17 mai 2009

CHARPENTIER, EBU, 8 masuri celebre si prima castigatoare a Eurovision

De peste 50 de ani, primele 8 masuri ale Preludiului Te-Deum-ului scris de Marc-Antoine CHARPENTIER sunt folosite ca tema muzicala (imn) de catre reteaua de televiziuni EBU. Nu stiu cine a fost autorul asocierii fragmentului respectiv cu imaginea European Broadcasting Union, si a evenimentelor pe care le promoveaza, inclusiv Eurovision Song Contest, dar ideea mi s-a parut mereu foarte buna: solemnitate, noblete, spirit european, deschidere, ceremonie. Si toate astea in doar 8 celebre masuri!



Prima castigatoare a concursului Eurovision, in anul 1956, a fost elvetianca Lys Assia. Mai jos, piesa care a castigat prima editie:

17 comentarii:

GS spunea...

Bravo! Excelenta postare! Esti de la Interventii rapide! Ce viteza ai?!

Lilick Auftakt spunea...

@GS

Am zis sa spal repede rusinea. :)) Sa uitam cu totii aceasta sinistra seara! Hahaha!

codeus spunea...

D-ne ce diferenţă intre spectacolul din '56 si megaspectacolul de acum.

GS spunea...

@Codeus
Ce faci prietene? Te-am vizitat :)

Lilick Auftakt spunea...

@Codeus

Da, e o diferenta mare intre clipul pus de mine (din '56) si ce exista azi pe youtube (sa zicem) din show-ul de la Moscova. Ar fi insa interesant de vorbit de "spectacol" si de toata istoria lui. Pentru ca manifestarile grandioase nu sunt nici pe departe o "cucerire" a prezentului. Doar mediatizarea lor excesiva. Poate ne ajuta @Lucia cu vreo parere despre "spectacol" daca trece pe aici.

Lucia Verona spunea...

Imi pare rau, am pierdut spectacolul, am fost la altul, mai adevărat - şapte poeţi ai zilelor noastre şi-au citit poemele, sala era arhiplină, iar afară mai era de două ori atîta lume...

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

Mai bine mergeam si noi... :) Ma bucur ca a fost asa, si ca lumea e inca atrasa de substanta artistica.

Lucia Verona spunea...

Lilick, vino duminica viitoare la Ogrezeni, vor fi cel puţin trei din poeţii care au citit azi - şi va fi foarte frumos!

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

OK. Merci de invitatie! :)

Anonim spunea...

###Lilik - Ar fi insa interesant de vorbit de "spectacol" si de toata istoria lui.

,,, de multe ori istoria este mai interesanta decat spectacolul,,, este o idee buna ,,,fiecare eveniment are istoria lui ,,,

Pro DOC spunea...

"Eurovisionul" tocmai a implinit 54 de ani de existenta. Pentru mine e inca o dovada ca la baza constructiei europene au stat principii si idei in stare sa infrunte proba unu timp intrat in sprirala acceleratiei ... In comunism vedeam concursul inregistrat, fie integral, fie pe selectiuni. (Nu cred ca TVR-ul il transmitea atunci live.). Oricum, orice fel de transmisii ar fi fost, si oricat de mare ar fi fost delay-ul in difuzarea lor, imaginile alb-negru ale Eurovision Song Contest imi aduceau o gura de aer proaspat si iluzia cuplarii de moment la Europa. Asa am aflat de Cliff Richard, marele nedreptatit care (cu ulterior indragitul Congratulations) a pierdut locul intai "la mustata". Asa am aflat de Sandie Show, cantareata care ne-a adus, desculta, "o pasare pe sarma". Celine Dion, ABBA si cati altii ca ei au lansat hit-uri si au impus in toata lumea noi gusturi si mode muzicale. Ulterior, totul s-a complicat, inclusiv "Eurovisionul". Show-business-ul a evoluat indeosebi in atributele lui le ce tin de tehnica, soc vizual, sfidarea ultimelor conveniente, spargerea ultimelor bariere, iar Eurovisionul s-a adaptat din mers noilor "tendinte" (vezi Dana International). Concursul si-a complicat regulile, si-a extins inflationist numarul de participanti si cauta acum mijloacele de obiectivarea a voturilor. Degeaba insa, publicul - mult mai eterogen azi (prin intrarea in concurs a blocului estic si-a altor tari), voteaza mai degraba pentru tara X, cu care impartaseste anumite valori si interese, decat pentru cantaretul Y si cantecul lui. Astfel, in ultimii ani, televotingul, cu criteriile lui viciate geo-politic, ca si juriul de altfel, impun mai mult "vedete" care nu danseaza/ canta decat o vara… Exista si exceptii. Prima care-mi vine in minte este "Secret Garden". In rest, hard times for Europe, hard times for the Eurovision Song Contest. Anyhow, the show must go on.

codeus spunea...

Lilick gata Lucia compune text tu compui melodia, da vezi ca merem cu popular show, George o zas ca să bagă la pocnit din degete, Dragoş vine şi el

Lilick Auftakt spunea...

@Anonim

Si fiecare parte din istorie spectacolul ei.

@Pro Doc

Un singur lucru as vrea sa completez la ceea ce ai scris tu: anul asta votul publicului nu a mai contat decat in proportie de 50%. Jumatate din puncte au fost oferite de catre un juriu de specialitate. S-a apelat la asta tocmai pentru a stopa alegerea facuta pe criterii geo-politice.

@Codeus

S-a facut: la anul ii spargem! :))

Pro DOC spunea...

Lilick,

Auzisem de existenta juriului, l-am si mentionat in postarea mea, in fraza despre televoting, dar, intr-adevar, nu stiam ca e primul an in care 50 la suta din decizie se transfera juriului. A adus noul sistem o imbunatatire a selectiei? Te intreb fiindca anul asta nu am urmarit concursul.

Lilick Auftakt spunea...

@Pro Doc

Nu stiu daca chiar s-a intamplat o imbunatatire a selectiei (nu am vazut nici eu decat jumatate din concurs) dar cu siguranta e mai greu de contestat rezultatul. In ceea ce priveste Romania, piesa fiind proasta, cred ca locul e meritat.

Pro DOC spunea...

OK. Multumesc.:)

Cat despre piesa si performanta Elenei noastre: Nothing new, nothing blue...
Everything borrowed, everything old and deja vu. :))

Lilick Auftakt spunea...

@Pro Doc

Asa, asa.. hahaha!