9 aug. 2010

Varujan Vosganian: "Bibliotecarii, stapanitorii lumii"

Am ascultat astazi la lansarea Bibliotecii Liberale o exceptionala pledoarie pentru carte si pentru slujitorii ei, autori si cititori deopotriva. La un moment dat, Varujan Vosganian i-a amintit si pe bibliotecari, asupra carora s-a aplecat intr-un mod aparte in discurs: "Personalitati dintre cele mai exceptionale ale istoriei umanitatii sunt bibliotecarii. Oamenii bibliotecii. Stapanitorii lumii. Oameni care, oricat ar fi de surzi, aud fosnetul paginii de carte."

Ascultandu-l, n-am putut sa nu fac imediat o paralela cu un episod pe care il cunoasteti prea bine din campania electorala, cand Traian Basescu a adus in discutie "bibliotecarul", referindu-se la acesta intr-un mod peiorativ, si incercand sa-l puna, numindu-l astfel, in inferioritate pe Crin Antonescu. Am cautat si raspunsul pe care l-a dat mai tarziu liderul liberal, pentru ca e foarte potrivit sa ni-l amintim si in acest context:

"E aşa de sugestiv episodul cu "bibliotecarul". Eu nu am fost niciodată bibliotecar. Întâmplător am fost profesor şi muzeograf. Din această mică greşeală de informare răzbate ceea ce crede acest om care conduce România, care a vorbit chipurile atît de frumos despre educaţie, care a patronat Pactul naţional pentru educaţie, care este un amic intelectual destul de intim al lui Liiceanu, al lui Cărtărescu, ce crede el despre bibliotecari..."


Vezi mai multe video din Blog


Vezi mai multe video din Blog


Vezi mai multe video din Blog


Vezi mai multe video din Blog

Niciun comentariu: