30 iun. 2008

Doua lucruri interesante...

















In primul rand: as vrea sa va spun ca am adaugat in blogroll si revista ACUM pe care v-o recomand cu caldura.


In al doilea rand: Bogdan din Canada mi-a trimis pe mail dialogul cu NC Munteanu pe care l-a avut pe site-ul Cotidianului.
As vrea sa il citim impreuna. E un subiect foarte delicat. Bogdan a pus niste intrebari pentru ca a vrut sa inteleaga. Sa intelegem toti mai mult. Dar...o sa cititi si o sa incercam sa ne lamurim.



Bogdan69 30-Iun-2008 18:34
O OPINIE
Toata stima pentru domnul NC Munteanu. In acele vremuri vocea domniei
sale era sinonima cu libertatea in casele multor romani.


Inteleg ca domnul NC Munteanu este sursa acestui articol.
Referitor la persoana incriminata, nu pot spune ca mi'a fost vreodata
simpatica(eufemistic fie spus), iar in anii in care conducea
televiziunea romana cu atat mai putin, pentru mine fiind imaginea manipularilor
post revolutionare.

Totusi, avand in vedere numarul celor de la Europa Libera care au avut
semnate angajamente cu Securitatea sau aiurea(teoretic toti acestia
fiind cartite), onorate mai mult sau mai putin (dupa caz si functie de
santaj), incriminarile si mai ales dovezile sunt destul de modeste. Faptul
ca este foarte posibil ca acesta sa minta nerecunoscandu'si colaborarea
nu'l face automat criminal. Doar mincinos (santajat sau nu). Pana la
urma dvs domnule NC Munteanu cand ati recunoscut ca ati fost recrutat de
Securitate? Si chiar daca ati facut'o relativ recent, asta nu inseamna
ca mi'am pierdut respectul pt dvs si mai ales amintirile in care vocea
dvs aducea o clipa de speranta.

Este posibil ca E Valeriu sa fi facut lucruri reprobabile atunci, insa
nu stiu de ce, scrisorelele publicate, aceste "dezvaluiri" nu mi'l
coboara pe E Valeriu, pentru care oricum nu aveam un prea mare respect. Mai
curand imi da senzatia unui razboi personal.

Domnule NC Munteanu, pana la urma ce v'a facut E Valeriu? Ce aveti sa'i
reprosati?

Credeti ca merita?



munte2008 30-Iun-2008 18:56
RASPUNS
1. N-am fost recrutat de securitate si n-am recunoscut niciodata nimic.
Mi-am pus povestea intr-o carte, "Ultimii sapte ani de acasa" Cititi-o
ca macar sa va faceti o idee!
2. N-am nimic sa-i reprosez lui EV. Poate un pic oportunismul si ceva
mai mult mirsavia de fi acceptat sa devina unealta unui regim si a
securitatii, pe care le desfiinta in mai toate scrisorile trimise la Europa
libera!!!
Altfel, dvs ce i-ati reprosa unui individ pe care il primiti in casa,
ii oferiti piinea, vinul si o perna pe care sa puna capul, si in spatele
dvs. el s-ar apuca sa va seduca, sa zicem, sotia?
Cit despre rest, aruncati macar un ochi pe cartile lui, "Fara contract"
si "Fata nevazuta a Europei libere", si pe urma mai vorbim.
In completare, ati putea citi documentele pe care le-am primit de la
CNSAS, pe care sper ca in zilele urmatoare sa le pun pe net.
Nu, nu-i reprosez nimic. Cel mult sa-si asume trecutul lui de turnator.
Punct.

Bogdan69 30-Iun-2008 19:26
RASPUNS
Domnule NC Munteanu,

Nu este subiectul articolului si nici dorinta mea sa deviez discutia,
insa asa cum dvs spuneti ca un var v'ar fi semnat angajament cu
Securitatea, cu tot cu nume de cod (trebuie sa recunoasteti ca este usor
neverosimil, insa totusi posibil) la fel ORICE persoana incriminata poate
aduce astfel de "dovezi".
Pana una alta E Valeriu neaga cele ce le spuneti dvs. Inca nu a spus ca
vreun var i'a semnat in locul lui.

Domnule Munteanu, in mesajul anterior incercam sa va atrag atentia ca
la Europa Libera multi erau cartite virtuale.
Spuneti ca l'ati omenit si toate cele. Insa imi este greu sa inteleg
toata revolta pe care o expuneti acum dupa 19 ani, cat timp ati avut de
trait cel putin anii 90-92 cand E Valeriu a dat dovada micimii sale. Nu
cred ca atunci cand manipula in numele lui Iliescu il mai considerati
prietenul dvs, iar acum deodata ati avut o revelatie. Sa fim seriosi.

