6 mai 2009

Unitatea PNL: "Un singur candidat, Crin Antonescu"


Va spuneam prin comentarii ca nu cred intr-o dezbinare interna in PNL (de tip PNTCD) pentru ca am incredere in intelepciunea "tabarei Tariceanu", invinsa la congresul din martie de "tabara Antonescu". Cititi aceste trei declaratii foarte recente si o sa intelegeti imediat despre ce vorbesc:

Calin Popescu Tariceanu, pe blog: “Eu l-aş numi politicianul la minut, iar politica pe care o practică este de tip fast-food. Se fabrică repede şi arată bine. Asta nu înseamnă că e sănătoasă sau bună pentru noi.
Problema este că „modelul de succes” promovat de Traian Băsescu a fost preluat de politicieni ca Emil Boc sau Mircea Geoană. A venit timpul să schimbăm meniul, iar România este pregătită pentru această schimbare.

Bogdan Olteanu, pe blog: "Imi place Tariceanu, si imi place Melescanu. Si cred ca ar fi prezidentiabili buni. Dar noi avem la PNL un singur candidat, si ala e al nostru. PNL va sustine un singur candidat la presedintie, si asa va face si Olteanu. Ca o intimplare, si spre deosebire de cazul Stolojan (nu si de cazul Basescu, in care chiar am crezut si nu contenesc sa-mi cer scuze), pe Antonescu chiar il sustin cu convingere si nu din solidaritate, e liberal si e sincer in ce face si ce spune."

Mihai Voicu, pe blogul lui Radu Portocala: “Aceasta gaselnita sugereaza o lipsa acuta de teme de atac la adresa lui Crin Antonescu, mai ales pe subiectul favorit al atacurilor basesciene-coruptia. La congresul PNL, stie toata lumea, l-am sustinut pe Tariceanu. A fost o chestiune de onoare, nu puteam sa ma dezic de un om in echipa caruia am stat timp de 4 ani in Guvern. Recunosc calitatile politice ale lui Crin Antonescu, ii stiu si defectele si o spun cu onestitate ca ar putea fi un bun presedinte. A, si inca ceva, am senzatia ca aceste atacuri pe tema repetentiei s-ar putea sa-i consolideze imaginea de om obisnuit, care pare a fi, deocamdata, principala tema de PR."

Mai mult: acest "1-0" pe care l-a obtinut Tariceanu in fata lui Basescu pe tema salariilor profesorilor e folosit zilele astea extrem de bine in sprijinul unitatii partidului, si ii este oferit si lui Crin Antonescu sub forma de capital electoral de catre colegi.
Iar Crin stie sa il primeasca si puncteaza imediat si el:

"Traian Basescu a mintit din nou. A spus ca a luat aceasta decizie in necunostinta de cauza. Nu a fost asa. Au fost informarile premierului Calin Popescu Tariceanu, dar si marturia sefului SRI, George Maior, care a dezvaluit ca toate personalitatile importante din stat au fost informate in legatura cu criza"

Iar mesajul cred ca este cat se poate de clar, si este cel pe care l-am subliniat in textul lui Bogdan Olteanu: "(...)avem la PNL un singur candidat, si ala e al nostru."
Este un mesaj atat pentru membrii de partid cat si pentru sustinatorii PNL.

27 de comentarii:

Liviu spunea...

Nu stiu cat se iubesc intre ei liderii PNL, dar in momentul asta orice scandal intern inseamna sinucidere. Ori sunt uniti (macar in aparenta), ori pot sa nu-si mai numeasca niciun candidat, ca degeaba.

Lilick Auftakt spunea...

@Liviu

Bineinteles. Oricum, intre membrii unui partid, intre liderii lui, nu trebuie sa fie dragoste. :)

codeus spunea...

da de acord cu toata lumea daca nu reusesc sa faca front comun atunci nu au nici o sansa.dincolo de frecusurile din partid daca vrem ca sa ajunga Crin presedinte trebuie o campanie pe toate planurile fara precedent.nu-i vorba ca ne mai "ajuta"si Basescu ca-si da cu stangul in dreptul si isi arata adevaratul caracter meschin dar sa nu uitam ca nu ne dorim in acelasi timp la Cotroceni nici un Geoana care e cam "zdrentzuit"si nu mai este Geoana din vremea cand era ambasador.eu il sustin pe Crin si e prima data dupa '90 cand sustin din toata inima un om la prezidentiale.In '96 am votat doar pt a schimba "macazul nu pt ca as fi crezut in Constantinescu.in 2000 am votat iliescu doar pt ca Vadim ar fi fost un cosmar pt romania iar in 2004 am votat Nastase doar pt ca era singura varianta la Zeus .acum voi vota Crin din toata inima din convingere ca el e cel mai potrivit om sa fie presedinte.

