sau de "taina") sau Traian Ungureanu.
PS:Lasa-l sa se scurga la canal , acolo unde-si are originea.Nu-i mai sufla in panze pentru ca risti sa te molipsesti.
@Anonim "Eu apar valorile traditionale in care cred ..."
Crezi in idei, si crezi ca ele sunt valori, dar ca sa te convingi ca sunt valori trebuie sa le sustii cu argumente sa aplici ce spune Cicero.
Sa fi statornic in parerea ta! Da, numai daca n-o va birui alta mai buna. (Cicero)
@Gheorghe
Bine ai subliniat diferenta dintre nationalism si patriotism. In plus, nationalismul este mai vocal. Adica trebuie sa arati ca esti nationalist si sa o strigi destul de tare. Patriot poti fi si in tacere si asta nu implica neaparat o asociere.
@Anonim
Nu vreau sa te indepartez. Dar uita-te si tu ce spui mai sus: de ce exagerezi spunand ca a fi normal inseamna sa te imbeti de Revelion sau altele?
Stiu foarte bine in ce Romanie traiesc si la fel de bine stiu si de ce astfel de discursuri sunt periculoase.
Cititi va rog si aici (am gasit Via @Alex Petria): http://horiapatrascu.wordpress.com/2008/12/28/cine-suntem-de-dan-puric-culme-a-kitschului-nationalist/
Si, la recomandarea autorului de mai sus, ascultati aici: http://www.trilulilu.ro/adrianaadia/6b75f8944a8741
(Sf. Apostol Pavel, Intaia Epistola catre Corinteni)
@Marius
De ce vrei sa ne scaldam in oala cu rahat a Romaniei Mari? E ceva crestin in ceea ce faci tu? Si, chiar daca ar fi de alta confesiune Andrei Plesu (ceea ce nu e adevarat) ce ar fi rau in asta?
http://tudor-gheorghe.blogspot.com/2008/11/patriotismul.html
O lectie de viata de la un mare artist roman.
De data asta sunt de acord cu Pleşu, pentru că personajul la care se referă poate deveni periculos. Uite cîţi adepţi are numai pe acest blog!
Cît despre Petre Ţuţea - am stat cu el la masă de multe ori, era un personaj interesant, aveai ce discuta cu el. Avea şi simţul umorului. Mi-era mai degrabă dezagreabil, dar una din istorisirile lui din puşcărie mi-a plăcut enorm - am s-o scriu cu altă ocazie.
Lilick, alt exemplu in afara de blogul oligofrenului patrascu nu gaseai ?
Daca in astfel de coclauri cauti dreptatea ptr Homo Sapines e grav..foarte grav.
Si daca tot veni vorba de confesiuni , da am o problema cu jartelele care vor sa ne faca reguli de viata.Sa-si faca pentru ei si neamul lor degenarat.
Tu esti mai liberala , mai permisiva....eu mai conservator si le-as cam rupe capul molustelor astora .
http://tudor-gheorghe.blogspot.com/2008/11/suflet-de-roman.htmlhttp://tudor-gheorghe.blogspot.com/2008/11/tudor-gheorghe-ciobanul-care-si-pierdut.html
O lectie pentru cei carora nu le pasa de tara.
Offtopic:)
Mulţumesc pentru concertul de Sibelius!
@Anonim
Of, of..De ce crezi tu ca romanii care nu impartasesc placerea de a-l asculta pe Puric nu sunt interesati de ...BINELE TARII?
@Lucia Verona
Cu multa placere. De fapt pregatesc o postare cu Vengerov. Ceva interesat. :)
@gheorghe
"O persoana de valoare poate debita ineptii intr-un domeniu pentru care nu are aptitudini."
Nu stiu la ce va referiti. In general, comunistii de un anumit rang purtau dialoguri prin amiguitati pentru a avea castig de cauza.
@lilick
Pentru o doamna ca dvs. folositi un limbaj foarte vulgar. Din pacate si acest lucru face parte din regia celor care vor sa globalizeze Romania.
Pierderea identitatii nationale este cel mai periculos lucru ce se poate intampla unei tari.