Chiar credeti ca E Valeriu este de talia amintirii vocii dvs?


munte2008 30-Iun-2008 20:31
PUNCT
@ 64 Bogdan69
1. Sunteti liber sa credeti ca EV a fost si este un om cinstit.
2. Sunteti liber sa credeti sa credeti ca eu sunt un ticalos.
3. Sunteti liber sa credeti liber ca toti de la Europa libera am fost
niste cirtite, dar va avertizez ca asta era si teza Serviciului
Independent D, larg raspindita de securisti si oameni de teapa lui Valeriu
Epure, Stolnicii, Laurentiu samd.
4. Sunteti liber sa si publicati probele afirmatiei dvs.! Pina nu le
vad, nu cred! Pina atunci ramin solidar cu colegii mei, buni sau rai!
Iar Europa libera a facut ceva pentru romani in vremuri grele pentru
ei! Fie si pentru ca a intretinut o geana de speranta cu “S-auzim numai de
bine!”
5. Pe EV nu l-am considerat niciodata prietenul meu, nici in clipele in
care ma lingusea mai ceva ca pe Ceausescu.
6. In ultimii 19 ani am mai scris cite ceva despre EV dar nu era
obligatoriu ca dvs sa fi citit tot!
7. Nu va cer sa-mi intelgeti revolta. Ea nici nu exista.
8. Am dat publicitatii abia acum probele pentru ca abia saptamina
trecuta am avut acces la ele.
9. Voi proceda la fel cu toti securistii si cu turnatorii a caror
identitate o voi putea afla, vii sau morti. Pentru ca nici moartea, nici
batrinetea nu confera indulgente si nici certificate de probitate morala.
Regimul comunist, un dictator decrepit, toate nenorocirile pe care
le-am trait vreme de cinzeci de ani si inca multe altele au fost posibile
si pentru ca prea multi oameni au acceptat sa faca ce-a facut EV. Prea
multi! Si acest lucru n-ar trebui sa se ma repete. Asa cred eu ca
trebuie procedat!
10. Nu ma intereseaza talia vocii mele, inca si mai putin talia lui EV.
11. S-auzim numai de bine!
12. Punct.
ncm


Bogdan69 30-Iun-2008 20:54

Va cred.

Si chiar mai mult, pot sa va fac o confesiune. TOCMAI de aceea sunt
impotriva ipocritilor de genul lui Basescu care nomenclaturisti fiind,
bufangii, speculanti, IPOCRITI, fac astazi pe mironositele. Va inteleg
revolta(nu o negati, se simte in mod clar din ultimul mesaj), revolta de a
nu fi inteles. Dorinta de dreptate. Exact aceasi revolta o am si eu
cand vad/aud cohortele de pupinbasei cum il aduleaza. Cum urasc,
aduland'ul.

Pentru toate nenorocirile pe care le'ati trait 50 de ani si dvs si noi
ceilalti, pentru toate minciunile care ni s'au tot spus in ultimii 18
ani ar trebui sa asezam fiecare valoare si non-valoare la locul ei. Sa
nu ne inchinam niciuneia ci doar sa ne rugam.

Si vorba dvs, s-auzim numai de bine!



UPDATE: Cititi va rog si la Andrei Badin. Se leaga de subiect foarte bine ceea ce a postat si el.

11 comentarii:

agaX spunea...

Observatiile mele (in stilul NCM):
1. cred ca Bogdan a vorbit mai mult singur
2. Bogdan are logica
3. NCM nu pare dornic sa-si arate propria lui logica
4. cel mai deceptionant pentru mine este momentul in care NCM scrie ca nu il intereseaza propriai-i voce, ca si cum ar fi vorbit la EL pentru el exclusiv si nu pentru ceilalti, asa cum mereu declara. Daca te pui in slujba altora, atunci deschide si urechile si apreziaza ceea ce ei au nevoie - dar asta e clar off-topic
5. gestul impotriva lui EV mi se pare inutil, probabil prin prisma moralei kantiene, ar fi trebuit facut; dar eu nu "votez" cu kant.
6. EV e deja un nul pentru mine, asa cum scria si Bogdan. Acum, dupa ce m-am "imbogatit" cu informatiile oferite de NCM, EV este tot un nul pentru mine.

Lilick Auftakt spunea...

@agax

Deci noi (tu, eu, Bogdan)stim ca EV e un nul. Nici nu am stiut ca are carti (i s-a facut acum reclama). Stiam din anii 90 ca a fost turnator. Si totusi NMC, o personalitate incontestabila, un nume si..o voce...il demasca.
Recunosc ca si eu am sunat dimineata cateva persoane si le-am spus: "ai auzit cu EV?" Si mi s-a raspuns invariabil: "Nicio noutate"

agaX spunea...

deci, lilick, intreb si eu intr-o stare de deruta, intrebarea lui Bogdan: de ce se-ntimpla asta acum?