Mos Califar spunea...

Doar n-or fi atat de tampiti sa nu stea uniti in prag de campanie...Si-asa le va fi greu, macar de solidaritate sa dea dovada

Unknown spunea...

Mi-l inchipui pe Crin un fel de salvator pentru ca ar avea stofa, e singurul pe care l-as stampila tocmai pentru ca da senzatia de curatenie, e singurul pe care mi l-as dori la Cotroceni. Dar n-am s-o fac pentru ca toti "imaculatii", de-a lungul timpului, au stiut sa se inconjoare doar de cretinei. Si nu mai suport...

[D][S][N] spunea...

Mie nu mi se pare ok aceasta strategie a lansarii oficiale a candidaturii cat mai tarziu, mi se pare foarte romaneasca!
Unii vor spune ca nu vor sa se expuna inutil pulbicului si atacurilor adversarilor, ca nu vor sa se iroseasca, mie mi se pare o mare prostie !
Cred ca Antonescu si PNL ar trebui sa clarifice cat mai repede acest lucru, in mod oficial si sa inceapa sa se miste.

Garcia Muerte spunea...

Sper din tot sufletul ca acest mod de a face politica, de a accepta cu eleganta si victoria dar si infrangerea, sa devina un modus operandi generalizat in viata noasta politica.

Personal m-am saturat de sciziuni datorate unor ego-uri nesatisfacute. M-am saturat ca suparari de moment sa dinamiteze constructii politice gandite pe termen lung.

Hai Crin! Te sustinem.

Anonim spunea...

Eu zic ca o echipa cu Crin presedinte si Calin prim ministru ar fi ok. Parerea mea.
Oricum solutia pentru Crin Antonescu ar fi extrema: dizolvarea parlamentului si alegeri anticipate. Pe partide nu pe uninominal.
Un alt guvern.
Astia de acum ne baga in groapa aruncand mici si bere sa nu vada poporul saracia tarii si prostia lor.

Lucia Verona spunea...

Lilick,
E foarte bine că i-ai "adunat" pe o pagină, felicitări! Teoretic, solidaritatea nu este o valoare liberală :) , dar sper să-şi dea seama şi ei cît de necesară este.

Chat Noir spunea...

Călin rămâne un domn, Bogdan ... sper şi doresc să fie şi el. Politica actuală a PNL este bună pentru simpatizanţii actuali ... pentru a câştiga noi votanţi ar trebui să fie mai prezenţi, mai incisivi ... părerea mea ...

Radovan spunea...

Crin a fost mereu solidar cu guvernarea lui Calin, e momentul ca si Calin sa faca la fel in privinta candidaturii lui Crin, si sa-si convinga sustinatorii fanatici sa nu mai consume dude ca niste domnisoare frustrate.

bagatare si punct ro spunea...

eu zic ca nea tariceanu nu comenteaza din cauza faptului ca stie ca o sa fie iar prim-ministru.

agaX spunea...

vorbesti aici despre acelasi bogdan olteanu cu care e prieten liberalul marius mina?

Marius Mina spunea...

Se astepta cineva ca PNL sa aiba 2 candidati la presedentie?Poate unii doar, care si-au dat seama ca riscau sa dispara in neant si se fac ca au trecut in linie cu restul partidului.
Tariceanu a iesit la timp din anonimat, tocmai cand multi il credeau disparut.Lozul castigator pentru PNL este Crin Antonescu, el s-a transformat in locomotiva pentru PNL si le va rupe orgoliile contracandidatilor sai in toamna.Indiferent cu cine va intra in turul doi, va castiga .Chiar daca se incearca manevre directe pentru a-i disipa voturile in avantajul prostenalului.Radu Duda stie despre ce se discuta in cercuri selecte la cafea.

hendrix spunea...

