15 aug. 2008

Cand CTP scrie cu stiloul si HRP raspunde cu pixul...












Asteptam marti seara pe editia online a Evenimentului Zilei sa apara la rubrica la care ne-a obisnuit, articolul domnului Patapievici. Miercurea e ziua dansului. Miercurea apar articolele semnate HRP. A aparut insa un articol al domnului Tismaneanu si mi-am zis: "ei, or fi facut o rocada". Dar nu intelegeam de ce. In scurt timp insa intrebarea mea avea sa-si gaseasca un ipotetic raspuns. Cristian Tudor Popescu scrisese un articol in care, dintr-o pozitie neutra, sau cel putin asa am perceput-o eu, in stilul arhicunoscut, isi expunea parerea cu privire la scandalul ICR-NY, articol pe care va invit sa-l lecturati AICI. Totul bine si frumos imi ziceam. Uite ca CTP nu considera sa se implice mai mult de atat. Jos palaria. Ba inca mi s-a parut putin ca CTP are tendinta de a-l apara pe HRP.
Miercuri seara insa..soc. Deschid online editia EVZ ce urma sa apara joi pe tarabe si citesc un material al lui HRP ce se poate inscrie cu brio la capitolul non-articole, si poate fi predat in acest scop la facultatea de jurnalistica. Materialul seamana cu o scrisoare trimisa pe e-mail la nervi, o scrisoare pe care o citesti avand impresia ca te improasca cu spume din spatele monitorului. Mi-am spus imediat: Poate ca Patapievici s-a abtinut cu o zi inainte sa mai predea editorialul ziarului ca sa-si rezerve timp sa scrie un “ba pe-a ma-tii” hotarat pentru editia urmatoare. Si sunt mai mult ca sigura ca e asa. Dar incercand sa gasesc ce l-a suparat chiar asa de tare pe distinsul intelectual imi sare in ochi un termen pe care CTP l-a folosit la adresa domnului Patapievici: „badigard feroce“ al presedintelui- termen pe care cel din urma il considera mincinos si calomnios.
Chiar asa? De ce ii e rusine domnului HRP sa se muleze pe acest termen? De ce se scandalizeaza atat? Nu tin minte sa fi scris nici cel mai slab cuvant prin care sa-l critice vreodata pe presedinte. Din contra. Atunci? De ce ii e rusine domnului Patapievici sa-si asume pozitia de “taliban basescian” de exemplu? Din strafundurile umorilor rejectate prin acest articol, pentru care HRP nu a avut timpul necesar si linistea de a-l concepe detasat, reiese un fapt: Patapievici are (cel putin in subconstient) oroare de a-si lipi total personalitatea si pozitia de cea a lui Traian Basescu (asa cum a facut-o de exemplu Traian Ungureanu). Probabil doar se foloseste de Basescu, asa cum intr-un superb articol aparut in Ziua, Radu Portocala demostra.
Ma intreb de ce m-ar fi suparat daca mi s-ar fi spus vreodata “esti bodiguardul rapace al Regelui” in cazul in care as fi reprezentat elitele sau as fi fost simplu jurnalist. Nu cred de exemplu ca pe Roxana Iordache, sa zicem, ar fi deranjat-o daca i se spunea “esti bodiguardul feroce al lui Corneliu Coposu” (dau exemplu de ziarist care nu a scris – ca si in cazul HRP- niciodata vreun cuvant rau impotriva unui anumit om politic). Sau, de asemenea, nu cred ca Andrei Badin s-ar fi ofuscat daca i s-ar fi spus pe vremuri : “esti un taliban monarhist” - el de asemenea scriind numai elogios la adresa Monarhiei.
De ce se considera atat de jignit HRP? De ce super-reactioneaza? In strafundurile sale nu il pretuieste indeajuns pe Traian Basescu incat sa accepte aceasta alaturare?
De fapt eu cred ca distinsul HRP stie cine e Traian Basescu. In sinea lui nu se identifica cu el.
Ii e rusine ca trebuie sa-i faca plecaciuni, sa-i pupe mana.
El, unul din cei care pe vremuri avea verbul, avea adjectivul, avea adevarul…trebuie sa lucreze azi cu jumatati de adevar ceea ce-i da dificultati de exprimare. Adevarul nu mai e tot la el. E greu.

