9 mai 2009

Europa si antisemitii de la HotNews


Sub pretextul ca se distruge un parculet de 3000 mp din centrul Bucurestiului pentru a se construi Monumentul Holocaustului, HotNews (prin autoarea Catiusa Ivanov) instiga la comentarii antisemite, pe care, fara nicio jena, le afiseaza pe site, si asta chiar in subsolul a doua articole, nu unul. As fi crezut in demersul celor de la HotNews, si in dorinta lor de a semnala anumite abuzuri legate de verdele Bucurestiului, daca pe timpul administratiei Videanu ar fi fost la fel de atenti la ororile care se construiau pe spatiile verzi.

Catiusa de la HotNews omite intentionat insa cateva precizari ale primarului Oprescu: si anume ca cei 30 de copaci care vor fi scosi de pe acel spatiu vor fi replantati in Parcul Izvor, deci in imediata apropiere a locului pe care se va construi Monumentul, impreuna cu alti 100 de arbori. De asemenea omite sa scrie ca actualul ambasador din Statelor Unite ne-a rugat recent sa urgentam constructia Monumentului, nu de alta dar am ramas cam singurii din Europa care nu avem un astfel de Monument. Pana si tari care nu au participat la al doilea razboi mondial au cel putin unul. E, vrem - nu vrem, o conditie a tarilor civilizate in randul carora pretindem ca vrem sa intram sau ca ne aflam.
Si mai omite sa scrie ca pe spatiul acela, dupa constructia Monumentului, se vor planta in jurul lui platani.

Poate ca locul ales nu e cel mai bun, poate ca se putea gasi altul, insa acest monument trebuie construit in centru, unde nu mai poti sa arunci un ac. In loc sa instige la antisemitism de Ziua Europei, inclusiv cu un sondaj in care comentatorii sunt invitati subtil sa voteze daca vor un astfel de monument sau nu in locul parculetului, mai bine HotNews ar fi propus o alta locatie. Dar nu e cazul. Mai bine o lasa pe doamna Catiusa sa agite si, precum remarca Mos Califar, introduc postatori cu nick-uri celebre care sa intarate si mai rau spiritele.

La multi ani, Europa! Rusine HotNews!

32 de comentarii:

Lucia Verona spunea...

Acum am citit şi eu. Mi-e o greaţă!
Dar mă uluieşte "promptitudinea" acestei organizaţii de care n-am auzit, Ecocivica. Există? Sau e un pretext pentru o aşa-zisă ştire care să inflameze spiritele de ziua Europei?

daurel spunea...

Exista in mintea unora ca anumiti straini ne-au adus in fundatura actuala:rusi, turci, greci, evrei...Acum ca ne arata si nemtii cu degetul ca praduim banii, ii vom trece si pe ei pe lista neagra!

madalina ionescu spunea...

Am citit "articolul".

Scris pe genunchi, simplificat, habarnist. Pare a fi fost făcut din prostie, nu din antisemitism.

Mai urâte sunt greşelile din ultima frază: una de gramatică, apoziţie neînchisă la Vanghelie, şi una de jurnalism, adică dacă nu ai toate replicile părţilor, nu publica ştirea.

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

Habar n-am. N-am auzit in viata mea de Eurocivica.

@Daurel

Daaa..cum sa nu. Toti sunt de vina.

@Mada,

Foarte mult si din prostie, dar atentie ca sunt doua. Dupa ce l-ai scris pe primul si ai avut peste 100 de comentarii scarboase, nu-l mai scrii si pe al doilea, decat daca ti-a placut ce reactii ai avut la primul. Nu e prima data cand ii banuiesc pe cei de la Hotnews de antisemitism.

Tudorina spunea...

si mie mi-au atras atentia cele doua articole, dar le-am pus pe seama faptului ca cei de la hotnews se agita pentru spatiile verzi din Bucuresti. Insa gandindu-ma acum mai bine, cred ca Holocaustul nu conteaza deloc in mintea celor de la Hotnews, altfel ar fi tratat subiectul cu mai mult respect.

Lilick Auftakt spunea...

@Tudorina

De unde... Taceau ca mortii in papusoi cand era Videanu primar. Acea nefericit botezata Catiusa face special. Nu putea sa dea si datele pe care le-am dat eu mai sus ca sa atenueze din duritatea mesajelor? Ca doar ea e ziarist, nu eu. Dar chiar sa lase comentarii in care autorii spun ca isi vor face nevoile pe monument e mult prea mult.