Citind tema propusa de tine am accesat blogul lui Tariceanu. Surpriza! Am citit atat citatul lui privindu-l pe ,,politicianul la minut, care practica o politica de tip fast-food'', cu referire directa la securistul de la Anvers, cat si postarea lui de azi. Astfel, el raspunde imensei minciuni afirmate cu mult tupeu de ba-secu, aseara la TVR, cum ca el n-a fost informat de premier despre iminenta criza ce batea la usa. El anexeaza 3 scrisori, datate 1, 16, respectiv 22 octombrie, adresate lui ba-secu. Mi-a retinut atentia indeosebi a doua scrisoare, cea din 16 octombrie, care arata extrem de lucid situatia din acel moment, impactul negativ asupra bugetului a adoptarii acelei legi populiste. Aici se vede clasa lui Tariceanu, luciditatea lui si buna lui credinta! Modul in care a procedat mai apoi ba-secu este descalificant, atat ca politician, cat si caom, fiind iresponsabil!
Am scris aceste lucruri fiind inca marcat de imensa nedrepate ce i s-a facut la Congresul din 20 martie. El nu merita asta, a fost dedicat in totalitate apararii PNL, consolidarii lui pe scena politica. Acum, de cand antonescu este noul sef al liberalilor, nu vad deloc in roz viitorul pe termen scurt al acestui partid, noua conducere fiind preocupata de demiterea din functii a fostilor apropiati ai lui Tariceanu. Il voi vota pe crin doar pentru ca sunt liberal, in mod rational. Asta in cazul in care Principele Radu nu se va ridica la asteptarile mele, care deocamdata nu m-a dezamagit. Consider ca principala tinta a anului 2009 este inlaturarea lui ba-secu, abia mai apoi se va putea vorbi de o viata politica normala, sanatoasa. Falia facuta in societate, in politica, de infamul ba-secu cu greu va putea fi trecuta, atunci mizez pe o reintoarcere a lui Tariceanu in pole-position. Acum este vremea politicienilor,,de tip fast-food'', nu-i asa?

CRadu25 spunea...

Din pacate inca nu este foarte clara aceasta unitate - poate doar la nivelul aparentelor sau "varfurilor". Din pacate (si vezi hendrix, Roxana Iordache si altii) care, desi declarati liberali, se indreapta catre Radu Duda. Si din pacate exact asta este jocul lui Radu Duda, sa fie "iepurele" lui Geoana pentru accederea in turul 2. :(

Marius Mina spunea...

@Cradu25, Roxana Iordache si ceilalti dudofili sunt indreptatiti la propria opinie,asta nu inseamna ca au ceva in comun cu PNL ul.
Felul in care se comporta demonstreaza ca joaca la alta echipa favand jocul imposturii.Unii o fac din interes altii din inconstienta poliomielitica.
Dupa alegerile prezidentiale vor schelalai ca niste catelusi abandonati pe campul de bataie.

Lilick Auftakt spunea...

@all

Multumesc pentru comentarii. Sunt de acord cu toate. Diseara o sa le iau pe rand sa va raspund. Acum am putin timp si vreau sa va povestesc pe fuga ceva:
de dimineata, ca niciodata, am ascultat Realitatea FM. Cateva ore nu m-am putut desprinde. Am asultat la un moment dat chiar si pe radioul de pe telefon pentru ca era singura posibilitate. Au rugat lumea sa sune sa isi spuna parerea in legatura cu declaratiile lui Basescu de ieri. Ca niciodata lumea l-a acuzat pe Basescu de minciuna si de faptul ca vrea sa ne prosteasca, mai ferm ca niciodata!!! Nici nu va inchipuiti, cei care nu ati auzit, cat de indignati erau oamenii pe Basescu. :D

Marius Mina spunea...

Sper si sunt convins de altfel ca Bogdan Olteanu nu va mai fi lasat sa-si bage coada in echipa de campanie a PNL.Simplu membru e mai mult decat suficient pentru el.

CRadu25 spunea...

