31 mai 2010

Mai mult Mozart!

O campanie frumoasa in blogosfera si pe facebook. "Acel 1% care asculta Mozart". "In luna iunie sa dam Mozart la tot cartierul", ne spun cei care au initiat-o. Asa sa fie. Afisati pe bloguri, in masina, oriunde, acest afis. Si ascultati Mozart. Sa incercam sa le acoperim manelele. Mozart are puterea asta.





















Si, pentru ca am scris despre aceasta campanie Mozart, trebuie sa va mai spun ca, in timp ce unii nu stiu ce sa mai ia de la copii si batrani, si organizeaza examene de bacalaureat ilegale, altii le ofera mici daruri. Chiar din opozitie. Ce vina au copiii ca e criza, sau ca avem un guvern si un presedinte incompetent? Ziua de 1 iunie trebuie aniversata, nu? Ce ofera PD-L ne-am lamurit demult. Criza pe paine, masuri de austeritate croite cu toporul si manele. Cine altcineva, daca nu PNL, ar putea sa ofere, chiar si in aceste momente grele, evenimente culturale, momente de muzica clasica, de bun gust, rasplata pentru performanta?... Felicitari, Alina Gorghiu! Zeci de discursuri ipocrite ale lui Funeriu nu fac cat un concert Mozart. De la copii pentru copii.

14 comentarii:

madalina ionescu spunea...

Brahms avem voie?

Când îmi pusesem "Şi 1% Brahms" în headerul blogului tot la asta mă gândisem :) Se pune că am fost avant la lettre?

Acum m-am adaptat iar, am pus "15% şi 25 %"...

Lilick Auftakt spunea...

Hahaha! Normal, Mada!

Micawber spunea...

Perfect de acord. Daca ne vom limita insa la vesnicele fragmente din Eine kleine Nachtmusik sau din Simfonia nr. 40 (eventual prelucrate kitsch), n-am facut nimic, mai bine tacem din gura.

Mozart are peste 900 de lucrari, daca se merge pe minima rezistenta nu are niciun rost.

Lilick Auftakt spunea...

@Micawber

Pai asa sper si eu. Sa se popularizeze cat mai mult din opera lui. Oricum, eu, in masura in care gasesc si pe net, o sa pun si lucrari mai putin cunoscute.

Anonim spunea...

Eu am un playlist cu de-astea clasice, dar îl pun doar noaptea, când am treabă.
Atunci mă deconcentrează orice vorbă, chiar şi-n şoaptă...
Mozart e majoritar, ce-i drept...
Cum ziua am alte preocupări, am nevoie de alt stimulent.
Ceva strong. Să mă facă rău! ;)
Tot clasic, de altfel.
Te asigur că acoperă şi mama manelelor!
Nu că aş avea vreo sursă prin preajmă.
A fost una, dar am secat-o de mult!
Aşa că eu particip la acţiune, dar nu cred că o să asculte multă lume nocturnele mele...
În afară de mine!

Lilick Auftakt spunea...

Ei, Toni, si eu fac la fel. Il luam pe Mozart insa ca simbol, ca fenomen, ca terapie, ca spirit liber...

Victor spunea...

Eu sun din cei 0.05 la suta care asculta Boccherini.
E voie?
Sunt de acord ca nu trebuie ascultate manele...
Da propaganda asta cu Mozart e sub/populista.

Anonim spunea...

Nu ca mason?! ;)

Lucia Verona spunea...

Cînd am văzut 1% care ascultă Mozart m-am gîndit la Mădălina, care a avut aceeaşi idee acum cîteva luni, cu Brahms.
E cam tîrziu acum... Sigur, Mozart e minunat, dar aş fi preferat ca simbol un compozitor a cărui muzică n-o auzi de pe toate telefoanele mobile.
Pe cînd un 1% care ascultă Alban Berg sau Luciano Berio? E ciudat cum urechea omenească a rămas în secolele 18-19, sistemul tonal rulz şi în pop, şi în rock şi în toate celelalte muzici. Dar asta e o altă discuţie şi nu e vina lui Mozart :))

Lilick Auftakt spunea...

@Victor, asculta ce vrei. Numai manele nu. Dar ia spune-mi tu: ce asculti de Boccherini? Sper ca nu menuetul de sute de ori... Hahaha!


@Toni

Cred ca in primul rand a fost muzician, nu? :)

Lilick Auftakt spunea...

Ei, Lucia, stii ca Mozart (isi imagineaza multi) e mai accesibil. Daca le dai Alban Berg o sa creada ca ii injuri. Ieri, de exemplu, mergeam cu un taxi condus de un tigan. Care asculta muzica... gregoriana. Probabil ca am facut o fata mirata, l-am si intrebat cine canta, si mi-a zis: "Doamna, mor ca am fata asta de tigan necioplit, ca eu nu sunt asa. Dar multi ma judeca dupa fata". Am bagat si eu niste bla-blau-uri cum ca cei care judeca doar dupa fata sunt superficiali, etc... Insa am fost curioasa cum a ajuns el sa asculte asa ceva. Avusese un client care i-a dat sa asculte o data si i-a placut... Pana la urma Mozart, asa cum am spus mai sus, e un simbol.

Cristina spunea...

Mozart, propaganda "sub/populista"?! Nici nu cred ca s-ar mai putea comenta ceva...

Lilick, ai spus excelent: Mozart e un simbol! Pentru spirit, suflet, cultura! Pentru intoarcerea la esenta!

Nu se "limiteaza" nimeni la Simfonia 40, si nu asculta prelucrari kitsch decat massa inculta – si ma indoiesc ca astfel de specimene citesc blogul lui Lilick! Simfonia 40, din pacate, a devenit un alt simbol in anul 2010, in Romania: a fost batjocorita prin manelizare, si ar trebui ca originalul sa fie cantat in pietele publice toata vara lui 2010, asa, ca o minima reparatie...

P.S. Mozart n-a scris “peste 900 de lucrari”, ci “peste 600”, si sunt unii prin lumea asta mare (muzicieni, muzicologi, profesori, cercetatori, oameni de arta, de spirit, de cultura, de stiinta) care ar avea dificultati sa identifice Simfonia 40 cu “minima rezistenta”…

Daca pana si pentru o astfel de idee primul gand “romanesc” e sa cautam un nod in papura, atunci chiar nu e de mirare de ce romanii nu se pot solidariza in cauze mult mai mari, ce privesc viata lor la modul cel mai concret. Trist.

Lilick Auftakt spunea...

@Cristina

Sa ne tii te rog la curent cu actiunile. :)

Cristina spunea...

@ Lilick :-)

Deocamdata am tras in folie de plastic afisele si le plimbam cu noi prin Bucuresti, iar din boxe se aude Concertul pentru pian si orchestra no 21 (zilele astea, cel putin - nu reusesc sa obosesc ascultandu-l :-) Prietenii nostri si-au ales alte lucrari - au de unde!

Iesirea in caravana e in stand-by, dar nu pentru mult timp! Cu bucurie te vom anunta :-)