13 iun. 2008

Redati-ne istoria si cultura!


Celor care se duc duminica la vot le-as sugera ceva: sa-si aduca aminte de Bucurestiul interbelic. Si sa-l voteze pe cel care ni-l poate reda. Asa cum era el:in centru cu locuri de promenada, cu cafenele, cu parcuri si carciumi cu aer burghez. O capitala europeana. De multi ani nu mai suntem bucurestenii care se opresc sa bea o bere si sa stea la o sueta cu prietenii. Ne-am transformat in niste roboti setati pe doua idei: sa ajungem dimineata la job si seara acasa. Nu mai vedem nimic in drumul nostru. Nici nu stim daca mai exista ceva in afara de trafic infernal si proiecte imobiliare.

Doar pozele de pe vremuri ne mai fac sa ne scufundam din cotidian in trecutul acestui oras, si ne fac sa ne imaginam ca ne lasam inecati de placerea mirosurilor, aromelor, pe care incercam sa le cautam prin memoria olfactiva.

Cand eram mica in Bucuresti existau fluturi, existau arici, existau veverite in parcuri...Azi nu mai exista. Cand si cum s-au transformat toate aceste vietati in mutanti Videni, Berceni, Boureni, Blegeni, Murgeni? De ce nu stim sa le dam cate o palma electorala care sa-i trimita acolo de unde au venit? In patria celor care au un singur scop: sa traiasca din afacerile lor pe spatele nostru.


Si dupa ce ii trimitem inapoi de unde au venit, noi sa ramanem cu Zaraza noastra, cu pietele de zarzavat, cu halele mari, cu Caru cu bere, cu Hanul lui Manuc, cu CEC-ul Mare, cu muzeele, teatrele, salile de concert... Cu Capsa, cu Casa Vernescu, cu librariile, cu ceainariile...Ce aer, soro..Ce lume…O vrem inapoi.



















Cristian Vasile - Zaraza
Asculta mai multe audio Muzica »



Petre Alexandru - Ionel,ionelule
Asculta mai multe audio Muzica »



GION - Inima-i Un Telefon
Asculta mai multe audio Muzica »



JEAN MOSCOPOL - DA-MI GURITA S-O SARUT
Asculta mai multe audio Muzica »



JEAN MOSCOPOL - MANA BIRJAR
Asculta mai multe audio Muzica »

5 comentarii:

Anonim spunea...

Dupa 24 de ore fara net, ziare, TV etc - dar cu telefon, ca iar m-au tot sunat ca ma invita Bleaga undeva, nu stiu unde, ca le-am spus ca m-au innebunit cu Bleaga al lor si am trintit telefonul - nu mai indraznesc sa spun decit:

Aux urnes, citoyens! De vot, bre...

Lilick Auftakt spunea...

@Lulutza


Te iubeste Bleaga. Vezi? Te tot invita. Incep sa fiu geloasa. Pe mine nu m-a invitat nici Bleaga nici Oprescu. :):):)

agaX spunea...

lulutza are lipici la blegi, n-ati vazut cum "trag" la ea pe toate blogurile? masochistii :)

Lilick Auftakt spunea...

@agax


:) Am vazut. N-o lasa sa respire.

Anonim spunea...

Credeti voi, prieteni, ca am o... componenta dominatrix, insuficient - parerea mea! -exploatata pina acum? Hmmm, chiar ma tot intrebam eu de ce au facut sluj in fata mea atitia... ghinarari! Nu dau nume, ca... nu este momentul! Desi recunosc ca pe unii - cei inteligenti - i-am privit ca pe niste oameni si nu a fost nevoie sa le aplic dresura in 12 pasi...

@Lilick - Bleaga ma "iubeste" numai pentru ca sint in Cartea de telefon a abonatilor Romtelecom pe "muncipiul" Bucuresti. Avantaj - tu! Oricum, cred ca de acum incolo o sa ma ocoleasca. Eram prea nervoasa ca-mi taiase Videanu cablul de internet si cred ca s-a speriat biata operatoare telefonica! Ei, ce sa-i fac eu?! Sa afle si ea ca banii nu se cistiga prea usor, cind esti un... puiutz de buldog!