2 aug. 2010

Patru din botanica! Fara zoologie!


Am evitat sa abordez in amanunt tema frunzulitei. Priviti va rog imaginile alaturate: in loc de acum celebra funza de 73 de bani, n-ar fi fost mai buna, drept simbol, o crenguta de brad? Mai ales ca sloganul ne invita in Gradina Carpatilor. Sau poate ca turistul targetat nu vrea la munte, vrea mai la ses. Asa ca ar fi fost buna si o frunza de stejar, mai ales ca se potriveste cu fraza "Codrul, frate cu romanul". Sau, daca voiam sa fim si mai rigurosi, puteam alege floarea de colt. E si rara, fiind considerata monument al naturii, si se potriveste bine cu Muntii Carpati. Oricum, daca voiam sa fim cu adevarat unici (munti au si altii), alegeam un simbol ce tine de Delta Dunarii, rezervatie unica in Europa: o floare de nufar.

Cat m-am gandit pana sa gasesc cele patru posibile logo-uri? Intre 10 si 15 secunde! Am dat si eu copy si paste si n-am cheltuit 94.600 de euro pe treaba asta. Plus ca n-am intrat si in zoologie, m-am limitat la botanica. Asa ca am lasat deoparte capra neagra, ursul carpatin, pelicanul sau dropia. Inteleg ca cei de la firma spaniola de turism sunt interesati numai de bani. Las la o parte si faptul ca logo-ul e furat. Dar nimeni din ministerul doamnei Udrea n-a putut sa dea o solutie mai de Doamne- ajuta?

Toti analizeaza in disperare forma frunzulitei. Si daca este furata sau nu. Chiar nimeni nu se gandeste, daca tot am ales ca simbol frunza, ca puteam folosi oricare din exemplele de mai sus fara sa ne lovim de drepturi de autor? Oricare din exemplele de mai sus are cat de cat o esenta romaneasca.

4 comentarii:

Jpost.ID spunea...

mai bine-l rugau pe Grebu sa picteze un cur de urs carpatin sau un cocos de munte decapitat. macar eram consecventi stilului lansat de icr, cu magarusi roz si alte fineturi avangardiste.

Mihai spunea...

Cocos? Sigur?

Elisa spunea...

Posibil ca frunza aia sa fie o fictiune,nu?Daca e creata cu atata banet....inseamna ca este ceva ce nu exista ;)

Basarica spunea...

Turistul targetat sigur vrea la munte. La mare e Mazare.