Riddick spunea...

Daca niste nenorociti pun comentarii abjecte, nu trebuie sa se ajunga totusi la cenzura, cum a facut youtube cu Alex Jones Channel, desi gasesti tot felul de extremisti , in continuare.
Alex Jones :,, Censor this ! ''
http://www.youtube.com/watch?v=tccSECGvXas

Lilick Auftakt spunea...

@Riddick

Ba uite ca eu l-am cenzurat pe Marius Mina ca mi-a scris acum niste mesaje pe care nu vreau sa le scot. :)

Marius Mina spunea...

Ce fata buna esti...cum ma protejezi tu pe mine ca o zana buna ;-)
Ma mir ca nu te-apuca ameteala din cand in cand , din cauza fortei centrifuge in care intri fara sa vrei.

Lilick Auftakt spunea...

Desigur ca te protejez sa nu te faci de ras cu comnetarii anti-semite si anti-europene.

mihai4 spunea...

Marius, fa-o proasta direct nu o mai lua pe ocolite,fi dracului odata barbat si tu.Asta esti tu, cel mai tare din parcare.Dupa Roxi, urmeaza Lilick.Apropo,n-a gustat nimeni acolo la tine,postarile alea ,,incendiare'' cu Nutzica?
YOU ARE THE BOSS,UP UP Mariusica 3 coaie. Dedicatie pentru ,,americanu''. http://www.youtube.com/watch?v=sUz04J1d3xY

Lilick Auftakt spunea...

@mihai4

Lasa-l ca ii face doar deservicii lui Crin prin ceea ce scrie. Nu stiu (inca) daca o face special sau din naivitate.

mihai4 spunea...

Lilick,mai ti minte ce spuneam azi noapte,cum ca trebuie sa vedem cine va sta in spatele lui Crin la Brasov la anuntarea candidaturilor?E se pare ca am anticipat bine.Calin nu sa prezentat,iar asta e o stire.Norica murea de ciuda la Realitatea acum.

atreides spunea...

Lilick, mi se intampla foarte rar sa fiu in dezacord cu postarile tale, dar si cand se intampla...
Te citez: "Poate ca locul ales nu e cel mai bun, poate ca se putea gasi altul, insa acest monument trebuie construit in centru". Ce ai vrut sa spui cu acest TREBUIE?

Traian Breazu spunea...

Frumos material Lilick. As vrea sa adaug ca hotnews gireaza permanent si comentarii rasiste care provoaca greata. Este un comentator acolo care are convingeri fasciste si comenteaza acolo cam toate articolele de poltica externa cu niste "argumente" demne de Himmler si Goebbels.

Lilick Auftakt spunea...

@Atreides

Voiam sa zic ca trebuie... in centru. Adica nu la periferie. Nu avem ce face. Iar in centru nu prea e loc.

@Traian Breazu

Da, am observat. In schimb nu lasa comentarii civilizate daca nu le servesc intereselor lor.

atreides spunea...

@Lilick Vezi, asta nu pricep. De ce musai in centru? La periferie ce-are?

Lilick Auftakt spunea...

@atreides

Pai uita-te putin pe site la ministerul culturii. E o lucrare de arta cu mesaj european. Daca s-ar amplasa la periferie iti imaginezi ca am fi criticati de toata Europa, America, Israel..etc. Nu e un moft. Chiar m-am uitat pe net sa vad in alte capitale cum arata si unde e amplasat. Daca toti i-au acordat o anume valoare de ce sa fim noi mai cu mot si sa intram in gura tuturor. De-ajuns ca suntem tratati cu fundul din cauza lui Basescu.

atreides spunea...

Eu unul am vizitat pana acum urmatoarele capitale europene (desigur mai ales zonele centrale): Bruxelles, Paris, Londra, Amsterdam, Madrid, Viena, Luxemburg, Berna (sper ca n-am uitat vreuna). Nu imi amintesc sa fi vazut vreun astfel de monument in centrul vreunuia dintre aceste orase. Dar poate ma insel, o sa caut si eu pe net cand o sa am ceva timp. Tu zici ca ai cautat deja, da-mi si mie te rog cateva exemple de capitale europene care au in centru un astfel de monument.

Lilick Auftakt spunea...

@Atreides

Nu mai am acum timp sa le recaut, dar iti pot da o lista dupa care m-am ghidat cand am cautat: http://www.science.co.il/Holocaust-Museums.asp

Atentie, aici sunt muzee. Mai exista pe langa muzee si alte monumente, mai vechi sau mai noi. Chiar si in 2009 s-au mai construit prin unele tari (parca si Franta?) Exista baze de date ceva mai complexe. Daca le mai gasesc ti le pun aici.

