8 aug. 2009

Trei pe zi!




"Foaie verde foi de tei/Intr-o zi fusera trei"


Matty avea o caricatura pe zi. Se intitula chiar asa: “Una pe zi” si, in general, era buna sau foarte buna. La caricaturile lui Matty m-a dus ieri gandul, citind ceea ce va voi povesti.

Mai stiti vremurile cand Basescu reusea sa se certe simultan cu UDMR si cu PRM si cand Vadim si Marko Bela isi dadeau mana in Parlament? Eh, credeam ca momentul ala, in care presedintele facea doua gafe in aceeasi saptamana, n-o sa fie depasit niciodata. Ei bine, m-am inselat. Se poate si mai rau. Mai rau pentru El....

Cum e posibil asa ceva? Pai uite, de exemplu ziua de ieri, vineri 7 august. Ce s-a intamplat? Aflam din presa urmatoarele:

1. Vadim: “Daca nu ajung in turul doi, voturile mele nu vor merge la Basescu” (…) "Presedintele Romaniei voi fi eu sau cine voi vrea eu. In cazul in care nu voi intra in turul doi, voturile mele se vor duce la oricine altcineva, dar nu la Traian Basescu."
Ati priceput, nu insist! Circa 6-7% din voturi s-au dus pe apa sambetei, asta in cazul in care sunteti simpatizant al lui Basescu. Bun! Va reamintesc faptul ca Basescu, in 2004, a ajuns castigator cu mai putin de 250.000 voturi, majoritatea venind dinspre PRM. Cine-l neglijeaza pe Vadim, care e nebun, este, la randul lui, un mare nebun!

2. Becali: ”Cine-l mai crede, domnule? Nu vedeţi că nu se mai uită nimeni la ce spune el? Dar cine e el, să-şi permită să-şi dea cu părerea despre lucruri care nu-l privesc?” (…) “Dacă Băsescu nu mai vrea patroni vocali, nici eu nu mai vreau preşedinţi care să bage lumea la puşcărie. Să fie clar! El e ca un dictator, arestează oameni nevinovaţi, vine peste tine în casă cu jandarmii. Ce-ar trebui să facem? Să stăm toţi drepţi în faţa lui, să-i dăm toţi banii lui, ca să fie el mulţumit?”
Ei bine, asta-i al doilea personaj dus cu capul. Puteti spune, insa, ca Becali, in citatul de mai sus, n-are dreptate? Becali detine circa 4-5% din voturi, dar si astea s-au dus, pentru Basescu, pe apa sambetei, desi in 2007, la referendum, se folosise de ele din plin.

3. Vanghelie: "Tot scandalul a inceput in Romania ca am suparat-o pe doamna printesa (Elena Udrea, n.n.). Daca toata Romania sta in relatia domnului presedinte cu doamna printesa Elena Udrea, atunci avem o problema. (...) Toate problemele de acum, care au aparut intr-o perioada scurta, sunt din cauza Elenei Udrea" (…) "Cum poate sa vina Basescu sa spuna ca partidele sunt inconstiente ca discuta despre Elena Udrea, adica de interesul lui personal? Si ce, noi am mers si am intrebat PD-L de Elena Udrea? Domnul presedinte trebuia sa spuna ca solicita PD-L sa nu mai discute despre Elena Udrea."
Puteti spune ca n-are dreptate? Votantii lui din... Ferentari vor vota ce li se indica. Si uite asa, inca 2-3% din voturi se duc la dracu’!

Si acum sa adunam: cateva procente de la Vadim, plus cateva procente de la Becali, si cu alte cateva procente de la Vanghelie fac... cam 13-14 procente! Nu-i cam mult?

Daaaaaa, de acord cu dumneavoastra! Nu sunt voturi de soi ca cel al lui Mircea Cartarescu (am luat un exemplu, la intamplare). Dar, vorbim de un PRAGMATIC, cum e Traian Basecu, pentru care nu conteaza ca votul vine de la Baba Safta sau de la doamna Doina Cornea, si s-ar zice ca pierderea e destul de mare, nu? Nu-ti permiti in fiecare zi sa urinezi pe 13-14-15 la suta din electorat...

