22 mar. 2009

Crin Antonescu si rock-ul. Interviu.




Va propun astazi un nou tip de cunoastere a politicienilor, si anume in relatia cu muzica. Ce asculta ei? Rock, muzica clasica, manele… Am selectat cateva raspunsuri la aceasta intrebare, si nu numai, dintr-un interviu acordat de Crin Antonescu revistei “Art & Roll” in decembrie 2001:

"De ce politicienii asculta cu precadere manele si nu rock?

Eu nu stiu ce asculta politicienii…Problema este ca ei se lasa vazuti sau se dau ascultand manele, probabil pentru ca asta da mai bine electoral. In legatura cu aceste manele eu am o parere foarte sigura si ferma. Apreciez muzica greceasca si pe cea turceasca. Sunt doua filoane de muzica populara foarte bogate. Ceea ce sub numele de manele se consuma astazi este insa un produs de contrabanda, as putea spune contrafacut, este un produs falsificat si care nu are de-a face nici cu muzica populara greceasca, nici cu cea turceasca. Este, dupa parerea mea, un vitriol muzical care strica foarte mult si poate fi, tot dupa parerea mea, combatut doar cu aducerea in fata a ceea ce inseamna muzica adevarata, de la muzica populara greceasca, pana la rock’n’roll sau blues, sau mai mult decat atat. Politicienii, asa cum apar la nunti, asa cum apar la botezuri, sunt gata sa apara si la manele, dar asta e treaba lor si nu cred care are nicio semnificatie. Este doar o participare la ceea ce li se pare ca ar reuni mai multi oameni pe moment, si dorinta asta vulgara de a fi pe gustul celor multi.

Rock-ul va face diferit de colegii din clasa politica sau din Parlament?

Rock-ul este un gen muzical si un spirit care ii da individului sentimentul ca poate sa infrunte aproape orice. De asemenea este sursa unui tip de solidaritate care poate fi intr-adevar puternic, care poate dinamita, pentru ca individul conectat la acest spirit poate sa spuna la un moment dat “nu” sau “asta nu vreau”. De fapt exista cateva lucruri fundamentale la care putem sa ne raliem toti. Eu am avut, sa va spun drept, surpriza sa cunosc politicieni care in particular, desi cu 10 ani mai mari decat mine, erau foarte buni cunoscatori de rock. Am colegi de Parlament care stiu Zeppelin pe dinafara, cu versuri cu tot, cum nu stiu eu, pentru ca a fost muzica generatiei lor. Nu cred ca se poate face o relatie intre partide si genuri muzicale, de la om la om, de la generatie la generatie, si de la ceea ce a apartinut fiecaruia in formarea lui. Ce am putut sa constat insa, indiferent de profesie, de pozitia sociala, este ca oamenii care au prins in tineretile lor ca un Creedence sau un Rolling Stones nu tradeaza niciodata, fac din asta un moment de adevar la care se intorc, indiferent unde ar fi, geografic, social sau politic.

Care este muzica pe care o ascultati?

Indiscutabil Iris este muzica generatiei noastre. Am pretuire pentru trupe mai putin pe gustul sau din familia noastra, de genul Holograf. Timpuri Noi, cu particularitatile lor de gen…Raman un admirator Phoenix, mi-e dor de Sfinx-ul lui Dan Andrei Aldea, mi-e dor chiar si de piese si lucruri care tineau de o anumita atmosfera, din tineretile chiar fragede, precum Mondial. Eu nu am sa inteleg de ce se vorbeste foarte putin despre o trupa care face pasiunea multor celor de varsta si de cultura mea si anume Deep Purple. Eu nu sunt dintre cei care fac din Deep Purple si Led Zepelin un fel de Steaua si Dinamo. Ii iubesc deopotriva si pe unii si pe altii, nu fac ierarhii... Dar despre Zepp s-a vorbit si toata lumea recunoaste locul lor. Despre Deep Purple mai putin si probabil ca sentimental, cu o anumita doza de naivitate si mai putin profesionist in evaluare. Eu raman un fan Deep Purple. De asemenea am un loc cu totul si cu totul special pentru AC/DC si, sigur, pentru toate marile trupe care ne-au incantat si ne mai incanta. Pe Rolling Stones insa ii consider cei mai mari. Nu inseamna ca nu ii iubesc pe Beatles. Si, dincolo de trupe, am cateva individualitati preferate – una este Elton John iar alta Tina Turner care este pentru mine, de cate ori o vad sau o ascult, un fenomen aproape miraculous. Bineinteles ca am cultul pentru personalitati de genul Eric Clapton. Sunt un fel de rude pentru mine, un fel de puncte de reper..."


Prin amabilitatea lui Daniel Ionescu – Dion.

11 comentarii:

Ionut POCLID spunea...

Basescu formatie preferata: Iron Maiden
Cintec preferat: No Prayer For The Dying

Riddick spunea...

Ei, s-a mai schimbat si el...Acum asculta coloana sonora din filmul ,,Borat''. Khazastan.

Anonim spunea...

de preferat ar fi sa asculte "vocea poporului"

Anonim spunea...

spirit lberal, totusi...

CRadu25 spunea...

Preferintele muzicale nu spun totul, dar daca s-ar reusi un pic "de-manelizarea" politicii tot ar fi un castig. Nu ma refer aici la PNL (intrucat nici pe Tariceanu nu-l vad manelist), ci la politica in general. Politica, dupa ce ca este dintotdeauna curva s-a transformat acum in Romanica intr-un fel de "pitzipoanca siliconata" care nu mai are nici demnitatea unei curve "serioase". Asa ca iesirea din cliseele tabloidale a politicii si a expunerii publice a chilotilor murdari ar fi un pas inainte

CRadu25 spunea...

@Riddick: Esti abrupt! :)

Anonim spunea...

Suntem cam aceeasi generatie, deci am ascultat aceeasi muzica. In vremea tineretii noastre aceasta muzica, interpretii ei si aceste trupe ne difineau spiritul. Poate fi aceasta muzica social-democrata sau conservatoare?

Ionut POCLID spunea...

Cum se poate ca un politician sa asculte rock si sa faca parte dintr-un partid unde in majoritatea timpului s-a facut o politica de manea??

Anonim spunea...

Dupa poza as fi zis totusi ca e mai degraba un fan Beatles... ;)

Octavl spunea...

Din principiu, respect preferintele muzicale ale oamenilor, si nu mi se pare ceva in neregula ca asculta rock Antonescu.Dar daca ajunge presedinte va trebui sa mai asculte si manele , sa se integreze in public :)

Lilick Auftakt spunea...

@Octavl

N-ar fi mai bine sa-i ajutam pe manelisti sa se integreze printre noi, oamenii normali? :))