Lilick Auftakt spunea...

Dar de ce? Nu esti de acord sa se construiasca in centru? Eu sunt de parere ca trebuia construit si mai aproape de cartierele evreiesti. Dar daca numai aici a fost posibil, e relativ aproape.

Anonim spunea...

Observ ca la Roma sau Madrid, si din alte capitale europene, lipsesc asemenea monumente. Crezi ca România are îndatoriri speciale fata de memoria Holocaustului.

Daca Londra, Paris, Melbourne, New York (si atentie, lipseste Bonn sau Berlin) pot constitui exemple, mi-e teama ca la Bucuresti se urmareste cultivarea unui sentiment de culpabilitate.

Ai fi de acord ca România sa fie inculpata si sa platesca despagubiri, ca urmare a acuzarii de participare la Holocaust?

Cred ca e importat sa-ti precizezi pozitia într-un comentariu aparte, sa cauti bazele de date acelea "ceva mai complexe" si sa-ti justifici pozitia. Te rog, fiindca eu n-am cunostinta despre astfel de monumente, de asemenea anvergura si încercatura simbolica.

Lilick Auftakt spunea...

@anonim

Nu lipsesc din niciun oras pe care l-ai numit. Mai cauta! Ia uite:

http://images.google.ro/images?hl=ro&um=1&sa=1&q=Holocaust+memorial+berlin&btnG=C%C4%83utare+Imagini&aq=f&oq=


http://aviewofmadrid.blogspot.com/2009/01/madrid-holocaust-memorial.html

http://www.flickr.com/photos/airships/408348426/

Cum adica sa fie inculpata si sa plateasca despagubiri? Raportul Final asupra Holocaustului a fost asumat de catre statul roman.

Nu intra in proiectele mele bloggeristice sa sustin un astfel de monument. Eu am semnalat antisemitismul celor de la HotNews si atata tot. Doar pentru ca am vazut ca nu ai gasit monumentele m-am oferit sa-ti caut cateva. In rest... Nu am timp, sorry.

atreides spunea...

Mai intai, comentarii la cautarile tale: cel din Paris, zice ca e "at the tip of Ile de la Cite", trebuie sa fie foarte bine ascuns, caci am fost de doua ori pe acolo si nu mi-a sarit in ochi (in plus, pare a fi dedicat doar evreilor francezi deportati, nu Holocaustului in general). Cel din Madrid, zice "In the north-west of Madrid is the city’s newest park: the Parque Juan Carlos Primero. Sprawling over 220 hectares it is an eclectic mix of lawns, gardens, lakes, olive groves, concrete and steel", deci clar nu e central. Sa vedem lista de muzee: in Belgia, tara pe care o cunosc cel mai bine (am petrecut vreo cativa ani acolo), singurul e la Mechelen (Malines pentru valoni), am fost acolo, nu am auzit de acel muzeu. La Londra, vad ca este un fel de expozitie in cadrul Imperial War Museum, deci nici macar nu e un muzeu separat. La Amsterdam, din cele doua muzee scrise acolo auzisem de casa Annei Frank, nu am fost acolo dar stiu despre ce e vorba, nici gand sa fie genul de muzeu dedicat Holocaustului, ci e dedicat suferintelor acestei Anna Frank. Am mai dat si eu ceva termeni pe google, si singurul mare oras din Europa care pare (subliniez, pare, cautarea mea nu a fost totusi exhaustiva) sa aiba un monument al holocaustului in acelasi timp CENTRAL si DE DIMENSIUNI SEMNIFICATIVE (asa cum inteleg ca ar trebui sa fie cel din Bucuresti) este Berlinul. In aceste conditii, chiar nu ti se pare ca e ceva in neregula aici? Nu cumva vrem sa fim mai catolici decat papa? Sper ca suntem de acord ca in constiinta romaneasca tematica Holocaustului este marginala si periferica (desi cei mai multi dintre noi avem tot respectul si compasiunea pentru victimele lui), (mai deschid o paranteza: pai noi suntem pe cale sa uitam si de mortii nostri, victime ale represiunii comuniste, cand unul ca Dan Puric incearca sa ne reaminteasca despre ele este primit asa cum stii, if you know what I mean) deci daca e sa ridicam un monument MARE dedicat acestei teme, eu zic sa-l facem la periferie (sau sa-l facem central, dar ca mic muzeu, gen casa Annei Frank). Daca tot e sa distrugem un parc central ca sa construim ceva acolo, hai sa construim ceva reprezentativ pentru NOI (uite niste exemple: un panteon pe modelul celui francez, sau un memorial gen Sighet). Mai e ceva care ma enerveaza in poveste asta: zici tu ca ambasadorul american ne roaga sa urgentam constructia sau asa ceva. As fi curios sa vad si eu exact declaratia acestui domn, pentru ca mie mi se pare ca isi baga nasul unde nu-i fierbe oala, eu nu cred ca ambasadorul nostru din America le da lor indicatii despre ce monumente sa-si construiasca si unde...Am impresia ca respectivul domn ne priveste ca pe o "banana country". Cee ce poate ca si suntem, daca ne gandim la cine e in fruntea tarii, da' orisicatusi....