Eu l-am pus pe matroz sa dea interviuri Roxanei Ciuhulescu si sa-l instige pe Jiji? Eu l-am pus sa-l enerveze pe Trinebun? Eu l-am pus sa o tina in brate pe Duduia Udrea si sa-i dea prilejul unui analfabet (caci asta este, la urma urmei, Vanghelie...) sa rosteasca adevarate vorbe de duh?

Basescu se definea, ca om politic, prin doua atribute: fler si nas! De fapt... e acelasi lucru! Ei bine, glanda de care tin simturile respective, oricare ar fi ea, se pare ca l-a cam lasat! I s-a atrofiat! Daca mai vrea sa candideze ar trebui sa se increada, de-acum incolo, doar in logica si in consilieri. Nu in instincte! Dar poate chiar nu mai vrea sa candideze. Si-atunci, orice sfat, e inutil...

7 comentarii:

tony spunea...

Mi-ar place sa vad filmul asta cu gonirea PSD-ului de la guvernare,care va duce chiar la ruperea acestui partid.Cred ca imi vor da lacrimile !

Lucia Verona spunea...

Da, e o problemă cu el, parcă nu mai ştie ce spune. Poate chiar nu mai vrea să candideze? Sau ştie că a pierdut deja.
Voturile lui Van Ghelie nu le avea oricum. Dar e suficient să piardă voturile lui Vadim şi Jiji. Ceea ce îi dorim!
@tony - cum e cu gonirea PSD de la guvernare? Îţi spun eu, vor pleca de la guvernare cînd vor vrea ei. Cît despre ruptură, experienţa celor 20 de ani ne spune că de cîte ori s-a rupt a devenit mai mare şi mai tare :) Dar nu se rupe, după părerea mea.

Matilda spunea...

Băsescu are o problemă cu glanda, o problemă medicală, dar şi una cu glanda bunului simţ - nu ştie cînd să se oprească. A lovit în toată lumea, scandalul e apa în care se scaldă, iar acum plăteşte factura. Cam tîrziu, dar sper să o plătească şi cu penalizări...

Matilda spunea...

Marinarul şi-a pierdut busola, a lovit în toată lumea, fără scandal nu poate să trăiască, iar acum plăteşte factura. Măcar de-ar plăti cu penalizări !

Crăciun Florin spunea...

Nu vreau sa fiu rau dar daca Base mai iese pe sticla ca este suporter Steaua si ca nu ii place de vocalul Becali, daca mai adauga de doua ori in discurs ca Dinamo nu are antrenor si ca nu este echipa de cupe europene si mai vine cu niste fineturi de iubire pentru Rapid, atunci ii ia lui Becali majoritatea voturilor.

Printre cunostintele mele am gasit multi votanti de-ai lui Vadim (Trinebunul). Oprescu le facea cu ochiul si au fost la baza alegerii acestuia la PMB. In extremis, erau ai lui Basescu. NU cred ca si-au schimbat mentalitatile. NU or fi ei multi sunt insa "disciplinati", hotarati si merg la vot. Pentru acestia PNL nu exista, iar Crin este departe. Daca Base le gadila amorul propriu, daca mai iese putin prin secuime cu afirmatii patriotarde iar ii culege.

Una spun liderii alta fac "soldatii". Din pacate sunt peste 10%.

mirko spunea...

basescu mai are o singura problema, aia cu blonda, al carei tablou pictat de un timisorean o sa-l cumpere cit de curind! da' mi-e c-o veni cu perechea oului boccian!!!

codeus spunea...

tot mai mult in iesirile lui la rampa Basescu seamana cu un nebun care tocmai a scapat din camasa de forţa. iar daca va mai fi ales presedinte in extremis inseamna ca poporul asta e bun de pus in camasa de forţa