2 dec. 2008

Sa demontam doua scenarii...


























1. Din momentul in care Emil Boc a intrebat azi la Realitatea TV pe un ton ironic daca Tariceanu a obtinut mandatul de parlamentar, o serie de jurnalisti, majoritatea de la Cotidianul, au inceput sa acrediteze ideea ca actualul premier ar fi un perdant. In scurt timp totul a fost demontat chiar intr-o emisiune la Realitatea TV, dar, unii dintre ei, manipulatori de profesie pe care nu ii numesc acum, incearca in continuare sa spuna ca Tariceanu ar fi intrat pe burta sau pe ...usa din spate. Datele oficiale, de la BEC, spun insa cu totul si cu totul altceva. Si ar trebui sa le fie o mare rusine celor care mint. Dar sa vedem ce spun cifrele: In prima etapa nu a reusit nimeni sa obtina un mandat in Ilfov, iar in etapa a doua, Tariceanu, care a luat 10.121 de voturi, si a fost pe locul 1 in colegiul lui cu un procent de aproximativ 45%, a avut un mandat redistribuit. (foto1 si foto2)
Bineinteles ca toate aceste manipulari de doi lei au si o miza: incercarea portocaliilor de a minimiza sansa lui Tariceanu de a accede din nou la functia de Prim Ministru, si micsorarea pretentiilor liberalilor la negocieri.
Ii inteleg. Dar sunt jalnici.

2. Al doilea scenariu se leaga de faptul ca Bogdan Olteanu, pe care nu il simpatizez deloc si despre care nu am scris in campanie, a fost invinuit ca l-ar fi sfatuit prost pe Tariceanu sa candideze la Ciofliceni. Ei, bine: ia sa ne uitam noi la numarul de voturi obtinut de liberali in Bucuresti. Cel mai mare numar de voturi l-a obtinut Zaarour Ingrid: 5195 voturi. Cu toate astea, candidatul liberal nu a reusit sa obtina si un mandat de parlamentar. Domnisoara Zaarour a pierdut cu cel mai mare numar de voturi atribuit unui liberal in Bucuresti. In Ciofliceni Tariceanu a luat dublu ca numar de voturi, si, cu toate astea, tot a asteptat la redistribuirea mandatului. La fel ca toti ceilalti candidati din Ilfov. La fel ca majoritatea candidatilor din Bucuresti. Ei, si atunci? De ce a fost sfatuit prost?
Toate detaliile AICI.

LISTA NOILOR PARLAMENTARI

12 comentarii:

CRadu25 spunea...

A fost prost sfatuit apropo de locatie. Daca se ducea in Giurgiu n-avea greturi :). Sau poate avea, cum s-a intamplat cu Norica Nicolai la Calarasi? In general, in astfel de alegeri, cred ca oamenii sunt mai degraba tentati sa voteze o persoana "cu radacini" in locul respectiv deca un "venetic". Cred ca CPT ar fi avut mai putine emotii in Bucuresti decat in afara lui. Dar, din pacate, nu a vrut sa-si asume riscul colegiului 4 (dominat de Costica Canacheu) sau al colegiului 2 (prea mic sa asigure certitudinea, la concurenta cu colegiul 1, al lui Olteanu). Nasu' si finu' n-au vrut sa se calce pe bataturi :). Si, din nou, faptul ca CPT a obtinut peste 10000 de voturi este laudabil, bravo lui. Grav este ca se afiseaza in invingator cand, conform acestei aberante legi electorale, el a prins trenul in ultima secunda. Mi-as dori un pic mai multa moderatie in declaratii din partea lor, lasand partea leului si unor oameni care chiar au muncit pentru aceste scoruri electorale. In Bucuresti, sectorul 1 a dat 2 deputati si un senator - il ignor deliberat pe BOlteanu, care a fost in campanie separat, sectorul 5 si 6 cate un deputat. In Giurgiu si Calarasi PNL a dominat electoral. Si totusi, singura vorba de lauda din gura leader-ului PNL am auzit-o pentru Bogdan Olteanu, "coordonatorul de campanie al PNL" care si-a facut campania cu insemnul PNL mic, mic, mic de tot si in culorile galben-verde :).

Lilick Auftakt spunea...

@CRadu25

Eu stiu din diverse surse ca Tariceanu nu a mai candidat in Buc dintr-un anume motiv: campania contra lui Olteanu. L-ar fi tras si pe el in jos.
Hai, mai Radu, tu astepti laude de la Tariceanu? Da, ai dreptate cu Giurgiu. Dar de ce sa se fi dus la locul ala caldut sa le ia oamenilor locul? Acolo au iesit doi senatori de la PNL. Bravo lor! Felicitari! Poate Tariceanu avea sanse mai mari...dar...vorba ta: Norica!! Nu se stie niciodata.
Olteanu si-a facut campania ca un independent. Nu a fost nici macar pomenit pe site-ul partidului.

Anonim spunea...

@Lilick,

Se pare ca n'ai ce'i face, dupa Olteanu, Tariceanu e urmatoru' pe care se pun tunurile. Cum ziceam, paradoxal amandoi se opun colaborarii cu PDL. Stiu, o coincidenta. Ca si celelalte.