Inchei prin a-l cita pe Joe Negut, comentator in EVZ, care intr-o maniera simpla, clara, amuzanta, rosteste un adevar de netagaduit pe care domnul Patapievici ar trebui sa si-l asume:

“Pacat! Te-a prostit functia! In stilul lui bolovanos CTP te apara!

Iar REACTIA destinsa de azi a lui CTP...confirma.

21 de comentarii:

Anonim spunea...

@lilick: vadim tudor scria ca sunt mascariciul regelui.evident nu am simtit ca e o calomnie. eu insa cred asa cum am scris la mine ca domnul patapievici nu are proprietatea termenilor.

Anonim spunea...

@andrei

Am citit. NU are! Ba mai mult: e pentru prima data cand realizez ca poate scrie si foarte prost! :)

Anonim spunea...

"Dl Popescu nu informează, ci dezinformează; nu produce raţionamente, ci însăilează resentimente; nu contribuie la înţelegerea situaţiei, ci, prin substituirea faptelor cu sentimentele sale, contribuie la încâlcirea ei." zice HRP

AM si eu o intrebare... e asa de sigur de faza cu resentimentele pentru ca stie cum e? Ca daca imi aduc aminte de textele domniei sale... CTP mai are de studiat! SI de inlocuit sentimentele... HRP da lectii!

Parerea lui io... Hic!

Anonim spunea...

@Paul

Paul, ai marcat. Resentimentele nu ii sunt deloc straine lui HRP. El insa le vede doar la altul. :)

Anonim spunea...

E o vorbasau ma insel io? ceva cu o birna... si niste ochi... erau si paie?

:)))

Parerea lui io... Hic!

Anonim spunea...

Excelent scris Lilick!

Ai observat destul de subtil nu atat reactia disproportionata a lui Patapievici cat mai ales originile aceteia. Omu' nu e deloc prost si prin educatie are un bun simtz by default. Nu'i place sa fie asimilat Sarlatanului National, Mitocanului, ori celorlalte nicknameuri ale lui Basea. Il oripileaza apartenenta a tucalarii lui Basea. Realizeaza si simte duhoarea. A trait'o pe propria piele, vezi declaratiile lui Dionis referitoare la trecutul sau destul de diferit de cel prezentat de junior.

Individul e doar pt bani&pozitie, in rest nu vrea sa se murdareasca.

Scriam deunazi ca cea mai simpla actiune pe care ar fi avut'o un Patapievici onest este sa apara la TV la ora de varf, sa citeasca mizeriile din scrise in anii 90 si sa'si ceara sincer iertare. Sa accepte critica si s'o asimileze. Ar dovedi un spirit nobil, indiferent de erorile inerente.

Insa ii da mana?

Anonim spunea...

Nu-l înţelegi pe Patapievici pentru că ai învăţat limba română din ziare. Altfel ai fi ştiut că "taliban" nu e sinonim cu "susţinător", nici măcar cu "fan". "Taliban", în sens metaforic, înseamnă susţinător fanatic, iraţional, necondiţionat şi resentimentar.
Aşa şi cu "bodyguard". În felul în care-l foloseşte C. T. P., nu înseamnă susţinător sincer ci susţinător ipocrit, motivat de interese reprobabile.
Aşadar, H.R. Patapievici avea toate motivele să fie interesat.
Domnul Bădin a semnat la un moment dat o scrisoare în care se susţinea că Paul Goma nu are cum să fie anti-semit din moment ce el însuşi este evreu. Patapievici, la rîndul său, este evreu. De ce domnul Bădin nu ajunge la aceeaşi concluzie ca în cazul lui Paul Goma.

Anonim spunea...

Dupa ce ma chinui ca pestele pe uscat sa dorm si io cateva ore tot peste bagabont dau ?!? Avea dreptate o buna amica" Ma- zice- noua femeilor ne plac tipii mai golanei " Extrapoland, wtf ma nene mai dati-l in cultura mamii lui de caricatura...asta nu se mai face bine decat peste 5 ani cand o trece idolul sau la pensie .

