5 iun. 2008

Doamna, doamna..."la Independentu'"


Ma tot chinui sa-mi amintesc ceva din ce a vorbit aseara Blaga la Antena 3.
L-am vazut si pe Oprescu la Gabriela Firea si m-a frapat ceva. Un tic verbal al lui: "Doamna!" spus apasat, "Doamna!" si mai apasat, repetat de nu stiu cate ori pe tot parcursul emisiunii. Oprescu vrea sa convinga. Insista sa fie crezut. Campaniile duse pe tema credibilitatii lui (dosarul de la facultate si listele de sustinatori) se vede ca l-au afectat. Face orice sa para credibil. Domnul Oprescu nu intelege ca, cel putin in cazul listelor de semnaturi, acum, cand a luat peste 100 mii de voturi, confirma ca are sustinere, dar nu a avut logistica necesara sa stranga semnaturile.
Oprescu a insistat, apasat, sa-si arate realizarile. Si are. Are si el. Apoi, nu stiu cine ii face campania, dar i-o face bine de tot, respectand toate regulile show-ului politic. Numai pentru bannerul ala pus desupra sediului de campanie merita 100 de puncte si va lua voturi bune: "La Independentu'" Suna atat de..."bucuresteneste". Ca si faptul ca sediul de campanie e o simpla cafenea.
Ei, si aici e "farmecul" lui. Ca se confunda cu farmecul Bucurestiului. Asa...plin de mitici cum spun ardelenii. Strazile pe care a umblat in tinerete, locurile frecventate, prietenii, mitici si ei, ii dau aroma Parisului nostru balcanic.
Cu tot "farmecul" lui si dorinta de a convinge, va lua insa un vot negativ. Dat cu ura de bucurestean lui, contra omului de Videle, si tot ce reprezinta el in Bucuresti: instaurarea kitsch-ului prin indatorarea noastra pe-o suta de ani. El nu trebuie decat sa fie prezent si sa se miste, sa se agite. El, "independentu'".
Si totusi, isi aduce cineva aminte ce a vorbit Blaga la Antena 3? Omul asta pare ca lipseste din campanie (sau precampanie, ca sa fiu corecta) pana si cand e prezent.



Cafe concert - Valsa un pescarus
Asculta mai multe audio Muzica »

4 comentarii:

agaX spunea...

Totusi, "tragi" un pic a simpatie pentru domnu'independentu' :)
Eu nu il cunosc prea bine, evident. Pentru mine insa frauda dosarului de profesor este importanta. Am lucrat in "business-ul" asta in mai multe tari si am ajuns la concluzia asta: respecta regulile, ca asa te respecti pe tine. Oprescu nu a facut acest lucru si nu am nici un motiv sa cred ca o va face de acum inainte. Ramine sa cintariti (eu si bucurestiul n-avem mare lucru de-mpartit) daca merita, deci. Aici eu nu am o parere pentru ca nici de Blaga nu stiu multe, iar la capitolul cinste, el fiind pistolu', nu poate fi decit ca turcu'. wax!

Lilick Auftakt spunea...

@agax

De la inceput, de cand nu stiam nici cine candideaza, am spus ca vreau sa ne conduca un bucurestean autentic. Si asta nu inseamna neaparat sa te nasti in Bucuresti. Ci sa fi trait in Bucuresti atat cat sa te confunzi cu el si sa il iubesti.
Unul cum e Chiliman de exemplu.
Sau optim era un arhitect.
Omul ala cu care, cand te intalnesti si ajungi sa povestesti sa-ti aduci aminte cum era Bucurestiul, ce era acolo, ce era acolo, cu care sa ai amintiri din primul moment in care il cunosti.
Nu-l laud pe Oprescu. Dar punctul asta il are.

agaX spunea...

Dupa cum povestesti, mie mi se pare ca ar fi trebuit sa traiesti in Timiosoara. Ciuhandu se integreaza perfect in portretul tau robot al primarului, dar pentru Timisoara (nu vorbesc din auzote), chiar daca sint destui nemultumiti; insa, se poate.
Poate ca Bucurestiul trebuie sa se obisnuiasca cu gindul ca, de fapt, nu mai exista. Pare un eufemism dar, daca te gindesti la perioada interbelica (atita cit am putut eu sa imi dau seama) si la ce e azi in capitala, poate ca doar numele mai e de el; si asta s-a intimplat din cauza oamenilor. Populatia pe care azi o reprezinta un primar bucurestean poate e mai bine "oglindita" in fata buhaita a buldogului, sau buldogita a buhaiului, nu stiu exact cum e mai corect.

Lilick Auftakt spunea...

@agax

Pai, asa e. Cu disperare mai caut si cel mai mic amanunt in care sa cred ca ar putea duce la renasterea Bucurestiului interbelic. Adica al aerului lui. Pentru ca cel mai mult ma deranjeaza mutilarea lui arhitecturala.
Stiu si de Timisoara si ma bucur ca acolo se respecta anumite lucruri. Am un prieten care construieste un mall acolo, si mi-a zis ca sunt cele mai mari probleme atunci cand incerci sa impui in centru o constructie. Chiar trebuie sa sa integreze estetic in peisaj.