@Anonim
Ce? Ca am scris "oala cu rahat" face parte dintr-o regie pusa la cale de cei care vor globalizarea? Mda... :))
Anonim 11:01
@Lilick
De ce mi-ati dat linkul cu Horia Patrascu? sa citesc ca e dispus sa se declare evreu? Sa încerce, sa vada daca e asa usor sa devii evreu, în cazul în care nu esti.
Asta e doar un preambul la observatia ce vreau s-o fac asupra confuziei planurilor atunci cînd îl recomandati pe Marcel Iures în "De-as vorbi...". Chiar titlul arata ca acest monolog este unul interior. Adica Binele declarat fatis înceteaza de-a fi Bine, tot asa cum Andrei Plesu intuieste corect ca natia nu poate fi aparata de nationalismul vocal. Atunci credinta, speranta si iubirea le pastram in suflet pentru momentele în care faptuim.
In afara, lumea faptelor e alta. Natiile ucid alte natii, confesiunile, alte confesiuni. Noi nu putem face fata rostind credinta, speranta iubire. Astfel doar vom disparea, simplu. De aceea prefer ca neamul sa ni-l aparam cei de-acelasi neam, asa cum stim. Asa a fost întotdeauna, cei care s-au lasat amagiti de margele, arme si promisiuni au disparut.
Probabil nationalismul va dispare odata cu natiile, dar sa nu credem ca daca va dispare prima, natia româna va fi cea dintîi în Marea Natie care-i va urma.
@Anonim "Pierderea identitatii nationale este cel mai periculos lucru ce se poate intampla unei tari."
Nu spune nimeni sa ne pierdem identitatea, spuneam ca nu-i bine sa ne trambitam superioritatea.
Nu-i bine pentru romanilor sa cante la urechea maghiarilor, sau a tiganilor "Noi suntem romani, Noi suntem pe veci stapani .."
O asemenea atitudine nu mai e patriotism, e nationalism desantat, o lipsa de toleranta si de inteligenta, care ne submineaza demnitatea si respectabilitatea intr-o lume in care democratia insemana respect pentru toate natiunile.
Respect pentru valorile altora nu insemana sa-ti abandonezi cultura si valorile proprii.
@Anonim
Ce inseamna domnule/doamna in viziunea dvs. "sa ne aparam natia"? Nu imi plac declaratiile astea goale de sens, chiar nu intelegeti? Unde sa disparem? Unde am fost pana acum? O citeam adineauri pe Roxana Iordache si sunt foarte de acord cu ea cand scrie:
"Naţionalismul, creştin sau necreştin, îmi repugnă şi mie, poţi să mă trimiţi unde vrei. Ştii ce înseamnă “naţionalism”? Turmă. Tot ce e turmă îmi repugnă. În afară de animale şi de metafora creştină. Dar nu spune nicăieri Iisus că trebuie să fim limitaţi."
Care identitate domnule @Anonim? Cea ca a dvs.? Cea de scandalagii, de patimasi fara scop, de burzuluiti in propriile nonvalori, de imitatori si plagiatori, de ratati si imfatuati?
@Anonim "Natiile ucid alte natii, confesiunile, alte confesiuni."
Premiza e falsa.
De ce trebuie ca o natie sa ucida alta natie? Ca sa demonstreze "ce"? Ca-i mai avansata tehnologic?
Daca au trait atatea sute de ani fara sa se distruga, de ce nu ar putea convietui si in continuare?
Ambitil de cuceritori sunt ambitii ale conducatorilor natilor. Dupa ce au cucerit puterea, dorinta de putetre i-a indemnat sa cucereasa natii.
@lilick
Nu, turma este ceea ce faceti dvs. cand afrmati"sunt perfect de acord cu el/ea."
@dion
"Care identitate domnule @Anonim? Cea ca a dvs.? Cea de scandalagii, de patimasi fara scop, de burzuluiti in propriile nonvalori, de imitatori si plagiatori, de ratati si imfatuati?" Pai, tocmai v-ati dezvaluit dvs. adevarata identitate prin aceste afirmatii.
Sper ca nu ma cenzurati cand nu va mai convine ce scriu despre dvs.
@gheorghe
"Pierdut este acela pentru care retrãirea destinului nostru nu este o rãspântie în viata sa si un prilej de tragedie. Nu este nationalist acela pe care nu-l chinuie pânã la halucinatie faptul cã noi, românii, n'am fãcut pânã acum istorie, ci am asteptat sã ne facã istoria, sã ne dinamizeze un torent transcendent fiintei noastre; nu este nationalist acel ce nu e frãmântat de limitarea fatalã care închide România în cercul si fatalitatea culturilor mici, a acelor culturi care n'au curajul sã se învârtå în jurul propriei lor axe: nu e nationalist acel care nu suferã infinit cã România n'are misiunea istoricã a unei culturi mari, imperialismul politic, megalomania inerentã si vointa nesfârsitã de putere, caracteristice marilor natiuni, precum nu e nationalist acel ce nu doreste fanatic saltul transfigurator."
(Emil Cioran - Schimbarea la fatã a României)
@Anonim
De ce sa va cenzurez? Nu ii cenzurez decat pe cei care injura. (nu stau insa la PC non-stop ca sa scot comentariile)
In rest nu stiu de ce credeti ca nu imi convine ca m-ati bagat intr-o turma cu Roxana? Imi convine turma asta. :) E mai aerisita.
Sacrul si Profanul-Mircea Eliade
"Pentrul omul religios, spatiul nu este omogen, ci prezintå rupturi si spårturi; unele portiuni de spatiu sînt calitativ diferite de celelalte. „Nu te apropia aici“, îi spune Domnul lui Moise, „ci scoate‑ti încåltåmintea din picioarele tale, cå locul pe care calci este påmînt sfînt“ (Iesirea, 3, 5). Existå asadar un spatiu sacru, deci „puternic“, semnificativ, si alte spatii, neconsacrate, lipsite prin urmare de structurå si de consistentå, cu alte cuvinte amorfe. Mai mult: pentru omul religios, lipsa de omogenitate spatialå se reflectå în experienta unei opozitii între spatiul sacru, singurul care este real, care existå cu adevårat, si restul spatiului, adicå întinderea informå care‑l înconjoarå.Pentru experienta profanå, spatiul este, dimpotrivå, omogen si neutru; nu existå nici o rupturå care så determine deosebiri calitative între diversele pårti ale masei sale. Spatiul geometric poate fi împårtit si delimitat în orice directie, dar structura sa nu determinå nici o diferentiere calitativå si nici o orientare. Conceptul de spatiu geometric, omogen si neutru nu trebuie nicidecum confundat cu experienta spatiului profan, care se opune experientei spatiului sacru, singura care ne intereseazå în acest caz. Conceptul de spatiu omogen si istoria acestui concept (cunoscut în gîndirea filozoficå si stiintificå încå din Antichitate) reprezintå o altå temå, pe care nu ne propunem s‑o abordåm. Subiectul cercetårii noastre este experienta spatiului, asa cum este ea tråitå de omul religios, de omul care respinge sacralitatea Lumii, asumînd doar o existentå „profanå“, purificatå de orice presupozitie religioaså.
Aceastå existentå profanå nu se întîlneste niciodatå în stare purå. Oricare ar fi gradul de desacralizare a Lumii la care a ajuns, omul care a optat pentru o viatå profanå nu reuseste så aboleascå total comportamentul religios. Pînå si existenta cea mai desacralizatå påstreazå încå urmele unei valorizåri religioase a Lumii."
Radu Preda- Jurnal cu Petre Tutea
"Calitatea de model poate fi atribuitå unei existente atunci cînd omul, în loc så fie reflexul luptei pentru existentå, este reflexul unei lupte mai înalte: aceea pentru mîntuire. Trebuie så recunoastem imposibilitatea modelelor de a mai apårea azi în culturå sau în oricare altå zonå a preocupårilor umane. Lumea aceasta nu mai poate avea modele în ea, din ea si cu întoarcere tot la ea. Singurul model care poate fi urmat ca atare este cel care, în lumea aceasta apårînd, ne trimite cu insistentå în afara ei, într‑o lume spre care «înaintåm asimptotic». Modelul devine sinonim cu calea spre transcendentå. Or, în planul credintei, al iconomiei bisericesti, modelele, cåile prin excelentå ale transcendentei, sînt sfintii; iar printre noi, si la scara noastrå laicå, modele sînt mårturisitorii, cei care fac legåtura, în constiinta teoreticå, între cer si påmînt.