NU am observat ca Tariceanu sa se fi afisat ca invingator. Mi s'a parut destul de demn fara sa comenteze in vreun fel. Omu' a obtinut 45% intr'un colegiu cu multi votanti. Ii mai trebuiau 5% si se califica din prima. Oricum La el in colegiu nimeni nu s'a calificat din prima. Asa au stat lucrurile. Insa de aici pana sa'l faci mare loser si sa mai si bati toba pe asta la infinit e cale lunga. Faptu' ca mastru' sudor 'Coiu o face nu e de mirare. Dobi' e un pupinbasit patentat, iar Poienitza cu Pupini rezoneaza la astfel de goange. Mai trist e de ceilalti..

Anonim spunea...

@Lilick,

Se pare ca n'ai ce'i face, dupa Olteanu, Tariceanu e urmatoru' pe care se pun tunurile. Cum ziceam, paradoxal amandoi se opun colaborarii cu PDL. Stiu, o coincidenta. Ca si celelalte.

NU am observat ca Tariceanu sa se fi afisat ca invingator. Mi s'a parut destul de demn fara sa comenteze in vreun fel. Omu' a obtinut 45% intr'un colegiu cu multi votanti. Ii mai trebuiau 5% si se califica din prima. Oricum La el in colegiu nimeni nu s'a calificat din prima. Asa au stat lucrurile. Insa de aici pana sa'l faci mare loser si sa mai si bati toba pe asta la infinit e cale lunga. Faptu' ca mastru' sudor 'Coiu o face nu e de mirare. Dobi' e un pupinbasit patentat, iar Poienitza cu Pupini rezoneaza la astfel de goange. Mai trist e de ceilalti..

Lilick Auftakt spunea...

@Bogdan


Maestrii manipulatori au de-a face cu cititori cu IQ-uri extrem de mici si care nu sunt in stare sa se informeze singuri. Da, tunurile se pun pe Tariceanu. Iti imaginezi ca el e in aceeasi situatie, identica, cu Blaga in sectorul 3. Nici el nu a luat din prima. Si el a fost in fieful lui Negoita, in inima portocaliilor.

Anonim spunea...

Se aplica strategia adoptata cu E.Constantinescu si cu Ciorbea.

Anonim spunea...

Dan Andronic ce l-a sfatuit?

CRadu25 spunea...

@Bogdan: No comment. Sper ca viitorul sa nu-mi dea dreptate :(.

Anonim spunea...

@CRadu25,
(raspuns de la postarea anterioara)

Inteleg, postezi doar cu acest nick, foarte bine. (Eu Bogdan69/Scrie opinia ta.)

Tariceanu nu a candidat ca Geoana sau Nastase doar pt simplul fapt ca a candidat acolo unde locuieste din cate am inteles. In acest caz(daca e adevarat) a fost onest. Avea probleme de moralitate daca'si alegea colegiu favorabil.

Eu nu cred ca Tariceanu sau Olteanu sau Crin Antonescu vor face nici o alianta sau colaborare cu PDLul. Nu cred ca majoritatea factorilor decidenti din PNL sunt pentru apropierea de PDL. Am spus'o de mai bine de o luna cam peste tot pe unde am trecut. Asta e parerea mea si dupa puterile mele am argumentat'o ca fiind varianta optima pentru PNL avand si indicii suficiente ca respectivii asa vor face.

In acest timp am combatut atat diversiunile portocaliilor cu privire la guv PDL-PNL cat si intentiile unor sustinatori PNL de a merge in acea directie.

Nu umblu cu fumigene, spun ceea ce gandesc de cele mai multe sper eu argumentat. In cazul Orban am facut o observatie de bun simt cred care nu incrimina pe nimeni ci reitera pericolul diversiunilor portocalii ce mosesc guv PDL-PNL. Din ceea ce am observat insist sa cred ca in PNL nu sunt multe cartite(au plecat mult cu draga Stolo), si chiar si acelea care ar fi nu'si vor putea pune in aplicare planurile proBasel.
Daca intr'adevar sunt si cine sunt acestia vom afla in viitorul apropiat.

Anonim spunea...

@CRadu25,

Uite, iti inteleg temerile. Si eu le am pe ale mele. Pe de alta parte n'am informatii din interior si ma bazez de cele mai multe ori pe bun simt sau common sense.

Daca tu crezi ca poate exista un pericol de defectare tocmai acolo, si eu imi doresc sa te inseli.

Vorba cuiva, de fapt a mai multora: a doua oara nu ma mai prind client sa'i votez.

In orice caz, indiferent de situatie, o colaborare cu PDL ar fi solutia cea mai proasta pentru liberali (cat si chiar pt pedelisti). Insa ar fi destul de buna pt Basea. Chiar excelenta.

Anonim spunea...

De Adriana Saftoiu stiti ceva?

Lilick Auftakt spunea...

@Alandra

E si ea. Am pus sus lista cu toti parlamentarii. Link la Ziare.com