Anonim spunea...

@Lilick

Kari, sunt de acord cu Agax, pentru mine Emanoil Valeriu a fost este si va ramane aceeiasi jigodie.
N.C. Munteanu e scarbit, poate prea mult. Imi aduc aminte cum il calcau in picioare oficioasele, in urma cu vreun an, parca.
Cat despre Bogdan, mie mi-a placut.

Anonim spunea...

Mi-am exprimat deja opinia, în josul articolului de presă, unde scrie PS.

AICI

Anonim spunea...

@Bibliotecaru


Unde? Ca nu gasesc...

Anonim spunea...

Merci

:)

agaX spunea...

De pe blogul lui Razvan Vintilescu. Mie mi-a placut, ca mai intotdeauna:

Inima-Rea:30 Iunie 2008 (16:12)
"Bizară chestie, People! Dacă mă uit la poza din, şi văd cum NC Munteanu pleacă ochii ca o miresică, parcă-i aievea Marşul nupţial. Mirele - masiv, posesiv, relaxat ca leul la dinner - masă de gîndire a vieţii de peste zi şi de peste toată suflarea junglei peste care, tihnit, domneşte.
Pe masă, sticla de votcă, de face pace-ntre oameni. Face pace pe dracu! Armistiţiu face. Peste ‘j de ani, iubirea trădată se răzbună.
Mă scuzaţi că vă fac o confesiune cum n-am mai făcut, dar mi s-a-ntîmplat şi mie să mă-ntîlnesc cu ea, “După 20 de ani”. Mă credeţi ori ba, rămăsese-n inima mea ca o iubire, nici vie nici moartă, ceva la care visam atunci cînd mă revisam tînăr. O nostalgie emergentă - să zicem - dar dracu’ ştie în ce direcţie emergentă.
A fost o nenorocire. Tot ce ţinea ea minte era cît fusesem eu de porc. Timp de 20 de ani, ea dăltuise-n dura materie a memoriei vindicative imaginea porcului care-o păcălise pe ea. Porcu’ dracu’ luase chipul taurului. O sedusese taurin şi-o posedase viereşte. După care, totul devine o porcărie, vă imaginaţi.
Ştiu c-ai fost securist, mi-a spus. Mi-a zi mie mama: Tu nu vezi că ăsta are ochi albaştri? Ăştia se nasc securişti, mamă, fereşte-te de ei ca de foc! Mi-am cerut dosarul de la Securitate, că eram sigură că m-aţi urmărit, că m-aţi înregistrat, că m-aţi filmat chiar şi cînd - Doamne! Şi-am văzut că, da, eram urmărită, de scorpia aia cu cartea de imobil. Şi-am citit eu, acolo - negru pe alb, nu nega! “O vizitează un tovarăş înalt, bine făcut, întotdeauna care vine el cu flori albe - că veneai cu flori, nenorocitule, îţi mai aminteşti? - şi care se ştie că este căsătorit şi are şi doi copii cu prima nevastă”.
M-ai minţit, jigodie! Cînd te-am întrebat dacă ai copii, ai zis că n-aveai, şi tu aveai, doi, cu prima nevastă, despre care n-ai suflat o vorbă că era fata lu’ Pleşiţă. Păi, dacă ai fost ginerele lui Pleşiţă, cum puteai să nu fii securist?
M-ai pîngărit, javră de om ce eşti, şi-am să mor neîmpăcată chiar de ţi-aş scoate inima cu mîinile mele, batîr că m-aş răcori cît de cît!”
Să mă scuzaţi de-aşa-trebare naivă, dar voi altă treabă n-aveţi decît să le ţineţi tira amorezilor de altădată?"

Anonim spunea...

De ce acum? Pentru ca trebuie sa ne intre bine in cap ca trebuie sa-i detestam pe cei pe care-i detesta El si sa-i iubim pe cei pe care-i iubeste El.

Pentru ca trebuie sa ne intre bine in capul asta prost ca in viata nu exista nuante, ci numai alb sau negru prin decret al "albilor" prezidentiali.

Astept cu interes explicatii filosofico-metafizico-patafizice sub forma unui "Apel la nelichele" sau cam asa ceva.

P.S. Patafizicienii de la Coti i-au cerut scuze post mortem lui Cezar Ivanescu?

P.P.S. CNSAS e tot in stand-by? Mai exista?

Anonim spunea...

@agax, lulutza


Inima_rea ne mai amana mult cu blogul ala? Parca a promis ca isi face. Isi risipeste textele pe toate blogurile...
CNSAS cica exista. :)

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=mUm_oL57QNU

CEZAR IVANESCU: 'VOR INCERCA SA MA LICHIDEZE!'