Anonim spunea...

@moshcalifar,

peste 1(un) an ai vrut sa spui. Cinci ani e perioada de smerenie pt patapievici si restu' tucalari.

Anonim spunea...

@aha,

Badin o fi zis ("aparat") cu jumatate de gura insa acelasi Badin a dat-o la intors in cazul Goma, riscul era prea mare...

pres.bobo

Anonim spunea...

@aha


Nu ai invatat sa citesti. Nu eu sunt cea care folosesc acei termeni. Nu obisnuiesc. NU am facut-o in alte articole. Acolo, daca nu te-ai prins o vei face acum cand iti explic, eu dadeam cateva exemple de cum sunt numiti. Citam. Sunt si ghilimele, nu? Ca cei care o fac, care folosesc cuvinte ca "taliban" sau "bodiguard" respecta sau nu sensurile, e treaba lor. Eu cunosc foarte bine sensurile. Hai ca m-ai facut sa-ti "traduc"..Data viitoare sa citesti mai atent. :)

Anonim spunea...

stimata Lilick,
va frecventez cu mult interes site-ul (via Andrei Badin)si va admir in egala masura stilul elegant-percutant si serioasa documentare din spatele articolelor dvs. Mi-e si jena, dupa ce mi-am exprimat aprecierea fata de munca dvs. sa va cer o favoare, dar trebuie sa o fac. In Financial Times Deutschland a aparut un articol despre recentele scandaluri de ICR, intitulat "Securitate, Sex und Swastika". V-as fi extrem de recunoscator daca ne-ati da o versiune romaneasca a articolului, fiindca rezultatele pe care le-am obtinut eu, in engleza si franceza, cu altavista.babelfish sunt de tot rasul. cu multumiri anticipate...

Anonim spunea...

@anonim

Va multumesc pentru aprecieri. Deocamdata am facut si eu traducerea (germana-romana) cu google translate, dar sper ca pana diseara voi avea o traducere competenta. :)
In cateva cuvinte: cei de la Financial Times Deutschland trec in revista recentele scandaluri in care a fost implicat ICR (Berlin, New-York, Cristian Neagoe) si dau si cateva citate din "Politice"

Anonim spunea...

@anonim

In articolul din Financial Times Deutschland apare si informatia conform careia presedinta Forumului roman pentru Berlin si Brandenburg (care de asemenea a protestat impotriva trimiterii lui Antohi si Hoisie la Scoala de Vara) primeste de la anonimi amenintari cu moartea.

Anonim spunea...

@Lilick,
va multumesc. tot asta am inteles si eu din traducerile lipsite de acuratete date de google si altavista. Articolul incepe cu o persiflare a romanilor care consuma energii colosale pentru subiecte secundare, lasandu-le deoparte pe cale majore, dar se incheie, mi se pare mie, si cu o ironie la adresa ICR, care introduce in circuitul universal un concept sui-generis de cultura, "cultura romana".

Anonim spunea...

Ziariştii ăştia...au început să scrie în metafore ca să nu mă mai prind eu ce vor să spună. Ăsta o fi motivul pentru care eu am înţeles că CTP încearcă să-l apere pe Patap ?
Se pare că "intelectualul public" s-a prins de mişcarea mârşavă a lui CTP :D

Anonim spunea...

@Alandra

:)))Cred ca din cauza faptului ca folosesc un numar prea mare de metafore nu se mai inteleg nici ei pe ei. Culmea e ca noi ii intelegem totusi mai bine.

Anonim spunea...

pe cand un comentariu acid la adresa Parlamentului, Mitrea si Nastase? :D

Anonim spunea...

@articuleaza

Nu ma intereseaza personajele sinistre Mitrea si Nastase. Ocupat-te tu de ei. Eu nu ma cobor chiar atat. :)
In general, daca ai observat, eu nu scriu despre PSD. Las altora "placerea" sa-i monitorizeze pe Prostanacul si ai lui, personaje extrem de plictisitoare pentru gustul meu.

Anonim spunea...

si bine faci ca nu bagi in seama expirati ...

pres.bob

Anonim spunea...

@Presh

:)Ma intelegi. :)