Mårturisitor, Tutea este un exemplu de «cålugårie albå»: deprins cu o existentå minimå în închisoare, Tutea a continuat si în libertate, pînå la moarte, felul acesta de viatå, în care nu de putine ori asceza se intersecta cu såråcia, iar aceasta comunica cu mizeria si nevoia. Oricum, existenta lui mårturisitoare îl consola precum ne consoleazå si pe noi aståzi; dar nu în asa måsurå încît så ne steargå orice urmå de vinovåtie."
incerc sa ma bag si eu in "vorba" cu o observatie:
pe linga autenticitate, cum excelent (in opinia mea) puncteaza cineva, interventia lui plesu cred ca ar fi fost mai usor digerabila daca puncta aspectul sinceritatii
eu nu inteleg in textul lui plesu o critica seaca a continutului ideilor promovate "la extrem", ci mai degraba a extremismului jucat ca un rol pe "marea scena a tarii" :)
marele "pericol", asa cum il inteleg eu, are, in special, radacini in comportamentul ipocrit
daca e sa discutam eventualul pericol constituit de pozitiile la extrem, cred ca nuantarea e importanta ... astfel, ca exemplu, religia cred ca este intrinsec extrema, dogmatica, cel ce i s-ar opune "ideologic", ar trebui sa se pozitioneze fundamental extrem
nu cred ca o asemenea descriere contine neaparat binele versus raul, nu cred ca trebuie sa plasam fiecare actiune "anti" in opozitie absoluta cu actiunea "pro" corespunzatoare ... si mai cred ca dreptul cuiva de a-si exprima optiunile in mod sincer si deschis este fundamental
principalul sens al termenului extremism este al unui act care abordeaza un punct de vedere extrem. nu vad nimic rau in asta fara a discuta concret, individual, esenta pozitiiei extreme respective ... teoria relativitatii a fost o forma de extremism, ca sa nu mai zic de "trecerea" lui Isus prin lumea asta ...
daca nu ne manifestam extrem, nici granitele cunoasterii nu le extindem ... extremul de azi ar putea fi simpla normalitate miine ... e pur si muove, nu? :)
Domnule anonim,
Eu nu sunt nici mandru si nici nu mi-e rusine ca sunt roman. Sunt roman ca nu sunt .... azer. Este o identitate conventionala pentru mine si care ma localizeaza poate doar geografic, dar pot fi totodata un roman la Baku, sa zicem. Albilor li se spune si "caucazieni" cu toate ca nu toti sau doar putini locuiesc prin muntii cu pricina. Si daca unii se aflilieaza cu alte opinii, asta nu ii face imitatori. Vorbele sunt interpretabile pentru unii care nu gandesc si se muleaza pe declaratiile altora fara a le intelege
“…am descoperit un blog interesant, al lui Horia Pătraşcu. Care a "comis" o postare la care subscriu 100%.”
@lilick
in lipsa de argumente mirlanul jigneste.
Ca în mai toate domeniile, impostura şi "second hand"-ul încap şi la uşa bisericii. Credincioşii la mâna a doua se simt bine, nu-şi pun prea multe întrebări, la fel şi căpeteniile lor, talăngi, nu icoane, şi de aceea născute ruginite.
@Anonim
Asa e. De asta am spus ca nu las comentariile celor care injura.
Emil Cioran- Indreptar patimas
"Prostia? A fi pårtas cu lumea.
