19 dec. 2008

Interviu cu Neagu Djuvara: Suntem guvernati de esalonul doi al partidului comunist!












"Vlad Mixich: Am fost pacaliti cu acest guvern PSD – PD-L, sau ne-am lasat noi pacaliti?
Neagu Djuvara: Pfuuu... Nu am fost pacaliti. Cel putin eu stiam dinainte ca vrea sa se dea o lovitura. Eu sunt inca membru in Partidul Liberal, dar deja de cel putin doi ani nu mai sunt de acord cu politica pe care a dus-o PNL si am spus-o presedintelui partidului, lui Popescu Tariceanu, ca daca ne vom alia cu PSD-ul ca sa ne mentinem la putere e mai rau decat sa cadem din lac in put. E mai rau decat betele in roate pe care ni le punea Traian Basescu.

Eu m-as fi retras in opozitie inca de acum doi ani, asa ca sunt incantat ca PNL-ul se retrage acum. Acesta este punctul meu de vedere. Dar Traian Basescu si-a dus politica lui. Insa ma tem sa nu profite de aceasta majoritate pe care o are acum, ca sa schimbe Constitutia si sa ne transformam intr-o republica prezidentiala. Asta ar fi, intr-o tara ca Romania, ingrozitor de primejdios, pentru ca orice nebun ar putea deveni dictator pe baza constitutiei."

Tot interviul AICI

PS - ceva imi spune ca majoritatea votantilor PNL sunt de acord cu decizia PNL de a ramane in opozitie. La ce debusolare e printre votantii celorlalte partide exista si un segment multumit: al celor care au votat liberalii.

(Foto: Agerpres)

8 comentarii:

Anonim spunea...

Au facut exact ce pronosticasem ca tre' sa faca. Bien jouee ;)

Anonim spunea...

Incerc si eu o paralela.

Pe de o parte, Theodor Paleologu, pe de alta parte, Neagu Djuvara. Ambii descendenti ai unor familii cu vechi traditii liberale, ambii oameni de evidenta distinctie intelectuala. Ambii nemultumiti de situatia din PNL.

Dl. Djuvara ramane in partid, intelegand sa-si exprime insatisfactiile din interior. Dl. Paleologu sare iute in barca PDL (adica a lui Basescu), inamicul declarat al liberalilor, de unde lanseaza cantece de sirena inspre fostii colegi. E iute rasplatit cu un post pe listele de deputati si, mai nou, cu unul de ministru.

Pe scurt, doi boieri de vita - unul a ramas boier, altul s-a transformat in ciocoi.

Lilick Auftakt spunea...

@MoshCalifar

Pai nu asta scriam si noi inainte pe bloguri? Asa e.


@Liviu


Excelent. Foarte bine zis. :)

agaX spunea...

eu nu l-as judeca asa de aspru pe paleologu ... e tinar, de obicei tinerii nu au rabdare

in plus, i s-au oferit satisfactii materiale si sociale, a gasit o oportunitate de a deveni un pic ... ei ... multi ar face la fel

Lilick Auftakt spunea...

@Agax

Nu cred ca e prima data cand se comporta ca un oportunist. In timp ce el ii judeca pe altii ca sunt oportunisti. Caracter?

Me spunea...

Mi-a placut f mult interviul cu Djuvara :) genial

Lilick Auftakt spunea...

Buna @Ioana

Si mie mi-a placut. De liberal adevarat. :)

Anonim spunea...

Liberalismul este o doctrina de nisa , deci niciodata nu va putea tinde spre un partid daca nu majoritar , atunci macar dominant . In U.E. - poate cu exceptia F.D.P. german si ceva prin Irlanda partidele liberale fac in mod sistematic coalitii cu partide de stanga . In Romania P.N.T. a fost virusat inca de la inceput , prin alaturarea gruparii Petrina-Ioan Alexandru (si devine P.N.T.C.D ) , liberalii si ei se misca controlat sub Campeanu-Quintus-Sandulescu , P.S.D.R. este sabotat mai putin vizibil si apoi inghitit de P.D.S.R. Odata cu numirea lui Radu Vasile P.N.T.C.D. si-a pus singur funia de gat si nu si-a revenit pana acum . Dupa dezertarea lui Milica soarta Dreptei nu a fost nicicand mai nesigura . Intervin Albinosul si Basescu , apare D.A. , cand ziceam ca merge treaba spre bine , vine Cioflinceanu si baga caruta in sant . Doi ani de bataie de joc . Alegeri . Amestecat , partid in ghips . Cel putin inca un an de bajbaieli ...