24 iun. 2008

Criza de strategie









In campania PD-L si a lui Blaga pentru cucerirea fotoliului de Primar General al Municipiului Bucuresti a aparut o tema de atac contra lui Sorin Oprescu pe care unii au imbratisat-o, altii au desfiintat-o cu succes: si anume tema mineriadelor.
O tema riscanta, avand in vedere ca nici Vasile Blaga, nici Traian Basescu nu erau departe de a fi implicati in acest eveniment urat al istoriei noastre recente.
Si totusi, ne-am putea intreba de ce nu a ales Felix Tataru altceva cu care sa-l doboare pe Sorin Oprescu. Exista la momentul acela un alt subiect care sa fi avut impactul necesar portocaliilor ca sa castige? Eu nu am gasit alta tema care ar fi putut fi folosita cu succes de Felix Tataru. Voi? Hai sa ne punem putin in pielea PD-L-ului. Uneori e necesar. Pentru ca daca singurele teme de atac au ramas mineriadele si 322, inseamna ca sunt oarecum intr-o criza de strategie pe care nu stiu cum o vor rezolva pana la alegerile din toamna. In functie si de raspunsuri voi reveni cu o analiza mai detaliata.

15 comentarii:

Anonim spunea...

Eu nu-mi pun asemenea intrebari, pentru ca stiu raspunsul dinainte... La cit mai multe crize interne si... as avea si eu citeva strategii care sa-i faca sa ajunga la procentele anterioare Aliantei DA! :)

Una dintre ele ar fi sa o prezinte in continuare pe Nutzi Udrea ca pe o "Doamna de Fier" autohtona! :lol:

Anonim spunea...

@Lulutza

Vad ca nu vrei sa-i ajutam putin. :)

http://alienare.wordpress.com spunea...

Nu cred ca a fost o criza de strategie la Felix Tataru. Teme de campania au avut, creativitate au avut, strategie au avut. Problema nu a fost a strategiei de comunicare ci comodul bucurestean nu a venit la vot. Absenteismul a fost problema aici ca si in toata tara. Cred ca o campanie electorala trebuie sustinuta de o campanie de mobilizare a electoratului. Cat despre Gmp...face cele mai tari campanii de comunicare politica si electorala.

Anonim spunea...

@http://alienare.wordpress.com

Pai rolul lor era sa-i scoata pe bucuresteni si din plapuma. Daca pe bucurestean nu-l mai scoate nimic din casa chiar e o problema. Dar asta nu e o explicatie cu care sa se culce pe ureche un strateg. Ce alte alternative in afara de "mineriade" aveau?
Nu, sa nu-mi spui ca sutele si miile de afise portocalii care au saturat pana la greata bucurestenii au fost o solutie. Asta nu se pune. Asta i-a facut sa stea acasa.
Ma gandeam insa la ceva unic si inteligent. Ceva care sa-i urneasca..

agaX spunea...

Eu nu stiu daca aveau altceva la indemina pentru atac.
Mi se pare insa foarte clar ca PDL nu aveau de asemenea nici o solutie bine inchegata la vreuna din problemele Bucurestiului. Dar daca ar fi avut, alea faceau cariera. Nu e cazul, deci.
Adica, sa ai tu cel mai bun program pentru capitala de la Tudor Vladimir incoace si sa nu ti-l poti promova corespunzator?

http://alienare.wordpress.com spunea...

Daca ti-as spune ceva unic si inteligent referitor la cum trebuia sa procedeze Felix Tataru, ar trebui sa fiu si platit pentru asta.Glumeam! Fara o analiza riguroasa nu poti sa dai idei strategice si teme de campanie...cred eu.

Anonim spunea...

@http://alienare.wordpress.com


:)))

In toamna insa va trebui atacat guvernul. E usor, e greu?

Anonim spunea...

@Lillick

Kari, cum ai pus o poza cu portocale :), pac a si intrat un fan Felix Tataru. Sau o fi chiar el?! ;)

Anonim spunea...

@Ralu


Asa ii atrag...Da! Te-ai prins! Ei, nu, fanul de mai sus e glumet si simpatic. :)

http://alienare.wordpress.com spunea...

Sincer, ai cu ce ataca guvernul intr-o campanie electorala, spre exemplu cea din toamna. Dar nu cred ca "atacul" guvernului e cheia câstigarii parlamentarelor. E vot uninominal, sa nu uitam. Iar problemele populatiei difera in functie de zona. Candidatul care comunica cel mai bine va castiga. Bineinteles, comunicarea solutiilor problemelor.

Anonim spunea...

@http://alienare.wordpress.com


Exista doar trei segmente de electorat: multumitii, nemultumitii si nehotaratii (dar si astia din urma sunt ori nemultumiti, ori multumiti de fapt, numai ca le e mai greu sa se decida la inceput).
O strategie generala a PD-L trebuie sa se axeze spre a-i atrage pe nemultumiti si pe nehotarati, ca doar nu pe multumiti..
De asta intrebam cu ce vor ataca guvernul.
Uninominal, uninominal, dar nu te poti baza doar pe sarmul personal si pe CV..

http://alienare.wordpress.com spunea...

Nu cred ca va merge o strategie generala a PDL-ului pentru toamna.Nu exista strategie generala. O campanie trebuie sa se axeze pe nehotarâţi în mod deosebit. Iar parlamentarele de tip uninominal le câştigi avand candidati cu sarm personal+ CV+ programe ce raspund problemelor teritoriului unde candidează individul. Comunicarea eficienta a acelor programe iţi aduce şi votul.
Si de ce nu dormi la ora asta?:)

Anonim spunea...

Draga Karina, chiar acum am scris un comentariu la Ion Iliescu in care mi-am exprimat si parerea legata de acest subiect. Printre altele, pentru ca i-am dat un raspuns unuia.

Eu cred ca reluarea povestilor cu mineriadele in campania lui Blaga a fost o mare eroare de strategie. Nu numai ca nu i-a adus voturi lui Blaga, dar i-a luat. Oprescu nu l-a atacat pe chestiuni din astea gen Flota sau mai stiu eu ce tampenie si a avut de castifat. Legatura intre Oprescu si mineriade este exact aceeasi ca legatura intre Blaga si Flota.

De asemenea sunt convins ca a fost ideea Cotroceniului. Baselu are o obsesie : Ion Iliescu. Doar ai remarcat ca intotdeauna il gaseste capul "rautatilor". Rautati in interpretarea lui. Si pentru votul celor 322 tot pe Iliescu il gaseste responsabil.

Ori chestiunile astea nu mai tin. Electoratul s-a emancipat. Nu mai pune nimeni botul la faze gen: asta este omul lui Iliescu si Iliescu este comunist. Gata. S-a terminat cu vrajeala asta.

Oprescu a castigat si pe incapacitatea lui Blaga de a fi credibil.

Sigur, nu este de neglijat nici aspectul politic al votului. Oprescu a fost sustinut cam de toate partidele in turul doi. Sa ne amintim ca la primul tur, cei doi au fost la egalitate. Diferenta de la turul doi, Oprescu o datoreaza si factorului politic, partidelor care l-au sustinut. Unii mai vocal, altii mai tacuti, dar l-au sustinut.

PS. Eu sunt ilescist. Dar cred ca stii. :))

Anonim spunea...

@alienare (of, pune-ti si tu alt nick)

Asa am eu programul: decalat! :)
Ma culc tarziu, ma trezesc tarziu, lucrez mai tarziu....Noaptea ma simt cel mai bine. :)

@Victor

Ai dreptate in ce spui. Doar o singura precizare fac din punctul meu de vedere: eu nu-l agreez deloc pe Ilici. Mai mult, sar orice articol sau discutie care se refera la el personal. Problema Ilici nu e rezolvata si va trebui rezolvata in justitie.
Mai mult, si in campania asta mi se pare ca facut destul rau. Cu mult mai usor l-am termina politic pe Basescu daca Iliescu ar pleca acasa, si-ar lua un scurt concediu..Dar nu se poate vad Insista. Ceea ce ma enerveaza cum nici nu-ti imaginezi. Noroc ca Basescu face el ce face si revine in actualitate cu idiotenii care trebuie taxate.

Anonim spunea...

Scuze pentru greselile din comentariul anterior.