…Iar nouå — derbedei prin întinsul Nicåieri — ne råmîne închinarea la altarul unui falnic Nimic. Morti nu putem fi. Cu mintea am cernut viata. Ea a trecut si ne‑a låsat Patima. Un tot fårå este. De aceea sîntem vii si rîdem de credinte; vajnici si fluturåm prin toate; råi si nespus de întelegåtori — si continuåm så ardem cînd toate flåcårile s‑au stins. În nemijlocirea unui neant carnal gåsim rosturile pulsului. Cåci mintea nu‑ti îngåduie så vietuiesti decît în råstimpul vråjirii unui nimic sîngeros."
@dion
"Cînd vrem så regåsim universalul pierdut, activåm încå, în loc så siståm. Procedåm asa cum fåceau cålugårii aceia tibetani care tineau femei pe lîngå mînåstirile lor si îsi închipuiau cå, în actul posesiunii, iau contact cu eternitatea, regåsind speta."
C-tin Noica- Mathesis sau bucuriile simple
@Madalina
Talangi ruginite..frumos spus.
@Anonim
Citatele pe care le tot dai sunt foarte frumoase. Nu se poate insa sa fim lasati sa le citim in liniste fara sa fie maimutarite pe la tv?
@madalina ionescu
“Noi purtam această cruce a Gherlei, a Aiudului, a Sighetului, pentru ca să răsplătim toate păcatele neamului nostru, de la începuturile vietii politice după secolul XIX si pînă-n prezent. Dacă va veni peste noi o altă pedeapsă, si care va veni numaidecît, va veni pentru nerecunoştinţa noastră a românilor ortodocşi care călcăm pe jertfele martirilor. Oriunde ne-am îndrepta e picătură de sînge pe metru patrat.”
Parintele Iustin Parvu, Manastirea Petru Voda, Neamt
@dion
"Naţionalismul ca doctrină este credinţă că un anumit grup de indivizi reprezintă o comunitate naturală, numită naţiune, care ar trebui să trăiască într-un sistem politic unic, să fie independent şi să aibă dreptul să solicite un standard egal cu a celorlalte grupuri de acelaşi tip din lume. Este doctrina care afirmă preminenţa interesului naţiunii în raport cu interesele de grup, de clasă, a indivizilor ce o compun. Este o mişcare a indivizilor ce doresc să-şi impună predominanţa naţiunii căreia îi aparţin în toate domeniile.
Deoarece doctrina naţionalistă, naţionalismul, îşi află originile în definirea termenului de naţiune, ca expresie existenţială a sa, este important de văzut care sînt principiile constitutive ale naţiunii. Diferiţii doctrinari s-au raportat la o serie de principii comune, existînd însă şi diferenţe de abordare.
Astfel, în cadrul elementelor comune, acestea sînt rasa (etnia), limba, moravuri, obiceiuri şi tradiţii, instinctul naţional şi conştiinţa naţională, teritoriul. Rasa este definită în sens de origine şi caracteristică etnică deci nu expresia caracteristicilor somatice ci a celor etnice. Limba comună este un alt principiu definitoriu, moravurile, obiceiurile şi tradiţiile comune definesc un folclor, o cultură populară, vulgară, comună, ca element de identitate şi de legitimare a identităţii de comunitate. Instinctul naţional şi conştiinţa naţională sînt forme distincte manifestate prin reacţii de solidaritate a unei comunităţi cu indivizi ce-şi simt o origine comună şi o devenire comună, respectiv care conştientizează această legătură intrinsecă dintre ei. Teritoriul este reflectarea materială a ariei de răspîndire a unei naţiuni şi are dimensiunea spirituală în sensul larg de casă a comunităţii, loc de dezvoltare a vieţii proprii şi a strămoşilor, a istoriei proprii, legătura comunităţii naţionale cu teritoriul său fiind dată de morţii îngropaţi în pămîntul teritoriului naţional.