@Marius Mina: Eu n-am nimic cu opinia oamenilor. Traim intr-o tara libera si fiecare are dreptul la opinie. Problema este ca eu sunt convins ca ei sustin sincer PNL, dar il detesta pe Antonescu (ceea ce, iarasi, este o chestie de gust) si aceasta situatie conduce la directionarea sustinerii catre Duda, aparut "providential" ca alternativa. Doar ca mie aceasta "alternativa" imi pute rau a joc de glezne in favoarea lui Geoana. Dar cine vrea sa inteleaga, intelege, cine nu, nu.

hendrix spunea...

@marius mina Tupeul tau, marlania ta nu poate fi comparata decat cu a securistului de la Anvers! Ticalosia ta ma scarbeste, inca din toamna anului trecut, cand ai avut o gretoasa campanie antiliberala, luandu-l in vizor pe Bogdan Olteanu! Apoi, inaintea Congresului din 20 martie, ai dovedit ca esti un JEG UMAN precum ba-secu, tocandu-l neincetat pe Tariceanu! Si-a dat seama si Roxana Iordache ce ham porti, ce ticalos poti sa fii! Acum, dupa lansarea candidaturii Principelui Radu, faci spume pe bloguri impotriva lui ca un securist sadea! Ceea ce seti, mai mult ca sigur!
Ai facut din toamna trecuta doar jocul pedeleprelor!!! Si atunci cand il atacai zilnic pe Olteanu, si cand il atacai zilnic pe Tariceanu, si acum cand il ataci pe Principele Radu! Mi-e scarba de tine, de faptul ca vrei sa pari ,,liberal'' cand nu esti decat un securist care a facut destul rau in PNTCD si ai vrea ca si PNL sa ajunga la fel! Am dreptate? Eu tot nu inteleg cum TE MAI SUPORTI, canalie? Daca ai mai avea un dram de buna cuviinta ai disparea de pe acest blog. Si de pe cel al Roxanei Iordache!

Marius Mina spunea...

@CRadu 25, cine il sustine pe Duda joaca pentru PSD indirect si cred ca o face involuntar.
@Hendrix, tu si Roxana va simpatizati reciproc, de ce nu va faceti un club numai al vostru cu regim privat .Sunt sigur ca veti reusi sa va lamentati impreuna pe o banca in Cismigiu.
Ai grija cu limbajul ca-ti tai limba si ti-o introduc acolo unde te astepti mai putin.Feels good though!

Lilick Auftakt spunea...

Dragilor, puteti sa va duelati dar sa nu va loviti sub centura (prea tare). :)

Important e sa castige PNL. Iar Bogdan Olteanu e un politician de nota 10.

Marius Mina spunea...

@Lilick o fi de nota zece dar e doar pentru el,nu pentru PNL, asta a demonstrat pina acum.Imi amintesc replica celebra a marelui om politic imediat dupa alegerea lui Antonescu in fucntia de presedinte PNL:In direct pe RTV Bogdan olteanu dclara :"Au inlocuit niste cai de curse cu niste gloabe".
Eu l-as fi exclus pina acum din PNL fara drept de apel.
Poate il invita Roxana la ea in partid sa frece dude impreuna.

Marius Mina spunea...

@Lilick o fi de nota zece dar e doar pentru el,nu pentru PNL, asta a demonstrat pina acum.Imi amintesc replica celebra a marelui om politic imediat dupa alegerea lui Antonescu in fucntia de presedinte PNL:In direct pe RTV Bogdan Olteanu declara :"Au inlocuit niste cai de curse cu niste gloabe".
Eu l-as fi exclus pina acum din PNL fara drept de apel.
Poate il invita Roxana la ea in partid sa frece dude impreuna.

Pro DOC spunea...

Atuurile liberalilor au fost intotdeauna inteligenta, flexibilitatea si adecvarea la realitate. Contez si de data asta pe ele. Ca sa citez un slogan ce mi-a fost drag candva, ei nu pot reusi acum decat impreuna.

atreides spunea...

Lilick, am ascultat si eu printre picaturi emisiunea de la Realitatea FM. Intr-adevar, cam toti cei care au sunat l-au injurat pe basescu (de obicei, parerile celor care suna sunt impartite cand vine vorba de el). Deci, se poate :)))