Lilick Auftakt spunea...

@Atreides

Tu cunosti Bucurestiul? Stii unde se va face acest monument? Ca daca vorbesti de dimensiuni exhaustive am impresia ca nu. Locul unde se va face e un parculet minuscul in fata unul minister. Ma rog, asa-zis parc... E de fapt un scuar, un spatiu verde, ca nu se intra in el ca sa te plimbi. E inconjurat. Deci cum sa se faca acolo un monument MARE, ca nu are loc? Ai vazut schitele? Sunt de fapt 5 lucrari/piese care vor fi amplasate acolo: Memorial, Steaua lui David, Via Dolorosa, Coloana si Roata Tiganilor.

Mai cauta si la Paris, si la Madrid, si la Berlin... si peste tot. O sa vezi ca ce ti-am dat eu nu sunt singurele monumente. Unii au cate doua-trei.

Cred ca te ambalezi intr-o problema fara rost. In legatura cu un Muzeu al Comunismului eu am semnat acum cativa ani o scrisoare deschisa, alaturi de vreo cateva sute de persoane, si nu s-a intamplat nimic. Am scris despre asta si pe bloguri.

Cauta ce a zis Oprescu despre ambasadorul american. Mai multe decat a zis Oprescu nu stiu.

atreides spunea...

Nu stiu nici locul, nici dimensiunea, m-am ghidat doar dupa macheta care apare la tine in poza, pare suficient de mare!!!

Lilick Auftakt spunea...

@Atreides

Stai ca iti arat in cateva minute. E cat o sufragerie ceva mai mare constructia centrala, si inca 4 statui in jur.

Lilick Auftakt spunea...

http://img90.imageshack.us/my.php?image=memorialuldescriere04.jpg

Cladirile din jur au cateva etaje: 4,5, maxim 6. In raport cu ele uita-te cat e monumentul. Spatiul pe care e amplasat in schita insa nu e tot spatiu verde acum. Mai e si parcare.

Lilick Auftakt spunea...

http://www.cultura.ro/Documents.aspx?ID=234

Mai sus toate pozele.

atreides spunea...

A, asa mai merge. Intr-adevar are dimensiuni decente. Deci ma declar pentru.

Lilick Auftakt spunea...

@Atreides

Da. Are 9 metri latime. Nu te lua dupa cei care vocifereaza pe bloguri ca habar nu au. Monumentul mai e si intr-o zona oarecum nepopulata pe care circula mai mult masini, si fata in fata cu el e Dambovita. Bucurestiul nu are nici macar centrul...vizitabil, dar'mite periferiile.

roua_verii spunea...

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/850609/La-romani-capul-plecat-sabia-il-taie/

Mi se pare ca EvZ are un titlu mult mai tenentios.

Citez: " În schimb, un parc de 3.000 de metri pătraţi este aproape de a fi defrişat"

Citez: "Conferinţă fără rabini

Liderii comunităţii evreieşti nu au participat la o conferinţă pentru lămurirea subiectului, organizată luni, 11 mai, de Agenţia de Monitorizare
a Presei. Ei au fost însă consultaţi de fundaţia Eco-Civică. Potrivit vicepreşedintelui acestei fundaţii, "ambasada Israelului nu doreşte să se implice în acest caz, fiind o decizie a instituţiilor româneşti. Ei spun că nu au cerut acest amplasament".

Date fiind precizarile de mai sus cred ca treaba asta cu antisemitii de la hotnews e doar vanare de vant si de clickuri.

Personal, mult mai insinuant mi se pare articolul de pe EvZ.

O zi buna.