Pe lîngă acestea, diferiţi autori atribuie naţiunii şi alte elemente constitutive speciale: comunitatea de religie (religie dominantă), comunitatea de aspiraţii, spiritul de solidaritate şi de fraternitate, forţa morală şi cultul patriei, principiul monarhic ( dinastic ) şi democratic. "Iulian Chifu
Principiile naţionalismului
Elementele constitutive ale naţiunii au indus în doctrina naţionalistă o serie de principii: principiul rasei, principiul etnic, principiul limitei etnigrafice, principiul dreptului istoric, principiul liberei dispoziţiuni a popoarelor (dreptul la autodeterminare) şi principiul plebiscitului. Dacă asupra primelor două nu vom insista, fiind reflectări exacte ale elementelor constitutive ale naţiunii, celelalte presupun o dezvoltare suplimentară. Astfel, principiul limitei etnografice presupune întinderea statului pînă la limitele teritoriale ale existenţei naţiunii, a etniei. Principiul dreptului istoric este dat de existenţa naţiunii ca element băştinaş pe teritoriul său, a posesiunii pe toată perioada existenţei sale sau într-un trecut istoric asupra teritoriului unde este băştinaşă, iar intrarea teritoriului în cadrul altui stat s-a produs prin anexare, forţă sau intimidare. Principiul liberei dispoziţiuni a popoarelor (dreptul la autodeterminare) presupune dreptul şi obligaţia naţiunii de a-şi organiza propriul stat în limitele teritoriale date de principiul etnic şi în baza dreptului dat de principiul naţionalităţilor. În sfîrşit, principiul plebiscitului permite consemnarea voinţei comunităţii naţionale în cauză ca expresie a instinctului naţional ajuns în stadiul de conştiinţă naţională prin plebiscit, act suficient pentru a legitima dreptul naţiunii la un stat cu organizare proprie. Doctrina naţionalistă evidenţiază şi o serie de antagonisme doctrinare fundamentale: principiul dreptului istoric izvorît din posesiunea îndelungată a unui teritoriu şi de guvernarea îndelungată a unei naţiuni - "timpul scurs nu transformă niciodată violenţa în drept" (Mamiani)-, principiul legitimităţii - dreptul monarhiilor de posesiune asupra teritoriilor şi de guvernare a naţiunilor (Talleyrand), - principiul echilibrului static - elaborat de marile puteri în 1815, la Congresul de la Viena, pentru a justifica necesitatea menţinerii imperiilor drept echilibru al celorlalte imperii şi imperativ în menţinerea păcii - principiul inegalităţii raselor şi a naţiunilor - care presupune privarea de drepturi a anumitor naţiuni în detrimentul altora, inclusiv al subordonării raselor (naţiunilor) inferioare celor superioare ( Le Play - "Reforme sociale")- şi principiul superiorităţii statului asupra naţiunilor şi naţionalităţilor - opus principiului autodeterminării, consacră menţinerea cu orice preţ a statelor existente la un moment dat, în ciuda voinţei naţiunilor ( Maurice Block - "L'Europe politique et sociale").
Cateheze baptismale
Sfantul Ioan Gura de Aur
"Dacă faci acest lucru şi te desparţi de poporul tău şi de casa părintelui tău, adică de vechiul
aluat şi de răutatea în care ţi-ai cheltuit şi ţi-ai distrus toată prospeţimea sufletului dimpreună
cu cea a trupului, [numai atunci] va pofti împăratul frumuseţea ta.
Vezi, iubitule, că despre suflet este vorba? Căci dacă un trup este urât prin fire nu
poate să devină cândva frumos, fiindcă Stăpânul a rânduit ca toate cele ale firii să nu se poată
mişca, nici schimba, însă pentru suflet acest fapt este foarte uşor. De ce? Fiindcă totul ţine
de liberul arbitru şi nu de fire. De aceea şi este posibil, ca [un suflet] foarte urât şi inform să
se schimbe dintr-o dată, dacă doreşte, şi să se urce la culmea frumuseţii şi să devină iar
strălucit, după cum iarăşi, dacă este delăsător, să fie cuprins de cea mai cruntă hidoşenie.
Aşadar, „va pofti împăratul frumuseţea ta”, dacă uiţi de toate acelea, adică de poporul tău şi
de casa tatălui tău."
@Anonim
Te rog sa dai numai link-uri de acum incolo spre ceea ce vrei sa citim. Iar link-urile, pe cat posibil, sa intareasca o constructie pe care o sustii cu propriile cuvinte.
Prefer sa citez.Deocamdata.
Si mi-am sustinut punctul de vedere argumentat cu citate. E bine sa-i citim/citam pe altii mai destepti decat noi.
@Anonim
Ok. Dar cu link-uri.
@Anonim - "Si mi-am sustinut punctul de vedere argumentat cu citate. E bine sa-i citim/citam pe altii mai destepti decat noi."
Citatele si exemplele nu sunt argumente care sa sustina adevarul sau o idee generala. La orice exemplu sau citat se poate veni cu un alt contraexemplu sau alt citat emis de o autoritate cel putin la fel de respectabila.
Si eu apelez de multe ori la proverbe si citate de persoane ilustre, dar le si argumentez, pentru ca spune J.W.Goethe
"Toate cugetarile au mai fost gandite; trebuie doar sa incercam sa le mai gandim o data."
Cum intram in Noul An? Ne invata lamurit Sfantul Ioan Gura de Aur :”Stăpâne Doamne, Dumezeul nostru, Izvorul vieţii şi al nemuririi, Făcătorul a toată făptura văzută şi nevăzută, Care ai pus vremile şi anii întru a Ta stăpânire şi îndreptezi toate cu iconomia Ta cea cerească şi întru tot bună, mulţumim Ţie pentru îndurările minunate pe care le-ai făcut asupra noastră, în toată vremea trecută a vieţii noastre şi Te rugăm, întru tot îndurare, Doamne: binecuvintează cununa anului ce a sosit cu bunătatea Ta.“
La finalul acestei seri am vrut sa inchei cu un citat din Sfantul Ioan Gura de Aur.
Prea multa rautate, prea multe atacuri la adresa celor care apara ortodoxia.
Am citi pe net o mare mizerie. Un anume TLP(PROBABIL SE CREDE TELEPAT) il eticheteaza drept schizofrenic pe Parintele Cleopa. Se merge prea departe . Atacurile acestea trebuie sa inceteze. Si voi aveti o responsabilitate prin ceea ce postati.
@gheorghe
tot gheorghe ramai.
Sara buna bade Ioane!
@Anonim
Dumneata mergi prea departe cu afirmatiile. Dar eu te las. Nu stiu cine a atacat ortodoxia in afara de dumneata care o tarasti in derizoriu.
Cum intram in Noul An? Ne invata lamurit Sfantul Ioan Gura de Aur :”Stăpâne Doamne, Dumezeul nostru, Izvorul vieţii şi al nemuririi, Făcătorul a toată făptura văzută şi nevăzută, Care ai pus vremile şi anii întru a Ta stăpânire şi îndreptezi toate cu iconomia Ta cea cerească şi întru tot bună, mulţumim Ţie pentru îndurările minunate pe care le-ai făcut asupra noastră, în toată vremea trecută a vieţii noastre şi Te rugăm, întru tot îndurare, Doamne: binecuvintează cununa anului ce a sosit cu bunătatea Ta.“
Noapte buna!
Eu nu. Am fost azi la conferinta lui Puric de la Ateneu-absolut colosala!-i-am citit si cartea ("Cine suntem"), nici gand sa semene cu personajul descris de Plesu. Cine stie, poate Plesu avea pe altcineva in vedere. Din punctul meu de vedere, domnii Plesu, Patapievici si Liiceanu ar fi bine sa taca pentru o vreme, cred ca si-au pierdut orice credibilitate si desigur spumega pentru ca sunt injurati pe forumuri si in presa, in vreme ce Puric e privit cu din ce in ce mai multa simpatie (de, nu l-a lins pe basescu...si mai sunt oameni in tara asta atasati de ideile traditionale-monarhie, ortodoxie etc.). Vreau sa mai inlatur un misunderstanding: nu am detectat nici o urma de "nationalism" (in sensul ala urat, care pute a Romania Mare) la Puric, deci multe dintre comentariile de aici pur si simplu nu sunt la obiect. Adica oamenii se grabesc sa-l expedieze pe Puric punandu-i pur si simplu o eticheta care nici macar nu i se potriveste...Ma rog, poate om mai discuta peste cativa ani despre "fenomenul Puric". Cine stie, poate in 2014, if you know what I mean...
Trimiteți un comentariu